En ymmärrä horoskooppeihin uskovia ollenkaan
Edellinen horoskooppibuumi oli joskus vuosituhannen taitteessa ja taas on menty samaan suuntaan. Osa luottaa horoskooppeihin aivan sokeasti:
-Parisuhde/ystävyyssuhde katsotaan sen perusteella, sopivatko horoskooppimerkit yhteen. Pahimmillaan skipataan suoraan edes tutustumatta toinen ihminen, kun horoskooppimerkki on "väärä". Tai vastaavasti ajatellaan jonkun ihmisen olevan hyvä match, koska hän on tiettyä merkkiä.
-Ajatellaan isoa joukkoa koskevia olevan horoskoopin olevan totta. Jos vaikka sanottaisiin kaikkien horoskooppimerkiltään rapujen (joita on melkoinen määrä) kohtaavan tässä kuussa järkytyksen, jonka takia kannattaa ottaa toiseen ihmiseen etäisyyttä, niin uskotaan tämän pitävän paikkansa sadoilla tuhansilla ihmisillä.
-Uskotaan, että hyvin ympäripyöreät asiat ovat tosia. Jos horoskoopissa kerrottaisiin, että tässä kuussa koet myönteisen yllätyksen, niin tuon lupauksen alle laitetaan kaikkea mahdollista. Yksi kokee tuon myönteisen yllätyksen olevan puhelu kaukaiselta sukulaiselta pitkästä aikaa, toiselle se on uusi työpaikka ja kolmannelle kadulta löytynyt 2 euroa. Horoskooppien ennustukset ovat usein niin ympäripyöreitä, että niiden alle voisi laittaa mitä tahansa.
Kommentit (26)
Minä olen tilannut päivittäisen horoskoopin, joka on minua varten yksilöllisesti räätälöity ja tulee tekstiviestillä puhelimeen. On osunut todella monta kertaa oikeaan jopa pelottavan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkohtaiset horoskoopit on ihan vitsillä tehtyjä. Mutta luepa eri horoskooppien luonteenpiirteitä, yllättävän hyvin pitävät paikkaansa.
Täyttä naisten hömppää. En tunne yhtään miestä joka uskoisi horoskooppeihin. Tai korkeintaan joku homp-peli.🤪
Kyllä niihin kuule monet heteromiehetkin uskoo. Ei heteromiehet oo immuuneja hömpälle.
Kyllä ne aika tarkkaan tämän tyyppiselle tunnehömpälle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupia horoskoopit ovat.
Hupia totaalitallukoille.
Oletko siis tosikko ja uskot niihin ?
En, vaan olen tosikko joka halveksuu puolitosissaan tai täysin tosissaan mielikuvitusleikkejä leikkiviä aikuisia.
Miksi? Mitään harmia nämä ihmiset eivät sinulle aiheuta. Minusta aikuisuus on tavattoman tylsää, minusta on kiva leikkiä mielikuvitusleikkejä, on paljon hauskempaa. Eikä tämä ole pois arjestani millään tavalla. Peace!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkohtaiset horoskoopit on ihan vitsillä tehtyjä. Mutta luepa eri horoskooppien luonteenpiirteitä, yllättävän hyvin pitävät paikkaansa.
Täyttä naisten hömppää. En tunne yhtään miestä joka uskoisi horoskooppeihin. Tai korkeintaan joku homp-peli.🤪
Kyllä niihin kuule monet heteromiehetkin uskoo. Ei heteromiehet oo immuuneja hömpälle.
Minkälainen tunnehömppä on hyväksyttävää? Ja myös, hyväksytkö, että ihminen vapaa-ajallaan katsoo väkivaltaviihdettä? Vai pelkästäänkö hömppä on väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole, kun mullekin tulee heti mieleen kaksi tuntemaani heteromiestä, jotka uskoo horoskooppeihin (tai no, toiselle oon jo tainnut saada argumentoitua, miksi ne on hömppää, ja hän ei ehkä enää niin usko niihin).
Olemassaolevaa siinä ei kyllä taida olla kuin ne taivaankappaleet. Siitä eteenpäin puuttuu aivan kaikki, vaikutusmekanismista lähtien.