Miksi nekään, jotka eivät saa asumis- tai TT-tukea eivät työllisty
Kommentit (28)
Nyt puhut korkeakoulutetuista. Heidän työttömyytensä syy on työttömyys.
En ole nähnyt yhtään avointa työpaikkaa, jossa valitun henkilön valintaperuste olisi köyhyys.
Paljonkohan vuokrat ovat jo alenneet asumistuen vähettyä?
Mulla kai näössä vikaa kun näyttävät nousevan?
Minä taas odotan kovasti pitkäaikaistyöttömänä toimitusjohtajana saavani palkkatuetun toimitusjohtajan työn.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhtään avointa työpaikkaa, jossa valitun henkilön valintaperuste olisi köyhyys.
Mutta valtaapitävien mukaanhan tukien vähyys lisää työllistymismahdolllisuuksia?
Jos oikeasti hakijan köyhyys on syy palkkaukselle, niin sitten minä en vaan hoksaa.
Ymmärtämättömyys is strong with this ketju
Vierailija kirjoitti:
Minä taas odotan kovasti pitkäaikaistyöttömänä toimitusjohtajana saavani palkkatuetun toimitusjohtajan työn.
Mulla lukee työllistymissuunnitelmassa oikeasti saamani palkkatukinahdollisuus. Ei tämä ole vitsi. Minulle on kunta palkannut ulkopuolisesta yrityksestä valmentajan. Kyseessä ihan Y-tunnuksellinen firma.
Aivan satavarmasti jokaisesta Suomen kunnasta löytyy muutama palkkatukioikeutettu pitkäaikaistyötön toimitusjohtaja.
Kovasti käydään keskusteluja mahdollisista osaamispuutteista ja lisäkoulutustarpeista.
Ei vähien rahojen pitänyt auttaa työllistymään, vaan sen piti lisätä työnhakumotivaatiota ja purkaa kannustinloukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei vähien rahojen pitänyt auttaa työllistymään, vaan sen piti lisätä työnhakumotivaatiota ja purkaa kannustinloukkuja.
Jos se ei auta työnsaantimahdollisuuksissa, niin kuinka ihmeessä se voisi lisätä työnhakumotivaatiota?
Mää en saa kumpaakaan mutta en silti ole jaksanut hakea töitä (muita kun ne pakolliset ja niin huonolla hakemuksella että ei ole pelkoa haastattelukutsusta). Ansiosidonnainen riittää mulle just ja just ja onhan mulla sitte vielä säästöjäkin. Paskaduuniin en mene enää ikinä!
Ne rupes varastelemaan kaapeleita.
Onneksi kohteena on VALTION rautatiet. Esimerkillistä yhteiskuntavastuuta kannettu!
Kyllä työttömät työllistyvät kun hakevat töitä, meillä Suomessa on huutava työvoimapula.
Arto
TM, kok
Ymmärtääkseni työhaastettuluissa kysytään motivaatiotekijöitä. Et voi kertoa hakeneesi työtä rahan takia. Sinun kuuluu kertoa mielenkiintosi olevan yrityksen arvoissa tai työn tarjoamissa mahdollisuuksissa kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei auta työnsaantimahdollisuuksissa, niin kuinka ihmeessä se voisi lisätä työnhakumotivaatiota?
Etkö ymmärrä? Silloin matalapalkkatyöt houkuttelevat enemmän. Ja työnsaantimahdollisuus toteutuu/on toteutumatta vasta, kun on hakenut töitä. Hekematta ei ainakaan työllisty.
joo taas valtion syy että yksilö täysin hyödytön.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni työhaastettuluissa kysytään motivaatiotekijöitä. Et voi kertoa hakeneesi työtä rahan takia. Sinun kuuluu kertoa mielenkiintosi olevan yrityksen arvoissa tai työn tarjoamissa mahdollisuuksissa kehittyä.
Raha ei saa olla motivaatiotekijä työhaastattelussa, mutta sen pitäisi olla kannuste hakea töitä. Nyt mulla lyö päässä tyhjää.
Kauhukabinetin idiotismit eivät toimi ihmisten maailmassa.