Miljardöörin ehdotus ratkaisuksi köyhyyteen: 70 tunnin työviikot
Murthy on muun muassa vaatinut nuorille 70 tunnin työviikkoja, julistanut viisipäiväisen työviikon virheeksi ja kertonut itse tehneensä 8090 tunnin työviikkoja ennen eläköitymistään.
Nyt Murthy esittää, että 70 tunnin työviikot voivat olla ratkaisu köyhyyteen.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
olen yrittäjä ja totahan se on. Ay liike suojelee jos oot työntekijä ja teet 70h viikkoja. Yrittäjää ei kukaan suojele.
Oletko miljardööri?
Jos joutuu tekemään 80-90 tuntista työviikkoa, työskentely ei ole tehokasta.
Miljardöörin mielestä työläisen pitää tehdä hänelle lisää rahaa. Kun mikään ei riitä...
Unohtui varmaankin sanoa, että minimipalkalla. Kunnon palkat ja norm. työviikko.
Puhelimen vieressä makaaminen huvijahdin kannella ei ole työtä,jotain sellaistahan tuon "työnteko" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen yrittäjä ja totahan se on. Ay liike suojelee jos oot työntekijä ja teet 70h viikkoja. Yrittäjää ei kukaan suojele.
Oletko miljardööri?
En, enkä taida ikinä tullakkaan, enkä tahdokkaan. työtahti on melkoinen, mutta kohta 4 viikkoa kaukoidässä. Sen jälkeen vähän vähemmän töitä otan vastaan, tää oli hulluttelukausi. Olen siis yrittäjä, ja kukaan ei maksaa loma-ajaltani palkkaa kun ole kaukoidässä. 2-3kk olen ottanut töitä vastaan tarkoituksella paljon että on varaa olla isolla pitkällä lomalla, ja saa vähän puskuria rakennettua yrityksen tilille.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen vieressä makaaminen huvijahdin kannella ei ole työtä,jotain sellaistahan tuon "työnteko" tarkoittaa.
Ihan kuin se samaa melskannut suomalainen Huawei-pomo.
Joskus työpäivät olivat 14 tuntia, köyhinä ne työntekijät silti pysyivät.
No jospa hän loisi paljon työpaikkoja ja maksaisi kunnon palkkaa, ei tarvitsisi odottaa 70-tunnin työpäiviä. En usko että ihan pelkällä omalla pitkällä päivällään on nuo miljardinsa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu tekemään 80-90 tuntista työviikkoa, työskentely ei ole tehokasta.
Tuossahan on täydet työviikkotunnit kahdelle henkilölle. Kaksi voisi tehdä tehokasta työtä yhden sijaan.
Vastaan tulee tietysti se työnantaja, joka ei haluakaan maksaa kuluja kahdesta työntekijästä vaan säästää kun niitä on vain yhdestä.
Koska kukaan on rikastunut työnteolla?
Kumma että orjat eivät olleet rikkaita raataessaan sokeriruokopelloilla?
Giljotiini oli hyvä keksintö tuollaisia riistäjiä varten.
Mikäs siinä jos istumatyö ja saan tehdä kotoa.
Kaverini teki 80-luvulla töitä kuukausia 16-18 tuntia päivä. Ei rikastunut - kuoli nuorena. Itse taas olen vältellyt töitä. Keksin muutakin tekemistä.
Miljardöörin mielestä ei siis ole väliä, jos lapsia ei kukaan ehdi saamaan, ja jos nyt joku vahingossa syntyisikin, huumeisiin sortuu kun kukaan ei ehtinyt hoivaamaan pientä.