No niin, tytär valmistui työttömäksi lähihoitajaksi,
Eipä olis uskonut, että näin käy, kun koulun aloitti.
No se hyöty tietysti, että nyt sitten pitää jatkaa opiskeluja.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus rikastun palkkaan nuoren kauniin vastavalmistuneen lähihoitajan itselle henkilökohtaiseksi pyllyn pyyhkiäksi.
Samalla hoitsu voisi myös voidella peräpukamani
Täällä olis tulevaisuudessa paikka tarjolla! Kiinnostuuko kukaan hoitaja? Helppo siisti sisätyö
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen surkeilla papereilla valmistunut, jos töitä ei onnistu saamaan. Tuskin pärjää jatko-opiskeluissakaan.
1 hakupaikka johon hakijoita 70-80, näin useamassa firmassa ainakin pks, itse muutin kuemmas ja heti löytyi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se on kun lähtee opiskelemaan väärää alaa.
Vaan kun just lähti opiskelemaan oikeaa alaa työllistymisen kannnalta. Hallitus vaan sai maan päälaelleen 6 kuukaudessa. Töitä olis, mutta sitä ei enää olekaan varaa teettää.
Yksityisetkin vanhustenhoitofirmat joutuvat ortisanomaan hoitajia, kun kunnilla ei enää ole varaa lähettää sinne vanhuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mol.fi: just nyt 1033 työpaikkailmoitusta hakusanalla lähihoitaja.
lyhyitä sijaisuuksia, 0 soppareita, yrittäjäpohjaisia, kutsutaan tarvittaessa ym.
Minäkin olen ekalta koulutukseltani lähihoitaja ja olen katsonut, että tosi vähän on avoimia työpaikkoja lähäreille just nyt. Hoitajamitoitukset vanhusten hoidossa muuttuu niin, että irtisanotaan porukkaa. Lisäksi hoitokoteja on suljettu koska hyvinvointi alueet ei enää osta paikkoja samaan tapaan kuin ennen vaan vanhukset halutaan pitää kotona mahdollisimman pitkään. Myös hyvinvointialueilla itsellään on rekrytointikiellot. Onneksi kouluttauduin myöhemmin toiselle alalle.
Työttömiä lähihoitajia Vantalla 600. Työpaikkoja 24, kaikki huonomaineisia, joihin kukaan ei halua mennä.
Säästöt. Ei palkata, määrä- aikaisuuksia ei jatketa. Vantaalla paljon työttömiä lähihoitajia, työpaikkoja ei ole. Ne muutamat paikat, jotka jatkuvasti hakevat työntekijöitä, ovat kaikkien tiedossa, niihin ei kukaan itseään kunnioittava edes hae. Ovat näitä voittoa tavoittelevia firmoja, joissa hoito on huonoa, sekä työntekijät ovat halpatyövoimaa, muualta tulleita, jotka eivät ymmärrä Suomen työlainsäädäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mol.fi: just nyt 1033 työpaikkailmoitusta hakusanalla lähihoitaja.
Olet väärässä. Laitapa oikeat hakuehdot,eli Kokoaikatyö, Vakituinen (eli yli 12kk) ja ei vuokrapaikkoja, sekä ammattiryhmäksi lähihoitaja. Muuten tulee mukaan esim lääkärin ja yrittäjän paikkoja.
Hakutulos 61 kpl koko maassa.
Miksi vastavalmistuneen nuoren pitäisi heti saada vakipaikka? Moni aloittaa sijaisuuksilla. Itse valmistuin lähihoitajaksi 2013 34-vuotiaana enkä mä mitään vakipaikkaa saanut. Tein eri pituisia sijaisuuksia julkisella ja yksityisellä puolella kunnes sain vakipaikan yksityiseltä loppuvuodesta 2020. Pian valmistun sairaanhoitajaksi ja työpaikka pysyy samana.
kunnes tylee YT
Olin niin iloinen puolitutun puolesta, joka pääsi työkkärin mainostamaan ja rummuttamaan lähihoitajakoulutukseen yhtenä olikohan 14 opiskelijasta, tämä oli työkkärin isoin satsaus ja suurin rummutuksen aihe vuosiin. Noh, töitä riitti ilmaisissa työharjoitteluissa jne. ja kaikki näytti niin hyvältä. Nyt kun he sitten valmistuivat, eivät saa töitä. Tuttu sanoi, että pari ihmistä työllistyi koko luokalta. Että sellainen hoitajapula sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olin niin iloinen puolitutun puolesta, joka pääsi työkkärin mainostamaan ja rummuttamaan lähihoitajakoulutukseen yhtenä olikohan 14 opiskelijasta, tämä oli työkkärin isoin satsaus ja suurin rummutuksen aihe vuosiin. Noh, töitä riitti ilmaisissa työharjoitteluissa jne. ja kaikki näytti niin hyvältä. Nyt kun he sitten valmistuivat, eivät saa töitä. Tuttu sanoi, että pari ihmistä työllistyi koko luokalta. Että sellainen hoitajapula sitten.
Hoitajapula on ihan todellinen. Siis potilaiden ja hoidettavien kannalta. Mutta eipä hoidettavia ajatellakaan näillä rekrykielloilla ja muilla. Sen sijaan revitään loputkin töissä vielä olevien selkänahasta ja tosiasiassa jätetään ihmisiä heitteille/ilman hoitoa.
En ole itse hoitaja, mutta katselen tällaisena hyvinvointialueen mitättömänä paperinpyörittäjänä vierestä, kuinka koko sote-sektoria nyt tuhotaan. Pahaa tekee tällaista mielipuolista ja lyhytnäköistä säästämistä katsella. Tuntuu, että koko suomalainen yhteiskunta päättäjineen on menettänyt järkensä.
Onko tytär oikeasti työhaluinen lähihoitaja? Liikaa tapaa saikuttavia työmotivaation etsijöitä hoitoalalla. Ovat taakka työyhteisölle ja riski asiakkaille.
No eipä tuo ole tässä parin päivän aikana saikutella ehtinyt. Töitä on kyllä etsinyt.
Minun tytär ei viitsinyt, vaan viitsi valmistautua tohtoriksi.