Mitä ajattelet miehestä, joka on mennyt naimisiin 20-vuotiaana?
Jos mies on mennyt naimisiin nuoruuden rakkaansa kanssa heti kun tyttöystävä on ollut 18v., tehnyt hänen kanssaan lapset ja elättänyt perhettä siitä lähtien?
Käy töissä, urheilee, ei vilkuile muita, pitää vaimon tyytyväisenä ja on pidetty ystävä ja kunnollinen mies joka tavalla?
Kommentit (62)
Tunnen tällaisia pareja useita. Yksi läheinen ystäväni avioitui ylioppilaskesänä, ja avioliitto on kestänyt jo yli 30 vuotta. Jotkut nuorena avioituneet ovat eronneet, mutta useimmat eivät. Itsekin menin nuorena naimisiin ja 30 vuotta on nyt avioliitto kestänyt.
Ensimmäinen ajatus on varmaankin, että ei tule kestämään, kun jää nuoruuden vapaus kokematta. Erittäin nuorena sitoutuneet on viimeistään nelikymppisenä eronneet ja radalla elämää kokemassa. Tai jos liitto pysyy vielä kasassa jotenkuten, niin tod näk ukko käy vieraissa.
Jos kyse on lestasta tai muusta uskiksesta, niin silloin uskon liiton kestävän, koska tuo porukka saa kotoansa kasvatuksen, jossa painotetaan moraalia ja arvomaailma on ns. puhtaampi.
Intissä oli yks lestadiolainen joka oli 20-vuotiaana jo naimisissa ja kahen lapsen isä. Mun mielestä vähän outoa olla lapsena jo perheenisä.
Joku on taas tehnyt uskonnollisia valoja pillunhimossaan. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskovainen. Kiltti ja fiksu. Ap
Mistä tuon muuten tietää, ettei vilkuile muita?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskovainen. Kiltti ja fiksu. Ap
Miksi sitten kyselet?
Aika onnekas, monesti nuoruus naiset jättää ja menee panee toisille lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että onpa ollut kiire kummallakin saada toiselle pallo jalkaan, ja että eivät kumpikaan ole kovin fiksuja. Nykyaikana nuorena solmitut suhteet ei yleensä kestä.
Meillä on kestänyt 30 vuotta eikä kyllä mistään pakosta menty yhteen, emme tosin naimisiinkaan menneet heti 18v vaan hieman myöhemmin.
Arvostan. Mun ystäväpariskunta on ollut naimisissa 30 v. Mies oli 20 ja nainen 18 kun menivät naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen - ja halunnut pesää.
Ei mun vanhemmat olleet uskiksia, olivat naimisissa liki 50v!
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että onpa ollut kiire kummallakin saada toiselle pallo jalkaan, ja että eivät kumpikaan ole kovin fiksuja. Nykyaikana nuorena solmitut suhteet ei yleensä kestä.
Höpöhöpö, nimenomaan ne yli 3-kymppisinä solmitut suhteet eivät kestä, kun ihmiset ovat päässeet sinkkuelämän makuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin miten nuorella on aikaa kaikkeen tuohon ja siksi olettaisin esim. ettei ole opiskellut. Hyvä vaan jos saa elää hyvältä vaikuttavaa elämää jo noin nuorena.
Kyllä niiden lasten kanssa pystyy ihan hyvin opislelemaan. Itse suoritin kaksi tutkintoa, kun lapset oli päiväkoti/alakouluikäisiä. Omasta halusta se on kiinni.
Mun vanhemmat menivät naimisiin 18v. ja 19v. Eivät ole uskovaisia ja äiti ei ollut silloin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus on varmaankin, että ei tule kestämään, kun jää nuoruuden vapaus kokematta. Erittäin nuorena sitoutuneet on viimeistään nelikymppisenä eronneet ja radalla elämää kokemassa. Tai jos liitto pysyy vielä kasassa jotenkuten, niin tod näk ukko käy vieraissa.
Jos kyse on lestasta tai muusta uskiksesta, niin silloin uskon liiton kestävän, koska tuo porukka saa kotoansa kasvatuksen, jossa painotetaan moraalia ja arvomaailma on ns. puhtaampi.
Oma ja lähes koko ystäväpiirin avioliitot on solmittu 20-25 v ja vain kaksi paria on suuresta joukosta eronneet. Toisessa nainen lähti vieraisiin ja toisessa mies. Hyvä seksielämä on kyllä tärkeää pitkissä liitoissa. Oma liitto yli 50 v.
Ap tosin sanoikin että nykyaikana, jos osataan lukea.
60-70 luvuilla nuorten palkat oli niin pienet, että sinkku ei pystynyt useinkaan vuokraamaan omaa kämppää joten saatettiin mennä naimisiin päästäkseen asumaan lapsuuden kodista muualle.
Ihmettelisin miten nuorella on aikaa kaikkeen tuohon ja siksi olettaisin esim. ettei ole opiskellut. Hyvä vaan jos saa elää hyvältä vaikuttavaa elämää jo noin nuorena.