Mitä hyvää tekisit porkkanasta? Iso pussi pullollaan. Noin 2kiloa.
Kommentit (78)
Jos porkkana on mielestänne hyvää, niin mitä esim sacherkakku sitten on?
Kyllä minua aina vaan naurattaa miksi te keski-ikäiset naiset ette halua kiinteää ruokaa syödä vaan aina jotain soseita.
Vierailija kirjoitti:
Jos laiskottaa, kaada pestyt porkkanat uunipellille, leikkaa huonot kohdat pois, lisää oliiviöljyä ja suolaa päälle ja laita 200-asteiseen uuniin noin 20-30 minuutiksi. Mustapippuria ja yrittejä maun mukaan.
Jos haluat, laita blenderiin pehmeät porkkanat ja tee sosekeitto. En tiedä onnistuuko sauvasekoittimella myös. Todennäköisesti. Tarjoiluunn vaikka auringonkukansiemeniä tai kirpitsansiemeniä.
Ole hyvä!
Ja siis, nuo pehmeät porkkanat on ihanaa syötävää lisukkeena tai sellaisenaan. Lämpimänä ja jopa kylmänä. Ei tarvitse syödä yhdellä kertaa kaikkia, voi säilyttää jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin pataruokaan lihan, perunoiden ja mausteiden kanssa.
Riisipiirakoiden sekaan porkkanaa, on hyvää! Kasvispihvejä, porkkanalaatikkoa, keittoihin kuten liha/jauhelihakeittoon jne ja patoihin.
Ennen oli kaupassa paistopisteissä porkkanapiirakoita, että oli hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua aina vaan naurattaa miksi te keski-ikäiset naiset ette halua kiinteää ruokaa syödä vaan aina jotain soseita.
Mitä kiinteää hyvää ruokaa sinä teet porkkanasta, jotain mitä et ole jo saanut syödä tarpeeksesi keski-ikään mennessä? Kyllä niitä on puputettu kokonaisena. Usko pois. Läskiperse incelille voi olla uutukainen makuelämys.
Uunijuureksia, porkkanakakkua ja -sämpylöitä
Mä teen melkei aina tikkuporkkanoita ruoan kanssa, tulitikkumaisia, raakoja. Tai ohuita viipaleita, en tykkää enää raasteen suutuntumasta.
Uunijuurekset, perunat, nam
Porkkanaletut. On hyviä puolukkahillon kanssa,kuten pinaattiletut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raastan porkkanaa aina lasgnen sekaan. Voit tehdä jauhelihasta, sienistä tai mistä tahansa "lihan korvikkeesta" päätäytteen. Katkarapulasagne on myös hyvää.
Jauhelihasta lihan korvike?
Ok, täti.
Opettelehan lukemaan, pikku kakkapylly.
t. Täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raastan porkkanaa aina lasgnen sekaan. Voit tehdä jauhelihasta, sienistä tai mistä tahansa "lihan korvikkeesta" päätäytteen. Katkarapulasagne on myös hyvää.
Ok, täti.Opettelehan lukemaan, pikku kakkapylly.
t. Täti
Lauseessasi "lihan korvike" viittaa koko lauseeseen, siis myös jauhelihaan. Opettelehan kirjoittamaan.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Siinä iässä naisille kehittyy usein pakko-oireita ja fobioita mm tukehtumisen pelko.
Anginofobia
https://www.centroditerapiastrategica.com/fi/anginofobia-la-paura-soffo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kiinteää hyvää ruokaa sinä teet porkkanasta, jotain mitä et ole jo saanut syödä tarpeeksesi keski-ikään mennessä? Kyllä niitä on puputettu kokonaisena. Usko pois. Läskiperse incelille voi olla uutukainen makuelämys.
Siellä taas todella ihanan kuuloinen nainen kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä iässä naisille kehittyy usein pakko-oireita ja fobioita mm tukehtumisen pelko.
Anginofobiahttps://www.centroditerapiastrategica.com/fi/anginofobia-la-paura-soffo…
Mitä se allu joka ketjussa mökeltää miesten ja naisten eroista, et minen ainakaan oo tyttö kun pelle pelotonkin sanoo nääääin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin unohtanut porkkanapussini (kilo).
Menen huomenna kokkaamaan isälleni ja otan senkin mukaan. Käyttökelpoisia laitan karjalanpaisti ja vähän kaalilaatikon joukkoon. Porkkanakakunkin (ilman sokerilla päällystämistä) saatan tehdä tai sitten vain rakastan pakastimeen odottamaan uutta inspiraatiota.
Raasteita pakastimesta käytän myös makaronilaatikon sekaan tai sämpylätaikinassa lisukkeena.
Porkkanan raastaminen pakastimeen on täysin järjetöntä. Kuluttaa sähköä enemmän kuin maksaa kg.
On kai se pakastin päällä, vaikka siellä ei sitä raastetta olisi.
#naistenlogiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Täti
Voit tehdä jauhelihasta, sienistä tai mistä tahansa "lihan korvikkeesta" päätäytteen.
Vierailija kirjoitti:
Peruna-porkkanamuusia. Hyvää ja terveellistä.
Lapset tykkää tästä ja menee sitä kasvistakin. Samoin jos pinaattia laittaa pottumuusin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Täti
Lauseessasi "lihan korvike" viittaa koko lauseeseen, siis myös jauhelihaan. Opettelehan kirjoittamaan.
T. Eri
Onko TAI-sanan merkitys muuttunut?
Kielitoimiston mukaan ilmaisee vaihtoehtoista mahdollisuutta.
Jos laiskottaa, kaada pestyt porkkanat uunipellille, leikkaa huonot kohdat pois, lisää oliiviöljyä ja suolaa päälle ja laita 200-asteiseen uuniin noin 20-30 minuutiksi. Mustapippuria ja yrittejä maun mukaan.
Jos haluat, laita blenderiin pehmeät porkkanat ja tee sosekeitto. En tiedä onnistuuko sauvasekoittimella myös. Todennäköisesti. Tarjoiluunn vaikka auringonkukansiemeniä tai kirpitsansiemeniä.
Ole hyvä!