tekeekö teillä mies ruokaa?
MEILLÄ EI IKINÄ TEE RUOKAA MIES!keittää ainoastaan kahvit itselleen lapsiperhe ollaan mies päivätössä minä kotona ei ole ongelma meillä mutta olisi kiva tietää onko muita??
Kommentit (17)
täytyy sanoa, että siitä on valtavasti apua kun ei ole itse 24/7 vastuussa ruoanlaitosta, varsinkin kun on 3 pientä lasta, joiden vatsa kurnii useita kertoja päivässä...
siis eiks miehesi osaa tehdä safkaa vai ei viitsi? asuiko yksikseen ennen yhteenmuuttoanne, jos niin mitä söi?
Huh toivottavasti teillä ei ole lapsia, joiden miehet ei viitsi tehdä ruokaa - johan naurais naurismaan aidatkin jos mies väittää ettei OSAA tehdä ruokaa. Tai tietysti jos ei osaa lukea tai ei tiedä mittoja niin sittenhän... mutta silloin ei varmaan kannata hankkia lapsiakaan - vai mitä?!?! Oppii vielä lapsetkin saman mallin...
Jumankauta naiset, annatte ihan vapaaehtoisesti miestenne vetää taas itseänne kuusnolla!?!?!? Ovimattona on kiva olla.
mutta ne pöperöt on useimmiten aika kamalia, koska hänellä on ihan omat käsityksensä ruuan ulkonäöstä ja mitä voi yhdistää toisiinsa.
Karjalanpaistin se osaa tehdä, samoin risoton, jauhelihakeiton ja munakkaan. Munat osaa paistaa ja pyttipannun tehdä. Loput ruuat on joko eineksiä tai kamalia...mutta hyvät kahvit se on aina mulle keittänyt, kun tulen töistä.
Mies tykkää ruuanlaitosta ja tekee tosi hyvää ruokaa, siinäpä syyt miksi meillä näin. Kotonaan ei saanut tehdä mitään keittiössä nyt kai kirii takaisin niitä vuosia :) Anoppi ei edelleenkään anna kenenkään auttaa keittiössä, sitten marttyyrina syö keittiöjakkaralla tiskialtaan vieressä kun siellä joskus ollaan syömässä. Tosi kivaa!
Kiitos kuitenkin huolenpidosta.
-3-
Onko teillä tämä väliaikainen ratkaisu vai jatkuuko sama kun mahdollisesti palaat joskus töihin?
6
mutta jos on niin päin että hän hakee lapset ja minä tulen myöhemmin töistä, niin on kyllä melkein aina ruoka odottamassa.
jos ollaan molemmat kotona, minä teen useammin ruokaa tai tehdään osittain yhdessä. miehellä on taas tietyt omat bravuurinsa, jotka tekee. tekee muuten esim. paremmat lihapullat kuin minä ;-D.
Mies tekee meillä joka aamu aamiaisen koko perheelle
ja laittaa ruokaa iltaisinkin (Ei ehkä ihan niin usein kuin minä,
mutta usein kuitenkin)
osittain työajoista johtuen, pitää kyllä ruuanlaitosta muutenkin. Itsekin tykkään laittaa ruokaa, tosin arkiruuat meillä tekee se, joka ehtii = yleensä mies. Mutta keittiön sotkut tiskikoneen täyttöä lukuunottamatta jää aika usein kuitenkin mulle...
Tämän 16 vuoden aikana on paistanut joskus kananmunia tai laittanut makkarat ja ranskalaiset uuniin.
Kesällä kyllä hoitaa grillauksen.
niin ei se kyllä söisikään!
Älkää hyvät naiset alistuko moiseen.
järkeväksi kieltää mieheltä syömistä, mutta kokkaamisen hoidan mieluummin itse. Mies saa keskittyä tiskikoneen virkaan.
nro 8
nyttekin karjalanpaisti/hirvenlihat uunissa muhimassa =)
+ perunamuussia
Alle kouluikäiset lapsemme kokkaavat kyllä varsin hyvin. Nalkuttamalla olen saanut miehen jotain oppimaan sentään.
Jos minä joudun jostain syystä tekemään ruokaa (esim. mies reissussa) niin meillä syödään tölkkilihapullia ja makaronia. Osaan tehdä ruokaa, mutta en halua. Ja koska hoidan KAIKKI muut kotityöt, on vähintäänkin reilua, että mies heiluu hellan ääressä.
Meillä selvästi jaetut tehtävät. Mutta en minäkään kyllä vaihda lamppuja enkä pattereita.