Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä lihoin - tässä se syy.

Vierailija
03.01.2025 |

Olen lihonut 12 kiloa kuudessa vuodessa. En syöpöttele enkä juopottele enkä napostele. Elän ihan kuin aina ennenkin. Lihominen masentaa ja tuntuu epäreilulta - kunnes katson viimeistä kuutta vuotta näin jälkeenpäin. Tulin tässä ajanjaksossa keski-ikäiseksi, mikä tunnetusti ei ainakaan helpota painonhallintaa. Sairastuin hormonaaliseen sairauteen ja sain siihen hormonaalisen lääkityksen. Koin läpi suuren surun ja unettomuuden. Koin myös traumaattisen onnettomuuden, jonka jälkeen minut pumpattiin täyteen steroideja, ja sitä hallitsematonta painon nousua on vaikea selittää jos sitä ei itse ole kokenut. Kroppani ei ole koskaan palautunut ennalleen vaan yhä edelleen läski kertyy eri paikkaan kuin ennen (mm. käsivarsiin ja yläselkään, joissa ei koskaan ennen steroideja ylimääräistä ollut). 

Ja kun kaikkea tätä vasten tajuaa, että 12 kiloa kuudessa vuodessa on 38 kcal ylimääräistä per vuorokausi, alan olla vähän armollisempi itselleni. Nuorempana olin joo hoikka ihan itsestäni, mutta en enää keski-ikäisenä, sairaana, lääkittynä ja todella rankkoja kokemuksia läpikäyneenä. 

No, aion siltikin nyt tehdä kaikkeni, jotta 12 ei muutu kolmeksitoista. Tavoitteeni on tiputtaa pari kiloa tammikuussa. Katsotaan sitten mikä on fiilis. Tsemppiä kaikille muillekin asian kanssa kamppaileville - miksi juuri sinä olet lihonut?

En ymmärrä miksi nämä aloitukset poistetaan, katsotaan montako minuuttia tämä selviää :D.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että en enää liikkunut kun työ vei kaikki mehut. Ja tästä tuli sitten kierre: kun ei liiku, ei jaksa oikein mitään muutakaan. Vuosi meni kotona illat maatessa, viikonloppuna viiniä ja hyvää ruokaa. Makeaa en syö ollenkaan. No, eihän se ole kuin tunnustaa oma tappionsa ja koittaa muuttaa asioita. Aloitan liikunnasta, se ruokkii sitten jaksamista myös töihin.

t, entinen salikissa

Vierailija
2/2 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin kun paranin syömishäiriöstä. Ensin ihan riittävän määrän normaaliin painoon ja sitten vielä lisää. Painoa on tullut 30 kiloa. Urheilin ennen pakkomielteisesti ja enää en käy muuta kuin kävelyllä. 10 kiloa olisi hyvä pudottaa painoa. Eiköhän se onnistu jossain vaiheessa kun saan päässä kaiken kunnolla balanssiin ja löytyy liikuntaan ja syömiseen keskitie. Nyt se on ollu sitä, että syön ihan mitä sattuu enkä liiku. Laihduttamalla laihduttamaan en ala, koska on iso riski siihen, että se menee sairaaksi taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä