Vinted tahtoo kuvan passistani, onko turvallista antaa?
Olen myynyt Vintedissä kaikenlaista ja nyt tuli jokin saldolimiitti täyteen ja minun pitää todentaa olevani minä, rahanpesun estämiseksi. En todellakaan haluaisi antaa kuvaa passistani mutta muuten en saa rahoja ulos Vintedistä. Väittävät, että on turvallista ja tiedot ohjautuvat hollantilaiseen pankkiin joka toimii rahapalvelimena Vintedissä. Mutta mitä haittaa voi tapahtua, jos passin tiedot joutuvat jotenkin vääriin käsiin? Olen todella epäluuloinen mutta jengi ilmeisesti täysin huoletta noita kuvia passeistaan lähettelee joten kai se on ok mutta mistäs sitä tietää, jos pankki vaikka myy noita tietoja eteenpäin... Pankki on Adyen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
En antaisi, moniin firmohin pystytään hyökkäämään ja varastamaan kaikki henkilötiedot.
Luulisi, että tuollainen firma, joka toimittaa esimerkiksi Ruotsin Swish järjestelmän, iDeal Hollannissa, hoitaa Ebayn, ja H&M kaltaisten puljujen maksupolitiikan osaa myös hoitaa omat palomuurinsa kuntoon? Toki mikään ei ole koskaan varmaa. Todennäköisyydellä, että jotain tietomurtajaa kiinnostaa jonkun persaukisen suomimamman pärstä ja id, josta ei mitään hyödy, veikkaan että on aika pieni. Toki vain mututuntumana.
Vierailija kirjoitti:
Minulta pyydettiin kuvaa pankkikortista.
Ei ketään kiinnosta kuvat mistään pankkikorteista, kun miljoonat ihmiset syöttää niiden tiedot päivittäin johonkin palveluihin. Sieltä ne saa ja uskokaa huviksenne, että kerran kun luottokortin numerot tarkistenumerot johonkin syöttää, on ne siellä sitten aina.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi sulta aletaan vaatia tiliotteita. Joku ääliö lähettää nekin. Eköi sulta muuten nimenomaan passia vaadita vaan henkilöllisyystodistus passi, henkilökortti tai ajokortti.
Olen kokonajan usk8nut, että tuo paikka on mätä. Tulipa vihdoin todisteetkin.
Tykkään kuinka köyttäehdoissa kerrotaan, että tietoja hoitaa laillinen pankki.
Mitä luulet, että niillä tiliotteilla voitaisiin tehdä? Hassua, kun jotkut kuvittelevat tilinumeron olevan jotenkin salassapidettävä tieto. Ainoa uhkakuva on se, että joku siirtää tilillesi rahaa.
Miksi nuo nyt pyytää hetua?
Miksi se-alkuinen pankkitili ei kelpaa?
Tästä on paljon keskustelua muissa "vinted maissa"että olisi ok.
Minulle ei ole vielä tätä tullut mutta tiedän useampia, jotka ovat kuvan passista laittaneet.