Onko elämän tarkoitus kokoaikainen ruuan ajattelu?
Olen painon kanssa kamppaileva nainen. Erilaisia valmennuksia on tullut tilattua, ne perustuvat ruokamäärän grammoihin ja proteiinin, rasvan, hiilihydraatin laskemiseen.
Olen hyväkuntoinen mutta pitäisi sitten näissä valmennuksissa muokata lihaksia ja pyllyä ja keskittyä omaan itseensä koko ajan. Hyvänen aika, käyn töissä, minulla on kolme lasta. Syömme kyllä suht terveellisesti kotiruokaa, kasviksia, mutta kun niissäkin hiilihydraattia.
Ehkä otan vastaan työterveyshoitajan ehdotuksen hänen ohjeillaan pudottaa painoa, noin 15 kiloa eniten vatsaan kertynyttä.
Kommentit (9)
Kyllä vaan niin ihmiset kuin eläimet ensimmäiseksi ajattelee ja tarvitsee ruokaa.Sen eteen tehdään töitä tms . Ilma ruokaa ja ravintoa emme vaan toimi.
Eihän sillä ole mitään väliä syötkö hiilihydraattia vai et. Painonpudotuksessa pääasia on, että saatu kalorimäärä jää alhaisemmaksi kuin kulutettu kalorimäärä. Älä maksa mistään huuhaadieeteistä.
Ota nyt ihmeessä vastaan työterveyshuollon neuvot, jos sellaisia saat.
Olen kokenut rasittavaksi ihmiset joiden puheet pyörii ruuassa koko ajan, mikä on terveellistä, mikä ei. Miten minä, meillä syödään, naaourin kersa osti cokista, meillä vaan elektrolyyttivettä jne.
Syömisestä on tehty ongelma. Monet eivät syö nälkäänsä, vaan jotta ei tulisi missään vaiheessa nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Syömisestä on tehty ongelma. Monet eivät syö nälkäänsä, vaan jotta ei tulisi missään vaiheessa nälkä.
Monet syö mielihyvän tunteen takia. Eivät saa sitä muualta kuin sokerista ja rasvasta.
Suosittelen keto- tai jopa carnivore-ruokavaliota. Ketoosissa voi käytännössä syödä niin paljon kuin haluaa, mutta silti ylimääräinen rasva palaa kehosta. Ja ajatukset eivät pyöri lainkaan ruuan ympärillä, koska kehon rasvavarantojen vuoksi voi syödä vain silloin, kun itse sattuu haluamaan. Olen itse ollut keto-carnivore-ruokavaliolla nyt ainakin 4 vuotta, enkä koskaan ole voinut paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen keto- tai jopa carnivore-ruokavaliota. Ketoosissa voi käytännössä syödä niin paljon kuin haluaa, mutta silti ylimääräinen rasva palaa kehosta. Ja ajatukset eivät pyöri lainkaan ruuan ympärillä, koska kehon rasvavarantojen vuoksi voi syödä vain silloin, kun itse sattuu haluamaan. Olen itse ollut keto-carnivore-ruokavaliolla nyt ainakin 4 vuotta, enkä koskaan ole voinut paremmin.
Tuo ainakin vie ruokahalun pois. Testasin, eikä ruokavalio käynyt minulle, kun vei yöunet, mutta kannattaa kokeilla.
Ei ruokaa koko aikaa ajattele, seksiä kyllä ajattelee koko ajan, mutta ruokaa vain silloin kun on nälkä
Normaalipinoinen mies
Noissa ruuan painomittauksissa on tavoite, että kuukauden-parin jälkeen osaat ymmärtää miten kaloripitoisia eri ruuat ovat ja osaat silmämääräisesti päätellä paljon mitäkin "saa" syödä. Ylipäätään saada sitä kautta lautaskokoa pienemmäksi. Ei sitä ole tarkoitus jatkaa loppuelämää.