Totuus löytyy hiljasuudesta
ja ripauksesta henkistä tuskaa. Sen tuskan on ylitettävä tietty kipukynnys minkä jälkeen se muuntautuu ymmärrykseksi ja sitä kautta valoksi.
Tää on fakta, ihan sama miten päin sen kääntää. Samaa asiaa käsitellään kaikissa uskonnoissa myös ja kaikissa mahdollisissa henkisissä opetuksissa.
Puhutaan puhdistautumisesta mikä on tuskallinen prosessi.
Nyt moni ajattelee että ei se näin ole minä koen tuskaa mutta en mitään muuta, se salaisuus piilee siinä että sun pitää antaa sen tuskan mennä sun yli, sun täytyy antautuu sille ihan totaalisesti, sä et voi kamppailla vastaan mielihyvällä kuten esim alkoholilla, huumeilla, pillereillä, aikuisviihteellä tai millään muullakaan, sun pitää vaan olla ja lopettaa pakeneminen.
Kun sä annat sen prosessin tapahtua sä tuut näkemään sellasen valon mikä muuttaa sun koko elämän käsityksen ihan kokonaan.
Starwarssissa kuvaillaan tätä myös kun jedi antautuu omalle viholliselleen, siitä tulee ikuinen kun se antaa sen paholaisen iskeä vihansa siihen. Taru sormusten herrasta kuvaa tätä myös Gandalffin puhdistautumisena harmaasta valkoseksi. On niitä muitakin
Ihmisten ongelma on se että ihmiset kamppailee sitä vastaan, vaikka oikeasti sen pitäisi antaa vaan tulla.
Kommentit (5)
Olen samaa mieltä itse asiassa.
Eron jälkeen tajusin lopulta että olin paennut, kohdata juuri mainitsemaasi, kohdata itseään ja tuskaa,
Kuinka paljon ihmiset pakenevat.
Mutta se on vääjäämätöntä se kohtaaminen
Totuus ei löydy rasvasta päässä eikä hakaneulasta poskessa
Totuus ei löydy Koskenkorvasta, ei A-kaljasta eikä maidosta
Totuus ei löydy talkkarin muijasta eikä naapurin villakoirasta
Totuus ei löydy lauantai-illan huumasta, ei humpasta ei tangosta
Mutta totuus löytyy kaurapuurosta,
sen mausta ja sen voimasta
Syö sitä, kasvat suuremmaks kuin muut,
ei virnistykseen enää veny muiden suut
Totuus ei löydy kauppaopistosta eikä kauppakorkeakoulusta
Totuus ei löydy rautatieasemalta, ei diskoista ei baareista
Totuus ei löydy hevosenpaskasta eikä teryleenihousuista
Totuus ei löydy ydinsodasta, ei kateudesta eikä vihasta
Ei iigor, me ei antauduta venäjälle, eikä myöskään ukrainalaiset antaudu.