Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies joi litran 38% viinaa, onko myrkytys?

Vierailija
04.01.2025 |

Mieheni ottaa ns kännit kahdesti vuodessa. Koska uutena vuotena oli vieraita ja piti olla nätisti, sovimme että ottaa nyt. No, kaikki on mennyt hienosti. Haki eilen alkosta jotani kirkasta kaksi pulloa, en tiedä oli viinaa vai vodkaa, 38% ainetta, sanoi illalla. On nyt pari tuntia hörppinyt ja pullo on tyhjä, alkaa nuokkumaan. Odottaa nuoren lätkäpeliä, mutta taitaa sammua ennen sitä.

Olen huolissani kunnosta, milloin tuo on myrkytys, hänellä ei mikään hurja viinapää ole. Pitääkö olla huolissaan. Äsken sopersi toisen pullon hakemisesta, mutta ei päässyt sohvalta ylös...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali määrä Suomalaiselle juopolle

Vierailija
22/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä moi, Nukkuu nyt. EIköhän tämä tästä. Pullo on litran pullo, FInlandia Vodka merkiltään. Pitäsköhän minun avata tuo toinen pullo ja vähän maista... Ei sentään. Keittelen teen tässä telkkua katsoessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholimyrkytykseen, yksittäiseen liian kovaan känniin voi kuolla ja kuoleekin ihmisiä.

Ei viinaan kuollakseen tarvitse olla krooninen alkoholisti, ei tukehtua oksennukseensa eikä tarvita diabetestakaan.

Se käy aivan yllättäen ja käytännössä niin että se ihminen ei vain herää ikinä. Voi juoda liikaa oman kehonsa sietokykyyn nähden.

Erityisesti nuorille näin käy, tiedän työni takia näitä tapauksia. Eivät vielä osaa käyttää alkoholia, ymmärrä rajojaan, ja keho on tottumaton.

Meillä on unohtunut se, että aivan jokainen humala on alkoholin aiheuttama myrkytystila. Yleensä siihen ei toki kuole.

Alkoholistit eivät kuole suuriinkaan määriin juuri siksi, kun heillä keho on oppinut selviytymään. Diabeteksen tai vaikka haimatulehduksen jälkeen heilläkin on toki isompi riski.

Kyllä itse olisin huolissaan, paljonkin, jos joku kokematon joisi yhdessä illassa itsekseen kossu- tms pullon.

Näin se vaan on.  Amiskassa tyttö joi ehkä puoli pulloa Ruskaa, sai alkoholi myrkytyksen.  Selvisi kun pääsi heti huuhteluun ja oli yli viikon osastolla.  Toinen tapaus tuo 20v mies joi wiskipullon illan aikana, ei mitään muuta.  Ei herännyt aamulla, kuolin syy alkoholimyrkytys.  

Vierailija
24/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaarallista ole. Kun ei tukehdu oksennukseen.

Mutta kun amatööri ei välttämättä oksenna liikoja pois.  Eli helposti voi tulla myrkytys jos oikeasti tuon määrän tuntiin juonut 

Amatöööri nimenomaan on se joka oksentaa ja alkkis se joka ei oksenna..

Vierailija
25/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat sitten aamulla pitää hyvänä. Kova krapula sille tulee, kun noin harvoin juo.

Vierailija
26/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi voi myös väsyttää. Jos ennestään univelkoja niin nukahtaa aika nopeasti. Tai sitten nukkuu nyt pari tuntia ja valvoo jonnekin klo 10 asti sillä energialla mitä pullosta saa.

Vierailija
27/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi voi myös väsyttää. Jos ennestään univelkoja niin nukahtaa aika nopeasti. Tai sitten nukkuu nyt pari tuntia ja valvoo jonnekin klo 10 asti sillä energialla mitä pullosta saa.

AP tässä moi. Eli en herättele enää, annan nukkua aamuun. Miltäköhän nojatuolinukkuminen tuntuu, tässä on hyvä lämmin paikka....

Vierailija
28/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno mies. 

Vierailija
29/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä moi. Eli en herättele enää, annan nukkua aamuun. Miltäköhän nojatuolinukkuminen tuntuu, tässä on hyvä lämmin paikka....

Kannattaa herättää jossain vaiheessa ja katsoa mikä kunto on. Jos pystyy menemään itse sänkyyn niin sitten ei pitäisi olla muuta vaaraa kuin oksennus.

Vierailija
30/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä tässä, hitto, tämä sohvan reunatyyny on märkä ja haisee viinalle. Se on kaatanut tähän varmaan yhden parin desin lasillisen... Mrr... No nukkukoon nyt. Mukavaa iltaa kaikille.

Vierailija
31/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 62% vielä juomatta, ei hätää.

Vierailija
32/37 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

litrasta ilta vasta alkaa.sitten saunaan ja juodaan lisää.

Vierailija
33/37 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkevää juopotella noin paljon

Vierailija
34/37 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, huomenta,

mies nukkui seitsemään. Ensimmäiseksi kysyi pelin tulosta. Rauhoittui kun kuuli että suomi voitti jatkoajalla. Kävi vessassa ja meni makkariin jatkamaan uniaan. Ei ole oksentanut, ainakaan vielä.Nyt taidan tuon sohvatyynyn päällisen irroittaa ja pistää liotukseen...

No, mä olen lukenut aamun lehden ja Tee on juotu, nyt koiran kanssa happihyppelylle... Aika kipakka pakkanen näyttää olevan. Kiitos kaikille kommenteista.

Vierailija
35/37 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaarallista ole. Kun ei tukehdu oksennukseen.

Mutta kun amatööri ei välttämättä oksenna liikoja pois.  Eli helposti voi tulla myrkytys jos oikeasti tuon määrän tuntiin juonut 

Joo tapahtuu kerran 30 vuodessa, eli höpö höpö juttuja.

Vierailija
36/37 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, huomenta,

mies nukkui seitsemään. Ensimmäiseksi kysyi pelin tulosta. Rauhoittui kun kuuli että suomi voitti jatkoajalla. Kävi vessassa ja meni makkariin jatkamaan uniaan. Ei ole oksentanut, ainakaan vielä.Nyt taidan tuon sohvatyynyn päällisen irroittaa ja pistää liotukseen...

No, mä olen lukenut aamun lehden ja Tee on juotu, nyt koiran kanssa happihyppelylle... Aika kipakka pakkanen näyttää olevan. Kiitos kaikille kommenteista.

Muistathan antaa seksiä tänään? Krapulapano on rakkauden osoitus.

Vierailija
37/37 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät. Eihän raavas iso mies nyt yhteen pikkuiseen viinapulloon kuole ellei sitä vartissa kippaa raakana tyhjäksi.

Koko ei ratkaise, olen kyllä nähnyt useinkin kun amatöörit "ryyppää".  Tillintallin vajaasta pullosta, ammattilaiset saa puolikkaan pullosta 2-4 ryyppyä ja sitten aloitetaan pikkuhiljaa ryypiskellä.  Ei mullakaan painoa ole kun 82kg ja lukeudun näihin ammattilaisiin.

Ja kerrot kaiken tämän aivan kuin olisit ylpeä itsestäsi...