Minua ahdistaa juttelu työvoimaviranomIsen kanssa
Ahdistuksen syy on se, että tajuan pelaavani peliä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kertoa aina oikeat vastaukset ja olen lukenut lakipykälät. Taidan olla pian pätevä työttömän rooliin.
Tähän ei haittaa yliopistokoulutus ja muutaman vuosikymmenen työkokemus.
Höpö höpö. Luuletko, ettei me olla nähty ja kuultu ihan kaikki esitykset ja verukkeet, mitä maailmasta vain löytyy? Kyllä me nähdään aikalailla heti, että kyseessä on työnvieroksuja ja -välttelijä, vaikka kuinka takana olis yliopistokoulutus, työkokemusta ja suusta valuu pelkkää hunajaa tapaamisesta toiseen.
Olet yksi raskaimmista asiakastyypeistä.
No anna mulle sitten työpaikka. Et pysty.
M I T Ä P Ä J O S M E N I S I T T Ö I H I N
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vieläkään saanut ainuttakaan työtä keskustelemalla jonkun tahon kanssa, joka ei palkkaa.
Työvoimaviranomaisen tehtävänä ei ole hankkia sinulle työpaikkaa, vaan selvittää, miksi juuri sinä et työllisty, kun miljoonilla suomalaisilla on työpaikka. Jos kyseessä on laiskuus, ei sinua voi auttaa, mutta jos ongelmanasi on ammatin puuttuminen, niin siihen jo onkin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kertoa aina oikeat vastaukset ja olen lukenut lakipykälät. Taidan olla pian pätevä työttömän rooliin.
Tähän ei haittaa yliopistokoulutus ja muutaman vuosikymmenen työkokemus.
Höpö höpö. Luuletko, ettei me olla nähty ja kuultu ihan kaikki esitykset ja verukkeet, mitä maailmasta vain löytyy? Kyllä me nähdään aikalailla heti, että kyseessä on työnvieroksuja ja -välttelijä, vaikka kuinka takana olis yliopistokoulutus, työkokemusta ja suusta valuu pelkkää hunajaa tapaamisesta toiseen.
Olet yksi raskaimmista asiakastyypeistä.
No anna mulle sitten työpaikka. Et pysty.
MIksi työvoimaviranomaisen pitäisi antaa sinulle työpaikka? Ei sitä ainakaan säädökset edellytä.
Vierailija kirjoitti:
Me muutkin pidetään roolimme. Kerromme muka toiveikkaasti haetuista työpaikoista.
Totta. Näinhän se menee. Ei voi puhua siitä miltä oikeasti on olla työtön ja tuntuu että nämä te-palvelujen tarjoamat toimet on yhtä pelleilyä.
Mutta älä kerro mitään. Toimi kuten he haluavat ja kehu perään.
Itse olen työharjoittelussa. Ja kun ensimmäinen pätkä loppui soitti virkailija heti välittömästi seuraavana päivänä.
Ei ilmoittanut edes tekstiviestillä että soittaa. Sitten soitti uudestaan ja kolmannella kerralla ilmoitti soittavansa tiettynä päivänä mutta ei kellon aikaa. Siinä sitten päivysti klo 8-16. Sikamaista.
Kovasti tsemppaa töihin mutta kuka palkkaa iäkästä?
Kunnista tuli vuodenvaihteessa työvoimaviranomaisia, joten kyllä meidän kanssa voi tulla juttelemaan.
Lainsäädäntö tosin tulee vielä eduskunnasta, joten sille me emme mahda mitään, että joudumme asettamaan työnhakuvelvollisuuksia työttömille työnhakijoille.
t.Työkkärin setä