Arvioi montako vaatetta ostit viime vuonna?
Kommentit (154)
Jakku ja hame koiranäyttelyyn käytettynä. Muuten vain alusvaatteita ja sukkia uutena. Ja uimapuvun ostin myös uutena. Muuta vaatetta oli niin paljon etten ostanut mitään.
Kolme vaatetta, yksi niistä käytettynä. Lisäksi paketti sukkia ja muutamat alushousut.
1 housut
1 neule
1 käsineet
Kaikki uutena. En osta käytettynä mitään vaatteita.
Jouduin uusimaan koko vaatekertani. Laihduin ja kaikki jäi isoksi. Eli aika paljon ostin vaatteita ja takkeja. Myinkin kyllä aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa pystyy vuodesta toiseen olla ostamatta vaatteita? Eikö jossain vaiheessa iske huutava vaatepula?
Kun ostaa laadukkaita, tarvitsee ostaa vähemmän. Paksumpi talvitakin on nyt 7 vuotta, ohuempi nahkainen 17 vuotta. College housut on nyt 6 vuotiaat, edelliset nyt 15 vuotta vanhat on leikattu shortseiksi, kun lahkeet rispaantuivat. Vanhimmat t-paidat on yli 15 vuotiaita. Tottakai tässä tarvitsee välillä ostaa uusia vaatteita, mutta harvemmin. Tietenkin sukkia ja alushousuja kuluu, mutta ei niitäkään joka vuosi tarvitse ostaa, mutta välillä enemmän.
Tosi monta, mutta kaikki käytettyinä.
En yhtään. Yhden pipon sain työkalutilauksen ohessa. Annoin sen kodittomille.
Yhden neuleen kaupasta. Muut kirppiksiltä, en osaa arvioida niiden lukumäärää.
4 paria sukkia ja kuudet alushousut. Yhteensä siis 14 eri vaatekappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 20 kpl. Kolmet rintaliivit uusina, sekä yhdet leggingsit, loput kirpputorilta.
Ai perhana, ostinhan mä yhden mekon uutena ja kun nyt mietin enemmän, niin tuo 20 vaatetta taitaa olla alakanttiin, kymmenen lisää ainakin. Yhdet sukkahousut piti myös uutena ostaa.
Ihmekkö tuo että moni näyttää niin nuhruisilta ja vanhanaikaisilta kun ei hankita ajanmukaisia ja siistejä uusia. Vaatteet kuluu ja muoti muuttuu.
Tosi paha. Alan nyt kirjoittaa listaa, jos tulisi kaikki mieleen. Ostin Ruskovillan korkeakauluksisen ohuen villapaidan. Olen ostanut ainakin kahdet North Outdoorin ohuet villasukat. Sain nyt joululahjaksi toppatossut sisäkäyttöön sekä ison villahuivin (näitä toivoin). Keväällä ostin luullakseni kahdet pellava-viskoosisekoitehousut, yhden t-paidan sekä pakkauksen urheilusukkia (ehkä n. 5 paria). Joskus hieman alle vuosi sitten turvakengät talvikäyttöön. Luulen, että tässä on suunnilleen mun vuoden 2024 vaateostokset sekä saadut vaatteet.
Olen kyllä ostanut vaatteita sekä miehelleni että lapsilleni. Ostan vaatteita myös käytettynä, mutta nyt ei ole ehkä tullut sitten löytöjä vastaan. Olen omasta mielestäni onnistunut melko hyvin tavoitteessani vähentää vaatteiden ostamista.
Ostin nyt joulukuussa kahdet pitkät kalsarit nansosta. Muuta en muista ostaneeni koko vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ihmekkö tuo että moni näyttää niin nuhruisilta ja vanhanaikaisilta kun ei hankita ajanmukaisia ja siistejä uusia. Vaatteet kuluu ja muoti muuttuu.
Ajankuva on sellainen että ei voisi vähempää kiinnostaa mikä on muodissa. Ihmiset näkevät Suomessakin nälkää yms. Asiat on jo hyvin kunhan on ehjät, puhtaat ja siistit vaatteet päällä. Mulla ei edes olisi aikaa shoppailla kun kaikki aika menee töissä. N32
Vierailija kirjoitti:
Ai, pitääkö olla viime vuonna tehty vaate? Mä en elä muodin mukaan. Ostan vaatteita mikä mulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tavoitteena ostaa laadukkaita vaatteita, jotka edustaisivat sellaista tyyliä, että ne eivät vanhene nopeasti.
Varmaan 50 kpl, en pidä kirjaa näistä. Uutta ostan, en koskaan käytettyä. Myin kyllä vanhoja muodista menneitä varmaan saman verran.
En yhtään käytettynä. Yli 30 kpl olen itselleni ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuus kulkea omannäköisissä vaatteissa on miljoona kertaa puoleensavetävämpää kuin epävarmat muotilissut, jotka kulkevat joka trendin perässä lattemuki kädessä :)
En yhtään mutta yhdet bootsit.