Mitä tarkoittaa Vanhapiika?
Kommentit (46)
Vanhapiikahan tarkoittaa englanniksi spinsteriä.
Vanhat piiat hokevat, että miehet ajattelevat peniksellään, mikä sinänsä on totta siinä mielessä, että panokelvottomat naiset eivät kelpaa, koska penis ei näistä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Burnoutin kokenut domestic slave
Ei ei kun Prinsessa, joka ei sovi haluttuun muottiin.
😊
Vierailija kirjoitti:
Naimaton nainen, yli 40 v
Ennenvanhaan eli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa piikaa. Piika on päässy kunnioitettavaan ikään asti kuolematta töiden alle.
Ja jäämättä isännännän ja renkien alle....😆
Entä mitä tarkoittaa "Peräkammarinpoika"?
Tänä päivänä niitäkään ei tuolla sanalla tunneta.
Onneksi on valinnanvapaus Suomessa, avioliitonkin suhteen, naisilla.
Vierailija kirjoitti:
No ennenvanhaan ainakin sanottin naisesta mikä ei kelvannut kellekkään puolisoksi.
Vanhaksi piiaksi tuli muistaakseni kun täytti 24 tai oliko 25 vuotta ja sitten maksettiin vanhanpiian ja vanhanpojan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mulle tulee mieleen että lisäksi moukka ja hervoton läski jolla mt ongelmia 🤣🤣🤣🤣🤣
Taidat sinä olla sekopää.
Vierailija kirjoitti:
No ennenvanhaan ainakin sanottin naisesta mikä ei kelvannut kellekkään puolisoksi.
Vanhapiika on myös nainen, joka ei ole suostunut kosintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sana mitä ei enää käytetä. Osaatko käyttää googlea?
Kyllä vaan sitä nykyään käytetään paljonkin läski naisten herjaamiseen.
Googleta sinä yhdyssanat :p
Naimaton lapseton nainen, yksineläjä
Jos oli vielä naimaton n. 26 vuotiaana , piti maksaa vanhanpiianveroa . Se koski myös miehiä. Mun äidin monta kaveria maksoi sitä lisäveroa. Oli tarkoitu että ihmiset hankkii perheen mahdollimman aikaisin.
Ennen ajateltiin että naimattomat nuoret ovat jotenkin arvottomia ja aiheuttavat levottomutta ja pojista tulee helposti pikkurikollisia. Työantajatkin ottivat mielummin töhin perheellisiä. Nykyn esim. luottokorttifirmat pitävät naimattomia nuoria mehiä hunoina asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mulle tulee mieleen että lisäksi moukka ja hervoton läski jolla mt ongelmia 🤣🤣🤣🤣🤣
Naapurissa on juuri tuommoinen kakeroitunut mätisääki. Haukkuu kaiken mikä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Nainen jota ei oo pantu
Se on neitsyt. Voi olla vanhapiikaneitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen jota ei oo pantu
Tai sitten ei! Jos ei ole saanut miestä, niin se ei tarkoita sitä etteikö sitä olisi kuitenkin joskus saanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen jota ei oo pantu
Tai sitten ei! Jos ei ole saanut miestä, niin se ei tarkoita sitä etteikö sitä olisi kuitenkin joskus saanut!
Siis neitsyt on aina neitsyt. Vanhapiikaneitsyt on se, joka ei halunnut kertaakaan. Esim. itse en ole halunnut seksiä, vaikka sitä on usein tarjottu. Vanhapiikuus voi olla joko oma valinta tai sitten ei ja samoin on seksin laita. Ei ole pakko ottaa vastaan, vaikka sitä olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ja nykyäänkin. Vetävät tosin herneen nenään siitä.
Huolestuttavaa tämä kielen rapautuminen.
Olen aineenopettajana huomannut, että käsialan lisäksi osa oppilaista ei ymmärrä edes kaikkia sanoja
Onneks olen kohta eläkkeellä ja kuolen pois