Kuinka paljon saat kelalta rahaa
Kommentit (82)
noin 3€ kun apteekin omavastuu ylittyi.
27 euroa kansaneläkettä kuukaudessa ja lääkekorvaus lääkkeistä.
Koko perheen 1 lapsi, 2 aikuista, tulot tulee nyt kokonaan Kelasta. Yhteensä saadaan n. 4500e.
Onhan nolla euroakin täysin oikea vastaus kun kysytään paljonko saat kelalta! Miksi sun pitää kommentoida tänne jotain noin vammaista?
Yhdestä lapsesta lapsilisä. Kolmen hengen perhe.
Mihis ne Norjan säästöt yhtäkkiä katos, jos ootkin ulosottoon menossa? 🤣
Noin 1250e. Kansaneläke ja yksinhuoltajan lapsilisät. 2 lasta ja minä. Vielä joulukuussa sai asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista 1400 ja suurin osa lääkkeistä Kela korvattavia.
Kela ei maksa ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Koko perheen 1 lapsi, 2 aikuista, tulot tulee nyt kokonaan Kelasta. Yhteensä saadaan n. 4500e.
Työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisä, toimeentulotuki. Mitä muuta, kun ei noista kerry 4500. Onko hoitotukia ja omaishoitajantukea?
168 e lapsilisää yhdestä teinistä (sis.yh-korotuksen). Aiemmin saanut lapsilisää useammasta lapsesta, ovat jo aikuisia, ja äitiyspäivärahaa. Opintukea ja asumislisää silloin kymmeniä vuosia sitten kun opiskelin. Muuten en ole ikinä saanut enkä tarvinnut asumistukea, toimeentulotukea tai muuta vastaavaa. Toivottavasti jatkossakin näin ja loppuuhan tuo lapsilisäkin parin vuoden päästä
Vähän yli 300 euroa asumistukea ja lapsi saa 90 euroa opintorahaa.
Lapsilisän yh-korotuksella ja elatustuen kahdesta. Yhteensä noin 740 euroa kuussa. Lapset 16 ja 14 eli kohta alkaa summa pienentyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisä, toimeentulotuki. Mitä muuta, kun ei noista kerry 4500. Onko hoitotukia ja omaishoitajantukea?
Sairauspäivärahat ja lapsilisä. Ei muuta.
N. 100 e. Lapsilisä yhdestä lapsesta. Perhe 4 hlöä.
0€, 2+17v.
Mies sai syksyllä jotain lääkekorvauksia, tuskin montaa kymppiä, en tiedä tarkemmin kun apteekin kautta hoitui.
Saan enemmän kun jos kävisin töissä, kiitos Kela!
1500 netto (työmarkkinatuki, korotusosa, kulukorvaukset, asumistuki, toimeentulotuki)
Keskimäärin 1100€ (toimeentulo,asumis- ja työmarkkinatuki) Näiden lisäksi saan osa-aikatyön palkan. 2 lasta asuu mun luona vuoroviikot ja olen etävanhempi.