Ahdistaa tää velkakierre
Velkakierteessä aika pahassakin olen tällä hetkellä. Velkaa noin 43 tuhatta euroa, 2 eri lainaa+ luottokortille jonkun verran. Työpaikka on vakituinen mut tulot noin 1800 € nettona ja siitä vuokra jo 700 + lainat noin 680 €... Ahdistaa niin tää elämä kun lainoissa on niin isot korot, apua en nyt saa juuri mistään, en tiedä mitä tehdä
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Roikkuuko jalkovälissä killuttimia vai ei. Jatko riippuu siitä...
Valitettavasti roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi yrittää hakeutua velkajärjestelyyn.
Ei sekään auta.. velan pitää olla maks 34 tuhatta euroa
Mistä sä tommosta olet saanut päähäsi? Sekoitatko nyt velkajärjestelyn ja takuusäätiön myöntämät lainat? Voihan vaikka jollain ex-yrittäjällä olla millin velat ja silti saattaa päästä järjestelyyn.
Etkö tajua että mullekkin velkaneuvoja kertoi että se hylätään se hakemus käräjäoikeudella.. velkaa pitää olla maks 34 tuhatta.. tajua jo
Vierailija kirjoitti:
Laita kädet ristiin ja tee anomus Taivaan Isälle.
Minä tein niin ja sitten kävi niin, että sukulaiseni ehdotti velkajärjestelyä minulle. Sukulainen maksoi minulle lainan kk-erästä osan tililleni, minä maksoin sitten sen tuen turvin koko lainaerän pankille. Näin jatkettiin kuukausittain, kunnes sain asuntoni myytyä. Siitä myyntihinnasta sitten maksoin velan sukulaiselle takaisin, jonka hän oli vipannut minulle tällä tavoin.
Joo mutta ei ole mitä myydä.. halpa auto.. asun vuokralla.. ei voi myydä mitää et maksais velkoja pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tommosta olet saanut päähäsi? Sekoitatko nyt velkajärjestelyn ja takuusäätiön myöntämät lainat? Voihan vaikka jollain ex-yrittäjällä olla millin velat ja silti saattaa päästä järjestelyyn.
Etkö tajua että mullekkin velkaneuvoja kertoi että se hylätään se hakemus käräjäoikeudella.. velkaa pitää olla maks 34 tuhatta.. tajua jo
Trolli ei itse tajua:
Voiko minulla olla liikaa tai liian vähän velkaa velkajärjestelyyn?
Pelkästään velan määrä ei ole kriteeri velkajärjestelyn myöntämiselle. Velkajärjestely on velkojen järjestelyvaihtoehdoista viimeisin. Ennen hakemista täytyy selvittää, voiko velat saada maksettua kohtuullisessa ajassa muilla keinoin. Velkajärjestelyn edellytyksiä arvioitaessa käytetään aina kokonaisharkintaa.
Tee enemmän töitä niin kaikki velat saa maksettua. Tai myy kaikki omaisuus pois niinkin saa velat maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli ei itse tajua:
<
Joo mutta ei se silti onnistu... mulle jo sanoi velkaneuvoja että velan pitää olla maks 34 tuhatta siihen ei muuten voi hakeutua.. miksi et tätä tajua?
Vierailija kirjoitti:
Tee enemmän töitä niin kaikki velat saa maksettua. Tai myy kaikki omaisuus pois niinkin saa velat maksettua.
Sori mutta teen jo liian fyysistä työtä, en jaksa tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta teen jo liian fyysistä työtä, en jaksa tehdä
Ei ole yhtään mitään omaisuutta.
Tätä se on kun apukoululaiselle annetaan velkaa ja odotetaan, että hän pystyy itsenäisesti elämään. Kehitysvammaisilla on helppoa, kun heitä tuetaan.
Oletko se kehitysvammainen kaveri, joka ulisee, kun ei kelpaa normaaliälyisille naisille?
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on kun apukoululaiselle annetaan velkaa ja odotetaan, että hän pystyy itsenäisesti elämään. Kehitysvammaisilla on helppoa, kun heitä tuetaan.
Sulla ei ole ollutkaan pelikierrettä riippuvuutta
Vierailija kirjoitti:
Oletko se kehitysvammainen kaveri, joka ulisee, kun ei kelpaa normaaliälyisille naisille?
En ole sori kyseinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole ollutkaan pelikierrettä riippuvuutta
Siihen sun täytyy hakea apua ja laittaa estot ettet saa pelattua.
Miksi lainoissa on liian isot korot? Kulutusluottojako? Saisiko pankista edullisemmin lainaa? Meillä oli asuntolainan korko 5- 12%, loppuaikoina kohtuullisen viis prossaa.
Onneksi oon velaton ja rahaa on säästössä 70 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oon velaton ja rahaa on säästössä 70 tonnia.
Hauska tosiaan lukea näitä luusereiden ulinoita. Itse sain äskettäin ison perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lainoissa on liian isot korot? Kulutusluottojako? Saisiko pankista edullisemmin lainaa? Meillä oli asuntolainan korko 5- 12%, loppuaikoina kohtuullisen viis prossaa.
Koska pääoma lyhenee varmaa 100 € korko on 200 e.. toinen laina on 26 tuhatta ja toinen laina on 14 tuhatta ja vähän luottokortille
Jos ottaa uutta velkaa maksaakseen entisiä, niin se loppuu joskus. Ei voi vain lainata lainan päälle, ne pitää maksaa poiskin.
Lopetat kaiken ylimääräsen ostelun. Kyllä ihmiset selviää noista. Voi olla jopa laitonta koron kiskontaa. Ota yhteys johonkin asiantuntijaan. Pikavippifirmoilla ei oo aina puhtaat jauhot taskussa.
En pysty.. joudun lyhentämään esti luottokorttia