Mitä tarkoittaa Vanhapiika?
Kommentit (46)
Sellainen henkilö kuka on liian vanha toimimaan piikana eli kipeä maa-tuska.
Teemu Keskisarjan kaltainen henkilö asenteiltaan.
70 vuotias kotiapulainen (pitää olla kohdullinen).
Se kirjoitetaan kyllä vanhapika, joka on käytöstä poistunut nopeuden yksikkö.
Ihanko oikeasti joku ei tiedä, mitä normaalit sanat ja ilmaisut tarkoittavat?
Ja vielä pahempi jos ei osaa kvg, vaan pitää palstalla kysyä..
Kyllä menee heikoksi sanavarasto.
Se on sana mitä ei enää käytetä. Osaatko käyttää googlea?
Edelleenhän tuota käytetään yli 30v naimattomasta naisesta.
No naimissa olevat naiset ovst perheensä piikoja. Naimattomat naiset ovat vanhoja piikoja, koska heitä ei enää kelpuuteta piiaksi palvelemaan miestä ja lapsia. Vanha piika on vapaa perhevelvoitteista.
Vierailija kirjoitti:
Naimaton nainen, yli 40 v
Juuri näin. Mulle tulee mieleen että lisäksi moukka ja hervoton läski jolla mt ongelmia 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Se on sana mitä ei enää käytetä. Osaatko käyttää googlea?
Kyllä vaan sitä nykyään käytetään paljonkin läski naisten herjaamiseen.
Sellainen joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa. Ei ole ikäsidonnainen asia.
Vanhaa piikaa. Piika on päässy kunnioitettavaan ikään asti kuolematta töiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimaton nainen, yli 40 v
Juuri näin. Mulle tulee mieleen että lisäksi moukka ja hervoton läski jolla mt ongelmia 🤣🤣🤣🤣🤣
Ja paljon sairauslomalla. Tömps tömps 🐘
Tässä piika tarkoittaa tyttöä. Sanat piika ja renki tulevat skandinaavisista sanoista, jotka esiintyvät esim. nykytanskassa muodossa pige ja dreng. Nämä sanat esiintyvät myös nykyruotsin murteissa. Siis vanhapoika ja vanhapiika, naimaton mies ja naimaton nainen. Jollekulle piika merkityksessä tyttö voi olla tuttu vaikkapa loruista tai lauluista (esim. "kaks on mulla kakaria, toinen piika, toinen poika").
Jäi tuosta edellisestä viestistä pois: pige = tyttö, dreng = poika.
Aika tavaran kaupitsee, sano vanhapiika.
Vanhanpojan ja -piian vero tarkoitti Suomessa kovennettua verorasitusta 24 vuotta täyttäneille naimattomille, lapsettomille kansalaisille. Vanhanpojan vero tuli voimaan 1935 lailla 392/1935 ja se poistui vuonna 1975 henkilöverotuksen kokonaisuudistuksen jälkeen
No ennenvanhaan ainakin sanottin naisesta mikä ei kelvannut kellekkään puolisoksi.