vatsatautia mummollassa
hei!
Pojan mummillassa on vatsatauti , mummi oksensi ja ripuloi ma ja vielä ripulia. Pojan piti mennä pe- su mummilaan yökylään, koska mulla yövuorot ja tuo nukkuminen helpompaa kun poika ei kotona. Nyt mietinkin uskallanko viedä poikaa sinne? meidän perhe sairasiu vatsataudin helmikuun alussa rajuna. mitä siis teen?
Kommentit (5)
Minä veisin jos mummolassa on ollut kaksi tervettä päivää sairasteluiden jälkeen...siis koko siellä perheellä. Ja toisaalta jos teillä on ollut helmikuun alussa vatsatautia niin tuskinpa taas tulee?! Tai mistä näitä tietää :/
riittää mutta käytännössä välttämättä ei... Koettu on... Mummulassamme oli tauti ja me menimme 5 päivää oireiden jälkeen... niin vain pikkuisin taudin sai vaikka me muut ei kyllä saatu... Tosin onhan mahdollista, että kauppareissulla joku pöpö lensi ohikulkijalta, mutta oli ainakin ihan samanlainen tauti kuin mummulassa...
Jos mummilassa pestään oven pielet, hanat, vessa yms. erittäin hyvin, niin sitten on jo paljon pienempi mahdollisuus, että tauti enää tarttuisi.
elävät pinnoilla jopa viikon. Eli, vaikka mummo ei enää kahden oireettoman päivän jälkeen itse tartuta, pitäisi pestä edellä mainittujen ovenpielten yms. lisäksi myös lattiat ja pöytäpinnat, jos viikon sisään menee. Toisaalta on hyvinkin mahdollista, että teillä oli jo sama vatsatauti.
Ja tuon lelujen/ muiden pintojen kautta tarttumisen koimme itse kantapään kautta viime kesänä, kun vierailimme tuttavaperheessä, jossa oli sairastettu vähän aikaisemmin vatsatauti.
nimimerkillä kokemusta on...
Pari viikkoa sitten molemmat poikamme olivat oksennustaudissa. Toisen oksentelu loppui pe ja toisen la-yönä. Maanantaina vein hoitoon, kun oli tärkeä työjuttu, sillä seurauksella, että kaikki hoitopaikassa kipeinä jo seuraavana päivänä. Että harmitti, kun en ollut tajunnut taudin tarttuvan vielä pari päivää jälkeen. Eikä vain harmittanut vaan hävetti...
Ihan jo lapsen vuoksi. Toki varmasti saa pöpön jos on saadakseen mutta miksi turhaa tartuttaa kun tietää että pöpö on pyörinyt mummilassa.