Jään työttömäksi ja ikää 62-vuotta. Otin jo yhteyttä te-palveluihin
Ja sieltä kuulemma voi päästä työnhakuun liittyville kursseille. Tai johonkin digikurssille.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Eikös tossa iässä kohti eläkeputkea?
Eläkeputki poistuu
Työttömyysturvan lisäpäivät poistuvat, ja niiden tilalle tulee uusi muutosturvakokonaisuus 55 vuotta täyttäneille. Lakimuutokset tulevat voimaan vuoden 2023 alussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin pakkoyrittämisen. Eivät asiakkaat huoli raihnaista yli 60 vuotiasta kotiaan/yritystään siivoamaan! Alle 20000 oli arvonlisäverollinen myynti, joten ei palkka häävi ollut! Minimi yel, joten peruspvraha tiedossa! Työtä haluaisin vielä tehdä. Polvien nivelrikon takia kävely on tuskaa, ja eikä nuo kädetkään ole voimissaan! Lääkäriltä kysyin, että saisinko häneltä B-lausunnon, että voisin hakea työuraeläkettä, mutta hänen mielestä en ole niin raihnainen, vielä! Joten kaipa sitä kelanpalkollinen pitää nämä kolme vuotta olla! Köyhyydestä huolimatta Hyvää alkanutta vuotta meille kaikille, jos jostain asiasta/tapahtumasta edes pienen ilon kokea saisi
Minä olen kohta 61 eikä mikään raihnainen! Miksi 60- lla pitää tuntea itseään raihnaiseksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeputkea ei enään ole.
Enään enään enään enään 🙄🙄🙄🙄
Tiedätkös, että meille vanhemmille ikäluokille opetettiin, että molemmat ovat oikein siis enään ja enää. Turhaan siinä pikkumaisesti huomauttelet.
Joku datanomi pääsee kuin Ellun kana työelämässä. Mäkin voisin haluta vielä jatkaa töissä, jos olisin konttorirottana etätöissä kotona.
Eläkeputkeen pääsee vielä 1962 vuonna syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Turha tuon ikäisenä enään haaveilla työpaikasta. Sitä 9e ei enään sitten tule ansiosidonnaisen päälle jos kurssille menet.
Minkään ikäisenä ei kirjoiteta enään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn lässyn lässyn pilkunnussija
Miksi työttömän pitää mennä työnhaku kurssille vaikka työtön on 30 vuotta käyttänyt tietokonettakin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku tollukat ei tajuva. Se on ENNEE. Että jos siitä lähetää. Ei pitäs olla nii vaekeeta.
Joellekin näkkyy kaekki olevan vaekeeta.
Vierailija kirjoitti:
Osittaiselle varhaiseläkkeelle. Voi tehdä työtä niin paljon kun huvittaa. Pääsee 62-vuotiaana. Ei työkkäri kyykytä enä. Eläke ja palkka juoksee.
Vähentää lopullista eläkettä 0,4% joka kuukausi. Eli kolmessa vuodessa, joka aloittajalla on vielä alimpaan eläkeikäänsä,.lopullinen eläke pienenee n. 15%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin pakkoyrittämisen. Eivät asiakkaat huoli raihnaista yli 60 vuotiasta kotiaan/yritystään siivoamaan! Alle 20000 oli arvonlisäverollinen myynti, joten ei palkka häävi ollut! Minimi yel, joten peruspvraha tiedossa! Työtä haluaisin vielä tehdä. Polvien nivelrikon takia kävely on tuskaa, ja eikä nuo kädetkään ole voimissaan! Lääkäriltä kysyin, että saisinko häneltä B-lausunnon, että voisin hakea työuraeläkettä, mutta hänen mielestä en ole niin raihnainen, vielä! Joten kaipa sitä kelanpalkollinen pitää nämä kolme vuotta olla! Köyhyydestä huolimatta Hyvää alkanutta vuotta meille kaikille, jos jostain asiasta/tapahtumasta edes pienen ilon kokea saisi
Minä olen kohta 61 eikä mikään raihnainen! Miksi 60- lla pitää tuntea itseään raihnaiseksi??
Samoin täällä. 64,6v. täyttynyt, ja juuri saavutin alimman eläkeikäni. Enkä ole lainkaan raihnainen.
itse ryömin eläkeputkeen viiskymppisenä
Työuran ja perheen yhdistäminen on usein haasteellista. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tuon ikäisenä enään haaveilla työpaikasta. Sitä 9e ei enään sitten tule ansiosidonnaisen päälle jos kurssille menet.
Minkään ikäisenä ei kirjoiteta enään.
nyt kusipää äikän ope sinne suomen KIILEN kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa yrittää. Työllistyin itse 58-vuotiaana vakituiseen paikkaan. Jos nyt jäisin työttömäksi, hakisin ensin töitä ja sitten eläkeputkeen, jos ei tärppäisi. Tykkään kyllä tehdä töitä, olen pitänyt itsestäni hyvää huolta ja olen hyvässä kunnossa.
Mikä aiheuttaa alapeukut?
- se että joku työllistyy 58 vuotiaana
- se että tykkää tehdä töitä
- että on hyvässä kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viraston nimi on Työmarkkinatori.
Et kertonut millä alalla olet.
Toimisto, kauppa ja siistijän työ.
Siis koulutus on datanomi ja pääasiallinen työura toimistotehtävissä.
----
Ja työkkäri siis edelleen tarjoaa sinullekin sellaisia kursseja, joissa olet jo asiantuntija! Kummallista, että tämä vaan jatkuu vuodesta toiseen ilman että ymmärretään. Minä vastasin, etten tarvitse ko. kursseja, osaan asiat. Se riitti siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin täällä. 64,6v. täyttyn
Hehee, vanhukset on vanhuksia. Ihan sama mitä itse uskovat. Dementikoilla on usein harhoja, mikä voi selittää kummallisia luuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, että meille vanhemmille ikäluokille opetettiin, että molemmat ovat oikein siis enään ja enää. Turhaan siinä pikkumaisesti huomauttelet.
Meille 60-luvulla syntyneille opetettiin, että jos sanot enään niin sinua saa lyödä nenään.
Niin, että mikäs se sun vanhempi ikäluokka onkaan?
Hakkee soppii kakskymppisenäkin.