Suosittele jotain kasvoöljyä millä saisin elvytettyä kuivaakin kuivempaa ihoa! Käytän jo öljypesua mutta vaatii vielä enemmän
Joku Lumenen öljyseerumi on myös silloin tällöin käytössä mutta haluan kokeilla muitakin, joku päivittäinen?
Ihmisillä on niin kauniit kuulaat ihot vaikka telkkarissa ja itsellä otsa rapisee :(
Kommentit (111)
Ihon hilseily ei välttämättä johdu kuivuudesta vaan sen voi aiheuttaa sama hiiva joka aiheuttaa päänahan hilseilyn. Hiiva vain villiintyy öljyistä. Dermatologi ohjeistaa pesemään kasvot hilseshampoolla päivittäin jonkin aikaa niin hiiva kasvoilta poistuu. Olet jo kokeillut niin paljon kaikkea kosteuttavaa, että hilseilyn pitäisi lakata, jos kyse olisi vain kuivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankit nyt minkä tahansa öljyn, muista, että öljy tarvitsee emulgaattorin, muuten se jää ihon pintaan lillumaan, eikä imeydy. Helppona emulgaattorina toimii ihan hanavesi. Kostuta kasvot kunnolla ja hiero sitten öljy ihoon, se imeytyy hetkessä ja saat ihanan pehmeän ihon.
Itse asiassa eilen laitoin niin päin että ensin sitä Lumenen öljytippaa ja jotain kosteuttavaa kasvovettä vielä päälle hieroen kun tuntui ettei se pelkkä öljy riittänyt.
Kokeile niin päin että ensin kasvovesi, sitten öljy ennen kuin kasvovesi kokonaan haihtuu iholta.
Olen aikaisemmin laittanut niinpäin eikä juurikaan hyötyä
Se nyt kumminkin on ihan faktaa, että öljyn läpi ei enää mikään imeydy eli ihan tuotteen hukkaamista levittää sitä öljyn päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihon hilseily ei välttämättä johdu kuivuudesta vaan sen voi aiheuttaa sama hiiva joka aiheuttaa päänahan hilseilyn. Hiiva vain villiintyy öljyistä. Dermatologi ohjeistaa pesemään kasvot hilseshampoolla päivittäin jonkin aikaa niin hiiva kasvoilta poistuu. Olet jo kokeillut niin paljon kaikkea kosteuttavaa, että hilseilyn pitäisi lakata, jos kyse olisi vain kuivuudesta.
Ei mulla hilseile päänahka eikä kasvojen iho vaan rapisee kuivuuttaan, rypyt syvenevät, karkea iho sen sijaan että olisi kuulas ja tasainen. Ei irtoa mitään materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ääripäihin meneminen ole koskaan hyväksi: ei liiallinen hoito eikä hoitamattomuus. Keskity olennaiseen: kuorinta hellävaraisesti ja tarpeen mukaan, miedot mutta puhdistavat puhdistusaineet, alkoholittomat ja hajusteettomat ihonhoitotuotteet. Kannattaa myös miettiä ärsyyntyykö ihosi esim. luonnonkosmetiikan tuotteista, jos sellaisia käytät. Tutustu ainesosaluetteloihin.
En käytä luonnonkosmetiikkaa enkä oikeasti jaksa kyllä ruveta syynäämään mitään ainesosaluetteloja. Täältä tulee ihan vastakkaisia ohjeita tässäkin ketjussa...
Tässä se isoin vika onkin: "en jaksa syynätä ainesosaluetteloita". Eli ostat vaan joukon purnukoita tietämättä mitä ihollesi laitat. Keskity minimalistiseen ihonhoitoon nyt hetke
No sama asia rapiseeko vai kuoriutuuko. Jankkaat eikä mikään auta tai käy.
Vierailija kirjoitti:
Olen kylläkin ottanut useita tuotteita ja vinkkejä ylös enkä ampunut kaikkea alas. Mutta en nyt ihan tyhmiäkään neuvoja ala noudattaa kuten hilsesampoota naamaan. tuntuu että ihmset vastailevat provoillakseen puuta heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla hilseile päänahka eikä kasvojen iho vaan rapisee kuivuuttaan, rypyt syvenevät, karkea iho sen sijaan että olisi kuulas ja tasainen. Ei irtoa mitään materiaalia.
Hiiva voi olla vain kasvoissa. Se ei nimittäin leviä paikasta toiseen noin vain. Mulla loppui ihon kuivuus siihen kun lakkasin läträämästä naamaani liikaa eri aineita. Käytän nykyään Cienin vaaleanpunaisessa putkilossa olevaa herkälle iholle tarkoitettua kosteuttavaa rasvaa. Olen pärjännyt sillä hyvin koko talven. Ennen oli kaksi seerumia, rasva ja öljy käytössä ja naama oli kuiva. Olen huomannut, että mitä halvempi perusrasva niin oikeastaan parempi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolasaippualla pesu tai vaihtoehtoisesti vauvoille tarkoitetulla pesuaineella. Ovat hellävaraisia ja ihoystävällisiä.
Sitten jotain hajusteetonta kosteuttavaa voidetta. Hakisin apteekista ja katsoisin vaikuttaako mitenkään. Itsellä auttoi.
Kuorinnat jätä pois toistaiseksi.
Ei, saippua kuivattaa liikaa en ikinä palaa siihen öljypuhdistuksen jälkeen.
Suolasaippua ei olekaan saippuaa vaan suolaa. Suosittelen kokeilemaan. Myydään saippuan muotoisina paloina. Ja ne vauvojen puhdistusaineet on myös todella hyviä ja hellävaraisia.
Ei helkkarissa suolaa rikkoutuneelle, ärsyyntyneelle ja kuivalle iholle. Perusasiat ensin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrät, menetelmät ja aineiden kirjo vaikuttavat liiallisilta. Anna ihosi ihan vain olla hetken aikaa, ei se siitä pilalle mene. Ja tosiaan, katso mitä syöt ja juot.
En todella voi antaa ihon vain olla vaan se kiristelee jos ei laita aamun puhdistuksen jälkeen mitään.
Kai tajuat että silloin sulla on vääränlainen putsari? Ihon ei kuulu kiristellä pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kylläkin ottanut useita tuotteita ja vinkkejä ylös enkä ampunut kaikkea alas. Mutta en nyt ihan tyhmiäkään neuvoja ala noudattaa kuten hilsesampoota naamaan. tuntuu että ihmset vastailevat provoillakseen puuta heinää.
En provoillut tuosta hilseshampoosta vaan se on dermatologien ohje hilseilevälle iholle, koska hilseily ei välttämättä johdu kuivuudesta vaan iholla olevasta hiivasta. Täällä on annettu vaikka mitä ohjeita ja olet kokeillut jo vaikka mitä niin ei ole kaukaa haettua miettiä voisiko kyse olla hiivasta.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrät, menetelmät ja aineiden kirjo vaikuttavat liiallisilta. Anna ihosi ihan vain olla hetken aikaa, ei se siitä pilalle mene. Ja tosiaan, katso mitä syöt ja juot.
En todella voi antaa ihon vain olla vaan se kiristelee jos ei laita aamun puhdistuksen jälkeen mitään.
Kai tajuat että silloin sulla on vääränlainen putsari? Ihon ei kuulu kiristellä pesun jälkeen.
Here we go again...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En provoillut tuosta hilseshampoosta vaan se on dermatologien ohje hilseilevälle iholle, koska hilseily ei välttämättä johdu kuivuudesta vaan iholla olevasta hiivasta. Täällä on annettu vaikka mitä ohjeita ja olet kokeillut jo vaikka mitä niin ei ole kaukaa haettua miettiä voisiko kyse olla hiivasta.
- sama
Kun iho ei hilseile. Se on siinä se juttu.
Mä vannon Whamisan deep rich Tonerin nimeen.
Mulla on hilseilevä pintakuiva iho,mutta tää auttaa.
Mene kosmetologin tai mieluummin dermatologin puheille. Täällä ei voida kuin arvailla.
Mä veikkaan että olet vaan lätrännyt liikaa kaikkea kosteuttavaa ja öljyjä ja sen takia iho on kuivahtanut noin. Jätä se rauhaan, käyt hakemassa apteekista atoppisen ihon rasvan, eli rasvan ei kostetuttavaa voidetta. Kysy apteekin tädiltä niin se neuvoo.
Vierailija kirjoitti:
Mä vannon Whamisan deep rich Tonerin nimeen.
Mulla on hilseilevä pintakuiva iho,mutta tää auttaa.
Whamisaa mulla on tämä toinen korealainen ölypuhdistus enkä palaa tähän merkkiin enää tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sama
Kun iho ei hilseile. Se on siinä se juttu.
Mitä tarkoitat ihon "rapisemisella"?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ihon "rapisemisella"?
Kiristelee, on sellainen röpöpintainen sen sijaan että olisi sileä ja kuulas. Syvät ryppyuurteet jos ei laita mitään kostutuksia. Ja tähän pitäisi vielä laittaa päivävoidetta että tulisi tasaisempi väri niin se vaatii alle ehdottomasti jotain ei-kuivattavaa tai muuten se ohut päivävoide rapisee siitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin vähentää ryyppäämistä. Olen kuullut, että se voi auttaa ihon kuivuuteen.
Mitä helv...?
Kasvot tarvitsee kosteutusta, ei öljyt siihen auta. Paksuhko ravitseva kosteusvoide. Kuorinta ensin.
Teitä sekopäitä riittää, tiedän. Olet kuivattanut sillä öljyllä tehokkaasti kasvojasi ja niin tekee kaikki muutkin jos tuollaisia täytyy läträtä.