Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen nukuttaminen tv:n ääreen

Vierailija
03.01.2025 |

Olemme eronneet ja 5-vuotias tyttäreni on isänsä luona yleensä 2-3 yötä viikossa. Isällä on tapana nukuttaa tyttö niin, että laittaa tv:stä lastenohjelman pyörimään ja tyttö nukahtaa lopulta sohvalle ohjelmaa katsoen. Tämä ilmeisesti käytössä sen takia, että hänen ei tarvitse nähdä vaivaa nukuttamisen eteen ja pääsee heti pelaamaan tietokoneella samassa huoneessa. Tyttö nukkuu koko yön sohvalla, vaikka hänellä sänkykin olisi...

En ole tähän aiemmin puuttunut, sillä aiemmin ei ole ollut minun luonani nukahtamisongelmia tytöllä, vaikka olen tytöltäni kuullut, että näin isän luona toimitaan. Täällä minun luona siis iltatoimien jälkeen luen hänelle kirjan ja sitten laitetaan valot pois ja voidaan hetki jutustella rauhallisesti ja silittelen häntä. Nyt on kuitenkin monena yönä tullut ongelmaksi se, että hän itkee, että ei osaa nukahtaa ja joskus saattaa mennä yli tuntikin siihen, että saa unen päästä kiinni.

Kuinkahan haitallista tuo tv:n ääreen nukahtaminen on lapselle? Kuinka saisin isän uskomaan, että noin ei pidä toimia, kun hän ei muutenkaan kuuntele minun neuvojani ja toiveita? Vai voiko tämä johtua jostain muusta? On niin paha mieli lapsen puolesta, kun on iltaisin aina niin ahdistunut asiasta ja en ole keksinyt miten voisin auttaa häntä nukkumaan menossa. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko unirytmi olla sekaisin, jos nukkumaanmenoajat eroavat eri päivinä paljon toisistaan. Silloin nukahtaminen sinun luonasi ei välttämättä ole kovin helppoa. Voihan toki olla jotain mielenpäällä, ja uni ei tule. 

Vierailija
2/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satunnainen telkkarin ääreen nukahtaminen mitenkään vaarallista ole, mutta jos isä pistää koko hereilläoloajan ruudut lapsensa edelle, alkaa se varmasti näkyä ja tuntua lapsessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa tilanteessa ihan lasu olisi aiheellinen. Miehestä siis, jos ei usko sinua niin luulisi uskovan sossua

Vierailija
4/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa tilanteessa ihan lasu olisi aiheellinen. Miehestä siis, jos ei usko sinua niin luulisi uskovan sossua

Ap on sairas trolli.

Luultavasti jopa nämä vastaukset on sen omia oksennuksia...

Vierailija
5/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sairas trolli.

Luultavasti jopa nämä vastaukset on sen omia oksennuksia...

Miksi olen sairas trolli, jos olen huolissani omasta lapsestani? Nytkin tässä itku silmässä etsin tutkimustietoa tv:n ääreen nukahtamisen haitoista netistä, jotta voisin vaikka sellaisen laittaa linkkinä lapsen isälle. Vaikka en tiedä uskooko hän silti.

Ei tekisi mieli lasua tehdä omasta lapsesta, toivoisin, että löytyisi joku ratkaisu. 

Vierailija
6/6 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän