Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua. Miten joku saa kantapäät nousemaan ilmaan kun menee kyykkyyn?

Vierailija
05.01.2025 |

Tuntuu luonnottomalta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anatomiasta kyse. Minulla on hyvä liikkuvuus nilkassa, pohkeessa, polvessa ja lantiossakin. Silti painopiste menee niin, että kannat ilmassa kyykkääminen on tasapainoisempaa. Pääsen kyykkyyn myös kannat maassa, mutta silloin on kyllä jo pyllykin melkein maassa, tai vaihtoehtoisesti joudun olemaan ihan kaksinkerroin.

Vierailija
22/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on käsittääkseni harvinaisempaa että _pystyy_ pitämään kantapäät maassa kyykyssä. Aasiassa normaalia, mutta esim. jenkit ei kykene. 

Täh, oikeesti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pohjeluun jäykkyydestä. Sitäkin voi treenata menemällä päivän aikana kyykkyyn ja erilaisilla venytysliikkeillä.

Vierailija
24/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt edes lapsena kyykkyyn kantapäät maassa vaikka olen aina ollut liikunnallinen. Mulla on muuhun kehoon suhteutettuna epätavallisen pitkät jalat ja reidet. Piirre tulee mummon suvun kautta alun perin Ruotsista. Kaikilla on isän puolen suvussa nämä pitkät koivet.

Vierailija
25/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en päässyt edes lapsena kyykkyyn kantapäät maassa vaikka olen aina ollut liikunnallinen. Mulla on muuhun kehoon suhteutettuna epätavallisen pitkät jalat ja reidet. Piirre tulee mummon suvun kautta alun perin Ruotsista. Kaikilla on isän puolen suvussa nämä pitkät koivet.

Joo kyllä ihmisissä on rakenteellisiakin eroja. Minä pääsen kyllä helposti kyykkyyn kantapäät maassa, mutta eteentaivutuksessa olen aina ollut surkea. Samoin näyttää omat lapset olevan, vaikka tytärkin on harrastanut voimistelua eli ei ole liikkumattomuudesta kyse. Toki venyttelemällä ja harjoittelemalla voi liikkuvuuttaan silti kehittää.

Vierailija
26/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://lihastohtori.wordpress.com/2016/03/19/kyykky-kehon-mittasuhteet…

Pitkä reisi tekee tosiaan mahdottomaksi kyykkäämisen ilman painoa edessä. Ei auta vaikka kuinka venyttää tai treenaa. 

Vierailija
27/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu pohjeluun jäykkyydestä. Sitäkin voi treenata menemällä päivän aikana kyykkyyn ja erilaisilla venytysliikkeillä.

Pohjeluuta tuskin saa millään venytyksellä joustavammaksi. Jos saa niin tarvii jo lääkäriä. 

Vierailija
28/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin juuri, kantapääthän nousee ihan automaattisesti ja luontevasti ilmaan kyykistyessä. Kun sitten koetin pitää ne maassa, tulin niin takapainoiseksi että meinaa kaataa perciilleen.

Mies 50v

Vierailija
29/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin juuri, kantapääthän nousee ihan automaattisesti ja luontevasti ilmaan kyykistyessä. Kun sitten koetin pitää ne maassa, tulin niin takapainoiseksi että meinaa kaataa perciilleen.

Mies 50v

Kuulostaa hämmentävältä, kun mulla ei kantapäät nouse automaattisesti ja luontevasti. Äsken yritin väkisin nostaa niitä ja nyt sattuu polveen. Kaipa olen sitten joku kummajainen.

Ap

Vierailija
30/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on käsittääkseni harvinaisempaa että _pystyy_ pitämään kantapäät maassa kyykyssä. Aasiassa normaalia, mutta esim. jenkit ei kykene. 

Se on toiselta nimeltään slaavikyykky, se jossa ollaan kyykyssä jalkapohjat maassa. Ei yllätä, että suomalaiset vääntyvät tähänkin omituisuuteen. Kaikki vaikutteet imuroidaan idästä.

Vierailija
31/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjeluun on syytäkin olla jäykkä. Jos ei ole, jalat on keitettyä spagettia.

Vierailija
32/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut pystyy menemään syväkyykkyyn kantapäät maassa? Ei ole onnistunut minulta koskaan.

Vierailija
33/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nousee luonnostaan kantapäät eikä niitä saa lattiaan edes painettua tasapainoa menettämättä.

Vierailija
34/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin säännöllisesti korkokenkiä 13-28-vuotiaana, enkä saanut kyykyssä kantapäitä lattiaan, vaikka olin hyvin notkea ja urheilullinen. Nytpä saan, kun olen keski-ikäinen, rapakuntoinen läski. Akillesjänne toimii hyvin, kun on taapertanut lättäpohjakengissä 15 vuotta. 

Vierailija
35/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep itse en saanut edes lapsena kantapäitä maahan kyykkyasennossa, vaikka olin tosi liikunnallinen lapsi. Menee ne lattiaan tosin, jos avaa jalat melkein 180 asteen kulmaan auki, mutta ei sellaisessa normikyykyssä.

Vierailija
36/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät jalat ja myös suhteessa aika pitkä reisi, sekä yliliikkuvat nivelet. Syväkyykky kantapäät maassa on minulle aidosti mukava asento, jaksaisin olla siinä vaikka kuinka kauan. Voin kyllä olla myös kantapäät ilmassa ilman ongelmia.

Mies on tosi liikunnallinen, harrastanut mm. useampaa kamppailulajia. Hän on kuitenkin myös tosi jäykkä kropaltaan, eikä edes pääse syväkyykkyyn, kannat nousee heti.

Vierailija
37/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut pystyy menemään syväkyykkyyn kantapäät maassa? Ei ole onnistunut minulta koskaan.

Helposti vaikka jalat yhdessä.

Ap

Vierailija
38/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuntuu ihan luonnolliselta mennä kyykkyyn noin. Onnistuu kyllä varpeillaankin. 

Vierailija
39/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aune-ilmiö. Kun laittaa ripsiväriä niin suu aukeaa. 

Silmä on paremmin auki, kun vetää leuan alas ja siinä melkein väkisinkin suu aukeaa.

Vierailija
40/41 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, oikeesti? 

Kun on tottunut olemaan kyykyssä, akillesjänne on riittävän pitkä. Mutta jos tottuu istumaan tuolilla ja olemaan pystyasennossa, jänne lyhenee ja siksi on vaikeaa saada kantapää lattiaan kyykyssä ollessaan.

Itselläni on henkinen ongelma tuon asennon kanssa, sillä sitä näkee vain maailman köyhimmillä, varakkaampia ei koskaan kuvata tuossa asennossa. Oikeasti tuo (siis kyykyssä kantapäät maassa) on ihmiselle aika ergonominen asento. Kunhan siihen on tottunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi