Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 min ruokatauko

Vierailija
04.01.2025 |

Valitan nyt siitä miten työelämässä pitää tehdä 8h sitä samaa toistavaa asiaa ja saa vain 20min ruokatauon jolloin pitää hotkia ruuat, että ehtii syödä edes suurimman osan siitä. Varsinkin kun tuli uusi omistaja, ollaan tarkkoja tauon pituudesta. Ennen sai ihan rauhassa pitää taukoa jos tarvitsi...

Veikkaan, että tuottavuus olisi parempi jos saisi kunnon ruokatauon. Saisi jotain nautintoa päivään, mielikin vähän nollaantuisi. Tälläsessä työkulttuurissa vaan masentuu, toisaalta minulla on siihen taipumusta.

Onko 20min ruokatauko riittävän pitkä sinulle?

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella alalla ruokatauko on 30 minuuttia ja se kyllä riittää.

Vierailija
2/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla on pakollinen ruokatauko jonka minimi on 30 min ja max 1,5 h. Ei kuulu työaikaan kuten toi 20 minuuttinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuo työaikaan?

4/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäähän se, ku ottaa eväät, jotka voi syödä nopeasti 😃

Ps. päiväkodis ei oo ruokataukoa ollenkaa 😅 

Vierailija
5/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei valvo mun ruokatauon pituutta kun teen yksin töitä...

Vierailija
6/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyössä ollessani oli aina 20min ruokatauko. Riitti hyvin.

Nyt toimistotyössä on minimi 30min ruokatunti, ja siinä on se 20min ylimääräistä. 

Syön siis aina eväät, eikä tarvitse ahmia eikä kiiruhtaa.

Vierailija
7/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alalla on pakollinen ruokatauko jonka minimi on 30 min ja max 1,5 h. Ei kuulu työaikaan kuten toi 20 minuuttinen.

Minusta työnantaja voisi tarjota taukoja työntekijöilleen, sitä ollaan kuitenkin ihmisiä eikä koneita. Arvaa vaan notkuttiinko täällä silloin koko päivä kahvittelemassa kun oltiin melko vapaita tauon pitämisen suhteen? Ei nimittäin notkuttu, koska useimmat aikuiset ihmiset kyllä pitävät huolen, että tekevät sovitun työn.

Vierailija
8/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ottaisin 20min, joka sisältyy työaikaan kuin 30min joka ei sisälly. Nehän ne vaihtoehdot taitaa käytännössä olla. 

Vierailija
9/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Usein jo ruokapaikalle meno kestää minuutteja ja pitää käydä wcssa. Sitten ruoan lämmittäminen tai ruokalassa ruoan ottaminen. Syönnille jää 10 min aikaa, kun pitää sitten takaisinkin ehtiä. Omassa työssä tauot on työaikaa eli jos se puhelin soi niin siihen vastataan pottu suussa. 

Vierailija
10/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen minuuttia riittää meikäläiselle.

Vierailija
11/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla 7 tunnin työpäivään kuuluu yksi 20 min. tauko. Ja kellotus alkaa kun poistut työpisteeltä. Ja arvatkaa montako asiakasta roikkui hihassa kun yritti päästä omalle tauolle? Ei kiitos enää moista! Mistähän johtuu että on jonoa?...

Vierailija
12/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina 45min-1.15h t ruokatauon koska ei pidä syödä liian nopeasti.

13/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisin 20min, joka sisältyy työaikaan kuin 30min joka ei sisälly. Nehän ne vaihtoehdot taitaa käytännössä olla. 

Joo, niinhän se on. Tosiaan mieluummin 2*20 min, ku -1h palkka 😎

Vierailija
14/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin 20 minuuttia aikaa syödä meillä tauko on 30 minuuttia, mutta kävely työpistettä ruokalaan / taukotilaan kestää 10 minuuttia. Syömiseen ja vessassa käyntiin jää alle 10 minuuttia

Vierailija
15/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella alalla ruokatauko on 30 minuuttia ja se kyllä riittää.

Monissa paikoissa 10-15 minuuttia menee jo edes takaiseen siirtymiseen ja toinen 15 minuuttia saattaa mennä lounasaikana jonottamiseen, että itse syömiseen jää se 0-5min aikaa alkusalaatteineen ja jälkiruokakahveineen ja eikö tuossa pitäisi ehtiä veskissäkin käymään.

Niin ja osa meistä joutuu ihan hygienia syistä vaihtamaan työvaatteetkin pois ravintolaan mennessä, että siinäkin menee helposti 2x5 minuuttia.

Vierailija
16/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän töissä syömiseen+kahviin n. tunnin, mutta koska syön asiakkaiden kanssa niin se ei ole tauko vaan työaikaa. Kun asiakkaat poistuvat, pidän sen 30min omaa aikaa kun puolen tunnin ruokatauko poistetaan palkasta automaattisesti. Vessassa käyn kun vessattaa, epäinhimillistä joutua pidättelemään!

Vierailija
17/17 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäynnin ohjaaja ja minulla on työpäivän aikana yksi ainoa 12 minuutin tauko.  Yritäpä itse ehtiä taukotilaan ja lämmittää ruoka mikrossa ja ehtiä vielä se syömään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi