Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hakenut jo 6KK 40-50 työpaikkaa/KK..

Vierailija
02.01.2025 |

Ja koko ajalta vasta kaksi haastattelukutsua saanut! Toinen yritys ghostasi täysin ja toinen tarjosi niin huonoa palkkaa ja vähän tunteja, että en olisi sillä elänyt ilman tukia..

Olen ollut työttömänä silloin tällöin, mutta ei koskaan ole ollut näin vaikeaa työllistyä edes silloin ! Nyt olen vieläpä töissä koko ajan, joten voin vain kuvitella miten vaikeaa työpaikan saanti on työttömälle, kun ei edes työssäkäyvä saa uutta työpaikkaa !

Olen yrittänyt etsiä piilotyöpaikkoja, hakualue on 200km, hakenut avoimia paikkoja, ollut avoimella mielellä alalle kuin alalle, mutta kaikki sanoo että hyvä kun riittää omalle väelle töitä.

Haloo, hallitus ?!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on 2 työpaikkaa enkä ole hevillä luopumassa kummastakaan.  En uskalla jäädä päivätöistä pois ja elää pelkän maatilan tuloilla.

tiedän myös että 50+ vuotiaana olen arvoton työnantajalleni joten ilman maatilaa olisin 18 vuotta työtön uran loppupäässä 

kun työttömyyden kokee siitä jää jälki

Kerron jotain. Olen hakenut muutaman vuoden töitä. Olen pitänyt huolen, etten ainakaan näytä köyhältä. Olen työtön minkkiturkissa, kultakoruissa, jakkupuvuissa ja timanteissa.

Vierailija
22/26 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisia paikkoja haet? Itse vasiten tänään selailin avoimia paikkoja ja löytyi tasan yksi sellainen mihin voisin tällä koulutuksella ja työhistorialla hakea. 

Ja ennen kuin huutelette että mee töihin niin joo, meen taas aamulla... 

Haen tyyliin ihan kaikkea mihin voisi rahkeet riittää, ja olen valmis kouluttautumaan ruohonjuuritasolta jos ei löydy mitään linkkiä ennestään. Nykyinen työpaikka on niin toksinen ja toimimatonuuden esihenkilön myötä, että täällä ei kohta ole ketään, osa on pitkällä sairaslomalla ja osa lopettanut..

AP

Ei ke sua esim sairaanhoitajaksi ota jos sulla ei ole alan koulutusta.  

Huoh, en tietenkään hae sairaanhoitajaksi enkä edes lähihoitajaksi, koska ei ole koulutusta. Lähihoitajaksi suunnittelin opiskelevani, olen aina pitänyt sitä työllistävnä alana, mutta näköjään tarjolla on niille juuri poispotkituillekin vain varasijaisen varasijaistamista !

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen vika ettei sulla ole koulutusta joka kelpaisi työnantajille?

Jännä ajattelutapa.

Minäkin voisin hakea demareiden tai vasemmiston puheenjohtajaksi ja kirstunvartijaksi. Sit jos ei tärppää niin hallituksen syytä?

Etkö tajua.ettei vika ole siinä, ettei ole oikeaa koulutusta. Vika on siinä, että 200 hakee ja 1 valitaan.

Vierailija
24/26 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toinen tarjosi 11,93e/h ja tunteja 8 viikossa, eli olisiko pitänyt lopettaa 2770e bruttopalkkainen vakityö tuon takia?

AP

Miksi edes haet osa-aikaista, kun tiedät ettei sillä elä?

Vierailija
25/26 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toinen tarjosi 11,93e/h ja tunteja 8 viikossa, eli olisiko pitänyt lopettaa 2770e bruttopalkkainen vakityö tuon takia?

AP

Miksi edes haet osa-aikaista, kun tiedät ettei sillä elä?

Ai, että sekin on nyt väärin hakea osa-aikaista ?

Tekisin mielelläni vajaata viikkoa ihan jo lapsenkin takia, vaikka se tarkoittaisi pienempää palkkaa, mutta jos työpaikkaa mainistetaan "hyvillä tunneilla ja kannustavalla palkalla" ja vasta haastattelussa selviää tuntien määrä ja joustamaton tuntipalkka, niin eihän se nyt työnhakijan vika voi olla !

AP

Vierailija
26/26 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän me tätä kapitalismia ollaan haluttu, joten ei nyt valiteta sitten.