Kuinka paljon saat kelalta rahaa
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
1500 netto (työmarkkinatuki, korotusosa, kulukorvaukset, asumistuki, toimeentulotuki)
Minä saan 3500€ netto vaikka palkka on 6000€/kk. Eli saat kotona makaamalla melkein 50% mun netosta, reilua
En yhtään kun olen tehnyt "vääriä valintoja". Säästänyt kitupalkasta kämpän ja vähän lääkäri- ja lääkerahaa eläkepäiville. Nyt kitkuttelen 800 euron ansiosidonnaisella vaikka olen tehnyt töitä yli 30 vuotta. Mutta niille pakolaisille ja kelarotillehan ne kaikki rahat menee.
Noin 700€ ttt. Miehelle satanen enemmän, sisältää työkkärirahat ja asumistuen.
2 hlö talous.
Valitettavasti en saa mitään tukea yhtään mistään vaan joudun kituuttamaan surkealla 3800€ kuukausi liksalla köyhyyden rajamailla. Perheeni on hyvin pieni yhdenmiehen perhe, koska näillä tuloilla ei ole varaa naista ottaa elätettäväkseen. Sellaisen ylläpito tulisi liian kalliiksi.
Sain noin 30 vuotta sitten opintorahaa ja asumistukea viiden vuoden ajan. Pari kertaa sain myös toimeentulotukea. Ne tulivat tarpeen ja mahdollistivat opiskelun. Samoin nyt jo aikuisille lapsille sain lapsilisät ja muutamalta vuodelta yh-korotukset. Tulojen takia päivähoidon omavastuun olen aina maksanut maksimin mukaan.
25 vuotta olen jo töitä tekemällä ja veroja maksamalla kuitannut tuota vastaantuloa takaisin. Mielestäni ollut ihan hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en saa mitään tukea yhtään mistään vaan joudun kituuttamaan surkealla 3800€ kuukausi liksalla köyhyyden rajamailla. Perheeni on hyvin pieni yhdenmiehen perhe, koska näillä tuloilla ei ole varaa naista ottaa elätettäväkseen. Sellaisen ylläpito tulisi liian kalliiksi.
Mitä jos hommaisit sellaisen käytetyn naisen? Jonkun yh:n jolla vain yksi kakru, ne eivät ole kovin kalliita, noin 1500€ paikkeilla per kuukausi.
En ole koskaan saannut rahaa kelalta. Armeijan päiväraha on ainut raha mitä yhteiskunta maksoi minulle.
Työlläni olen elättänyt itseni aina ja siksi persut.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hommaisit sellaisen käytetyn naisen? Jonkun yh:n jolla vain yksi kakru, ne eivät ole kovin kalliita, noin 1500€ paikkeilla per kuukausi.
En mä. Sellainen lapsi kuitenkin repii tapetit ja tekee kaikkea tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saannut rahaa kelalta. Armeijan päiväraha on ainut raha mitä yhteiskunta maksoi minulle.
Työlläni olen elättänyt itseni aina ja siksi persut.
M33
Minäkään en pidä Kelailijoista ja siksi Sinimustat.
On se vaan niin helppoa elämää kun valtio antaa rahaa ja maksaa kaikki elämisen kulut eikä tarvitse itse tehdä yhtään mitään.
En ymmärrä miksi nämä ihmiset vielä kehtaavat valittaa?
Vierailija kirjoitti:
On se vaan niin helppoa elämää kun valtio antaa rahaa ja maksaa kaikki elämisen kulut eikä tarvitse itse tehdä yhtään mitään.
En ymmärrä miksi nämä ihmiset vielä kehtaavat valittaa?
Ahneuttaan valittavat kun haluaisivat aina vain enemmän ja enemmän. Ovat tottuneet liian hyvälle. Siksi näitä tukia pitäisikin laskea, että oppisivat arvostamaan sitä rahamäärää jonka kunnolliset työtätekevät ihmiset heille lahjoittavat.
Vielä tämän kk:n lapsilisän, sitten en enää mitään.
En yhtään. Ansiosidonnainen + ove. Puoliso saa peruspäivärahan ja joskus sen 9e päivä kelalta. Ei muita tukia.
Lapsilisä yhdestä lapsesta. Eli jotain 95 euroa. Siinäpä se. Kahden aikuisen ja yhden lapsen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette saa mitään, älkää vastatko. Kysymys ei ole teille.
en mitään kun en ole pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 1500 e/kk asumistukea. Olen vuokranantaja, perheessä 2 aikuista.
Heti alapeukkuja tulee kun joku ilmoittautuu vuokranantajaksi.
Asumistuki, opintoraha ja perustoimeentulotuki.
Henkilökohtaisesti en saa mitään, eikä mieheni. Kolme lastamme saa lapsilisän. Molemmat aikuiset käy töissä ja bruttotulot n. 7000€/kk.
t. Yksin asuva M23