Olen hakenut jo 6KK 40-50 työpaikkaa/KK..
Ja koko ajalta vasta kaksi haastattelukutsua saanut! Toinen yritys ghostasi täysin ja toinen tarjosi niin huonoa palkkaa ja vähän tunteja, että en olisi sillä elänyt ilman tukia..
Olen ollut työttömänä silloin tällöin, mutta ei koskaan ole ollut näin vaikeaa työllistyä edes silloin ! Nyt olen vieläpä töissä koko ajan, joten voin vain kuvitella miten vaikeaa työpaikan saanti on työttömälle, kun ei edes työssäkäyvä saa uutta työpaikkaa !
Olen yrittänyt etsiä piilotyöpaikkoja, hakualue on 200km, hakenut avoimia paikkoja, ollut avoimella mielellä alalle kuin alalle, mutta kaikki sanoo että hyvä kun riittää omalle väelle töitä.
Haloo, hallitus ?!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tosi kova kilpailu on nyt avoimista työpaikoista ja paljon ammattitaitoista porukkaa työttömänä. Itse olen yrittänyt vuoden ajan vaihtaa työpaikkaa, mutten pääse edes haastatteluihin, vaikka haettavat paikat ovat olleet vaatimustasoltaan nykyistä työpaikkaa vastaavia.
On toden totta kova kilpailu, vähän kuin heittäisi talvipakkasilla pullan sorsaparvelle, että jakakaa siitä, mutta yksi onnekas sen rohmaisee kerralla eikä muille jää muruakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kova kilpailu on nyt avoimista työpaikoista ja paljon ammattitaitoista porukkaa työttömänä. Itse olen yrittänyt vuoden ajan vaihtaa työpaikkaa, mutten pääse edes haastatteluihin, vaikka haettavat paikat ovat olleet vaatimustasoltaan nykyistä työpaikkaa vastaavia.
En muista että olisi näin paljon kouluja käyneitäkin työttömänä, sitten 90-luvun. 2007-2008 työllistyi duunarikin vielä ja puhelinmyyntikin veti, nyt ei edes puhelinmyyntityötäkään ole.
Hallituksen vika ettei sulla ole koulutusta joka kelpaisi työnantajille?
Jännä ajattelutapa.
Minäkin voisin hakea demareiden tai vasemmiston puheenjohtajaksi ja kirstunvartijaksi. Sit jos ei tärppää niin hallituksen syytä?
Vierailija kirjoitti:
Jännä ajattelutapa.
Minäkin voisin hakea demareiden tai vasemmiston puheenjohtajaksi ja kirstunvartijaksi. Sit jos ei tärppää niin hallituksen syytä?
Näytä se kohta aloituksessani, jossa syytin hallitusta?
AP
Kyselit keskimäärin 1 työpaikkaa/ 7 päivää..
Aika heikkoa suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ajattelutapa.
Etkö vielä osaa oikeita termejä? Etkö vielä osaa sanoa, että viime vuonna työttömäksi jäänyt on tehnyt viime vuonna töitä vanhentuneella osaamisella ja koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kyselit keskimäärin 1 työpaikkaa/ 7 päivää..
Aika heikkoa suorittamista.
Opettele lukemaan? 40-50 työpaikkaa/kk kuuden kuukauden ajan tekee vähän enemmän kuin työpaikka viikossa...
Etkä ole hyväksynyt mitään työtä?
Mamman pikkupojalle ei kelpaa ku fantsut työt, niin eihän sitä työtä löydy ei.
6/9 : Olen hakenut 6KK aikana lähes 300 työpaikkaa, hohhoijaa tätä lukemisen taitoa joillain..
9/9 : Miten voin hyväksyä mitään työtä, kun vain kaksi haastattelukutsua olen saanut, joista toinen ghostasi ja toinen tarjosi 11,93e/h ja tunteja 8 viikossa, eli olisiko pitänyt lopettaa 2770e bruttopalkkainen vakityö tuon takia?
Äly hoi älä jätä kaikkia asemalle..
Mutta onhan tässä nyt mätää, eikä vain minun CV:ssä, ei työllistyminen ole koskaan ollut näin vaikeaa edes työttömänä !
AP
Siis millaisia paikkoja haet? Itse vasiten tänään selailin avoimia paikkoja ja löytyi tasan yksi sellainen mihin voisin tällä koulutuksella ja työhistorialla hakea.
Ja ennen kuin huutelette että mee töihin niin joo, meen taas aamulla...
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisia paikkoja haet? Itse vasiten tänään selailin avoimia paikkoja ja löytyi tasan yksi sellainen mihin voisin tällä koulutuksella ja työhistorialla hakea.
Haen tyyliin ihan kaikkea mihin voisi rahkeet riittää, ja olen valmis kouluttautumaan ruohonjuuritasolta jos ei löydy mitään linkkiä ennestään. Nykyinen työpaikka on niin toksinen ja toimimatonuuden esihenkilön myötä, että täällä ei kohta ole ketään, osa on pitkällä sairaslomalla ja osa lopettanut..
AP
Ei aavistustakaan kuinka monta työpaikkaa olen hakenut 11 vuoden aikana, mutta haastattelut on alle 5.
Olen opiskellut työttömyyden aikana 3 eri tutkintoa.
Ihan paskaa eläkettä odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ajattelutapa.
Etkö vielä osaa oikeita termejä? Etkö vielä osaa sanoa, että viime vuonna työttömäksi jäänyt on tehnyt viime vuonna töitä vanhentuneella osaamisella ja koulutuksella.
Koulusta valmistunut omaa uudemman osaamisen kuin viime vuonna viimeisiä järjestelmiä käyttänyt 55v. Ainakin näin kerrotaan yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole hyväksynyt mitään työtä?
Mamman pikkupojalle ei kelpaa ku fantsut työt, niin eihän sitä työtä löydy ei.
Ai että hyväksynyt. Missä unelmissa elät, jos kuvittelet töitä vastaanotettavan.
Niinpä hallitusta ei pidä syyttää tästä, vaikka nimenomaan hallituksen tehtävä on huolehtia siitä että yhteiskunta toimii. Yrittäjä ei voi mitään verotukselle, josta hallitus päättää. Yrittäjä ei voi mitään sille, että kansalaisilla ei ole ostovoimaa, koska rahat virtaavat hallituksen haluamiin kohteisiin. Hallitus väittää että luo työpaikkoja, mutta työpaikkoja ei voi syntyä ellei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen tyyliin ihan kaikkea mihin voisi rahkeet riittää, ja olen valmis kouluttautumaan ruohonjuuritasolta jos ei löydy mitään linkkiä ennestään. Nykyinen työpaikka on niin toksinen ja toimimatonuuden esihenkilön myötä, että täällä ei kohta ole ketään, osa on pitkällä sairaslomalla ja osa lopettanut..
AP
Ei ke sua esim sairaanhoitajaksi ota jos sulla ei ole alan koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ke sua esim sairaanhoitajaksi ota jos sulla ei ole alan koulutusta.
Eihän kyse ole ollut pitkään aikaan, ettei olisi ollut osaamista tai pätevyyttä. Oikeasti rekryn este on ollut jo pitkään hakijan työttömyys.
Itsellä on 2 työpaikkaa enkä ole hevillä luopumassa kummastakaan. En uskalla jäädä päivätöistä pois ja elää pelkän maatilan tuloilla.
tiedän myös että 50+ vuotiaana olen arvoton työnantajalleni joten ilman maatilaa olisin 18 vuotta työtön uran loppupäässä
kun työttömyyden kokee siitä jää jälki
Mulla tekisi mieli kirjoittaa totuuksia, mutten viitsi, koska olen kohtelias ihminen.