Heka, eli helsingin kaupungin asunnot nostavat vuokriaan 1.3-25
Heka ilmoitti kulujen nousun vuoksi korottavansa vuokrien hintojaan 3,2% maaliskuun alusta alkaen. Mikä on luonnollisesti kaupungin veronmaksajien kannalta hyvä asia, ettei kaupungin verovaroja käytetä yksittäisten asukkaiden aiheuttamien vuokratappioiden kattamiseen.
Kommentit (30)
Minkälaisissa asunnoissa vuokra nousee vain 1,3 prosenttia, joissakin ökyasunnoissako? Näinhän sinä otsikossa kirjoitat, mutta et valaise asiaa tekstissäsi mitenkään.
pitäähän vuokria korottaa dierra tarvitsee lisää vaali tukea.
Ei mikään ihme, että vuokria pitää nostaa. Ilkivaltakorjauksiin menee varmasti paljon rahaa vuosittain.
Uudessa valmistumassa olevassa toki hienossa Hekan uudiskohteessa Oulunkylässä halvimmankin yksiön vuokra on noin 730 euroa ja kalleimmissa asunnoissa yli 1000 euroa.
No jumalaura. Asumisoikeusasunnoissa korotettu 10% vuosivauhtia. Onko edes laillista?
Ei auta valittaa. Onneksi on katto kuitenkin pään päällä. Sain Hekalta vuokra-asunnon. Olen itse pienituloinen, palkka nettona 2400 e/kk. Kaikki kulut maksettava yksin.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa valmistumassa olevassa toki hienossa Hekan uudiskohteessa Oulunkylässä halvimmankin yksiön vuokra on noin 730 euroa ja kalleimmissa asunnoissa yli 1000 euroa.
Oltaisiin saatu asunto tuosta Oulunkylän kohteesta. Ihan hirveä vuokra 40 neliön kaksiosta. Totesin ettei mahduta mitenkään päin sinne. Parvekkeella oli saunan lämpötila, olisin joutunut itse asumaan siellä kun ei olisi muuten mahduttu. Onneksi sitten vähän ajan päästä tarjottiin asuntoa lähempää keskustaa. Kallis on tämäkin mutta omat asuinkulumme putosivat alle puoleen entisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta valittaa. Onneksi on katto kuitenkin pään päällä. Sain Hekalta vuokra-asunnon. Olen itse pienituloinen, palkka nettona 2400 e/kk. Kaikki kulut maksettava yksin.
Älä jaksa. Olet keskituloinen. Minulla sama netto ja todellakin olemme keskituloisia emmekä pienitulolsia.
Yksityiseltä ja vuokra 820 euroa Etelä-Haagassa. Neliöitä taitaa olla 43 eli riittää kahdelle tai ainakin meille kun edellisessä asunnossa neliöitä oli 29. Vuokra pysyi samana kuin viime vuonna ja me pysymme mieluusti tässä asukkaina koska asunnon sijaintikin työpaikkojen silmälläpitäen mainio. Rauhallinen naapurusto joten mukava siinäkin mielessä.