Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö ruuanlaitosta? Onko sulla joitain ruokia suunnitteilla?

Vierailija
05.01.2025 |

Mä tykkään ruuanlaitosta, mutta en ole mikään gourmet-kokki. Laitan sellaista perusruokaa. Mulla on pakkasessa lihaa palapaistia varten, joten sitä on varmasti tulossa tulevalla viikolla. Muuta en ole vielä suunnitellut. Tällä hetkellä mulla on uunissa paimenen piiras eli brittiläinen kotiruoka shephard's pie. Omassa versiossani on perunamuusin alla jauhelihasta, porkkanasta ja kaalista tehty kastike. Kasvissyöjämiehelleni on tomaattipohjaista pastakastiketta, jossa on linssejä, porkkanaa ja kaalia. Olisin tehnyt paimenen piiraasta kasvisversion, mutta muusia ei ollut tarpeeksi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lipeäkalaa ja valkokastiketta tulee olemaan huomenna. Tiistaina teen nyhtönautaa Dr Pepperillä. 

Tunnustan, että en ole koskaan edes maistanut lipeäkalaa!

Ap

Maistoin lapsena kun äitini aina jouluksi teki.  Liotteli avannossa ainakin viikon sitä kuivaa lättänää.  Ei maistunut yhtään miltään.  Oli vaan löttöstä.

Meillä ei ole koskaan ollut tuota joulupöydässä, enkä ole myöskään ollut ainakaan aikuisiällä sellaisessa pöydässä, jossa sitä olisi ollut tarjolla, olisin kyllä mielenkiinnosta maistanut. Muistan, kun tätini joskus sanoi, että kun laittaa tarpeeksi valkokastiketta, niin sen saa alas. Ei sen perusteella kuulostanut herkulta, mutta on sillä ilmeisesti edelleen ystävänsä!

Ap

Vierailija
22/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lipeäkalaa ja valkokastiketta tulee olemaan huomenna. Tiistaina teen nyhtönautaa Dr Pepperillä. 

Tunnustan, että en ole koskaan edes maistanut lipeäkalaa!

Ap

Maistoin lapsena kun äitini aina jouluksi teki.  Liotteli avannossa ainakin viikon sitä kuivaa lättänää.  Ei maistunut yhtään miltään.  Oli vaan löttöstä.

Saakohan jostain ravintolasta lipeäkalaa? Yritin kerran tehdä kaupasta ostetusta jotain, mutta pieleen meni täysin. Haluaisin syödä jonkun ammattilaisen tekemää, että saisi oikean kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kanaa ja riisiä uunissa ja samoilla puilla 3l hernesoppaa kasslerilla.

Halloumireseptejä etsiskelen, kun sellainen vähän vahingossa päätyi jääkaappiini.

Vierailija
24/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan ruuanlaittoa. 

Tänään tyhjennetään kaappeja kun huomenna reissu Suomeen. Teen kasvispyttipannua ja kananfileitä yrteillä. Päivällä syötiin kukkakaalikeittoa. 

Ps Paimenenpiiraasta saa erityistn hyvää kun tekee kukkakaalimuussin perunan sijaan. 

Pitää kokeilla kukkakaalimuusilla.

Ap

Kaikki neste pois, vain voita, suolaa, pippuria ja cheddar raastetta

Vierailija
25/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viimeiset 30 vuotta pelkkiä valmiseineksiä. 80-luvulla ja 90-luvun alussa tein vielä ruokaa ja reseptejä on laatikollinen. Sitten iski laiskuus.

Vierailija
26/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kertomaan, että paimenen piiras oli erittäin maukasta ja meni viimeistä hippusta myöten mun ja kahden lapsen vatsaan.

Ap

27/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tykkään ruoanlaitosta. Teen kaiken ruoan itse. Hyvä ruoka on minulle todella tärkeää. Yksin asuvana pystyn noudattamaan periaatetta, että teen aina vain lempiruokiani.

Teen huomenna kanakeittoa nimeltään talvinen broilerikeitto, se on Valion resepti. Tein sitä syksyllä ja pidin tosi paljon.

Vierailija
28/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tulla kertomaan, että paimenen piiras oli erittäin maukasta ja meni viimeistä hippusta myöten mun ja kahden lapsen vatsaan.

Ap

Hyvä! Nimittäin löysin ketjun vasta nyt. Uunissa tulossa varmaan tuon paimenpiiraan versio. Eli jauhelihaa, juureksia ja päälle perunamuussi. Yksinkertainen ruoka on ihan parasta.

Vierailija
29/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Useimmiten tykkään ruoanlaitosta. Teen kaiken ruoan itse. Hyvä ruoka on minulle todella tärkeää. Yksin asuvana pystyn noudattamaan periaatetta, että teen aina vain lempiruokiani.

Teen huomenna kanakeittoa nimeltään talvinen broilerikeitto, se on Valion resepti. Tein sitä syksyllä ja pidin tosi paljon.

Hyvältä kuulostaa. Valiolta syön bovaer skandaalin vuoksi nyt vain luomua.

Vierailija
30/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelikalaa, nistipataa, chili con carne, erilaiset keitot. Ruokaa tulee tehtyä paljon kotona.

Vierailija
31/32 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltiruokaa tulee kätevästi kaikki, kasvikset, lihaa kalaa..Helppo muokata mitä vain keksii

En kovin reseptejä katsele ruan suhteen. Kohta iltapuuroa menee voisilmän ja marjojen kanssa.

Vierailija
32/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä! Nimittäin löysin ketjun vasta nyt. Uunissa tulossa varmaan tuon paimenpiiraan versio. Eli jauhelihaa, juureksia ja päälle perunamuussi. Yksinkertainen ruoka on ihan parasta.

Eikö aitoon paimenpiiraaseen kuulu munuaisia, maksaa ja kaikkia mahdollisia eläimen ruhon osia, mitkä eivät ole muuten syömäkelpoisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi