Miljardöörin ehdotus ratkaisuksi köyhyyteen: 70 tunnin työviikot
Murthy on muun muassa vaatinut nuorille 70 tunnin työviikkoja, julistanut viisipäiväisen työviikon virheeksi ja kertonut itse tehneensä 8090 tunnin työviikkoja ennen eläköitymistään.
Nyt Murthy esittää, että 70 tunnin työviikot voivat olla ratkaisu köyhyyteen.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu tekemään 80-90 tuntista työviikkoa, työskentely ei ole tehokasta.
Tuossa onkin varmaan se idea että tuolla työmäärällä ei ehdi olemaan köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa teollisuudessa aika yleistä 70 tunnin työviikot. He tekevät siellä töitä kyllä länteen verrattuna paljon. Kuuden päivän työviikot ja 12 tunnin päivät. Sillä tavalla saa aika hyvän elintason Kiinassa. Jos duunari tekee siellä vain 40 tuntia viikossa, niin ei vielä sillä saa kovin kaksista toimeentuloa. Monethan lisäksi rahallisesti auttavat maaseudulla asuvia vanhempiaan tai isovanhempiaan tai muita sukulaisia ja tämä tuo lisäpainetta rahan ansaitsemiseen. Kiinassa jos jää työttömäksi, niin koko suku patistaa välittömästi uuden työn hakuun! Ei siellä. varmaan kauan kehtaa edes olla työttömänä sosiaalisen paineen vuoksi.
Tekevät samaa tehdastyötä josta Euroopassa maksettiin kunnon tuntipalkat aikoinaan ja työaika oli 40 tuntia viikossa. Miljardöörit ovat pian biljonäärejä. Se hyöty tuosta raatamisesta on.
Kiinassa nuoret tulevat maaseudulta, asuvat tehtaan asuntolassa ja tekevät muutaman vuoden ylitöitä niin paljon kuin mahdollista. Sitten he palaavat takaisin kotiinsa maaseudulle, menevät naimisiin ja rakentavat säästöillään joko talon tai perustavat yrityksen
Vierailija kirjoitti:
Unohtui varmaankin sanoa, että minimipalkalla. Kunnon palkat ja norm. työviikko.
Parempi palkka ja vielä lyhyempi viikko.
Viikossa on 168 tuntia, joten 8090 tuntia viikossa töitä on mahdottomuus.
Vasemmiston ideologian mukaan jokaisen ihmisarvo on saada sama lopputulos riippumatta siitä miten paljon tekee töitä. Sen vuoksi menestyneiltä verotetaan 75 % pois ja se annetaan kotona pötköttelijöille jotka eivät tee mitään.
No siitä vaan kansannousu ukkoa vastaan ja rahojen sosialisointi.
äkkiä se tienaa ne takas työviikoillaan
Kamala ajatus vasemmiston mielestä. Heistä ei ole kukaan töissä mutta tuloja tulee silti kivasti Kelalta ja iso asunto yhteiskunnan piikkiin. Naurattaa että pitäisi käydä edes muutama tunti tekemässä töitä viikossa, saati sitten 70. Miksei vain veroteta lisää niitä jotka käyvät töissä?
Kyllä mä voisin tehdä pidempää päivää mut en mä saa edes työtä. Oon aina tehnyt paljon duunii ja tkkää siitä mut työnantajat ei silti palkkaa. Yritystä en voi laitta pystyyn kun ei oo pääomaa eikä pankki anna kun ei oo takaajia.
Pitää ensin painaa nuo pitkät tyäviikot, että pääsee tuollaseen tilanteeseen pääsee.
Huomaa myös, että tuo henkilö kantaa kaiken vastuun firmoistaan.