Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmän kädenojennus köyhille kuluttajille: X-tra tuotteiden hinnat laskee keskimäärin 5 prosenttia

Vierailija
02.01.2025 |

Olipas laupias teko. Xtrat on muutenkin kauheeta kuraa ja tuo 5% on käytännössä yhtä tyhjän kanssa oleva alennus.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa vain sitä että kilpailu ei ole toiminut ja kaupat ovat kusettaneet asiakkaita. 

Vierailija
22/42 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyseessä on rahallisesti erittäin merkittävä strateginen panostus perushintatasoon, pelkästään Kesko ja K-kauppiaat investoivat hintaohjelmaan vuonna 2025 lähes 50 miljoonaa euroa", Akseli lausuu tiedotteessa.

Suomessa on noin 1000 K-kauppiasta, joten kustannus yhtä K-kauppiasta kohtaan on n. 50 000 euroa vuodessa. Siis 140 euroa per myyntipäivä. Näin ollen mistään merkittävästä panostuksesta ei todellakaan voida puhua. Varsinkin kun samaan aikaan muiden tuotteiden hintoja hilataan ylöspäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon lohduta. En ole tainnut ostaa koskaan yhtään Xtra tuotetta.

Vierailija
24/42 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Xtra suklaalevyjen hinta pompsahti kaksinkertaiseksi, siitä ei hiiskuttu mitään, mutta nyt hirveä haloo jos sitä lasketaan 5%, jolloin hinta ei ole vielä lähelläkään aiempaa korotusta edeltävällä tasolla...

Vierailija
25/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkituotteet päätyvät päiväysvanhoina ruokajakeluun kun ihmisillä ei olevaraa ostaa niitä enää. 

Näin ainakin täällä.

Vierailija
26/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskokin kertoo alentaneensa tuotteiden hintoja. Jostain syystä kumpikaan ketju ei uskalla näyttää listoja mitä tuotteita on alennettu ja kuinka paljon. 

Samaan aikaan pitäisi näyttää listat kuinka monen tuotteen hinta nousi 10% tai enemmän. Ei kaupat tappiota tee. Minä seuraan nyt lasten vaippojen hintoja kun niiden verot laski, että missä vaiheessa, kuinka nopeasti, niiden hinnat on nousseet entiselle tasolle tai ylikin. Ja nehän nousee, aina nähty. K ketjua seuraan ja kuvakaappauksia otin, 2024 ja veroalen jälkeen.

Vierailija
27/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko kyllä, taitaa olla mainoskikka!

Ainahan ne ovat.

Vierailija
28/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ässässä töissä ja eilen tosiaan alensin extra tuotteita noin 5% ja nostin toisia tuotteita 15-20%.

Vierailija
29/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ässässä töissä ja eilen tosiaan alensin extra tuotteita noin 5% ja nostin toisia tuotteita 15-20%.

No eihän S-ketju hyväntekeväisyyttä harrasta.

Vierailija
30/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskokin kertoo alentaneensa tuotteiden hintoja. Jostain syystä kumpikaan ketju ei uskalla näyttää listoja mitä tuotteita on alennettu ja kuinka paljon. 

Kävin eilen Citymarketissa. 2 pussia Pirkka-juustoraastetta maksoi jotain 3,65e. Vähän aikaa sitten oli 4 e ja sitä ennen 4,50e.

Käy katsomassa itse niiden tuotteiden hinnat kaupastasi, mitä ostat vai pitääkö kaikki sulle valmiiksi purra?

Vierailija
31/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kovaa köyhillä kun hinnan alennuksistakin pitää ulista.

Ryhmän kyselyjen mukaan asiakkaista 56 prosenttia joutuu miettimään ruoan hintaa, 53 prosenttia on valmis näkemään vaivaa löytääkseen edullisen vaihtoehdon ja 35 prosenttia valitsee aina halvimman vaihtoehdon elintarvikkeita ostaessaan.

Köyhiä tuntuu Suomessa olevan suuri enemmistö. 

Pitäosolä tuo tulkita niin että 44% tienaa niin että jää yli 10.000e/kk käteen kiinteiden kulujen ja verojen jälkeen? Vai ovatko vain hölmöjä ja suostuvat maksamaan ihan mitä vaan. Veikkaisin että juntti väestö ovat, no, juntteja.

Mä vastasin tuohon kyselyyn. Ja vastasin että mietin hintoja, tietenkin. Hinta ei silti ole mulla se määräävin valitaperuste. Jos olisi niin eihän kukaan ostaisi muuta kuin x-traa...

Vierailija
32/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2023 K-kauppiaiden tulokuningas oli 3,4 miljoonaa euroa tienannut Hannu Aaltonen. Kupittaan K-Citymarketin kauppiaan tuloista valtaosa on pääomatuloja; ansiotuloja hän tienasi vain 29 500 euroa. Hän pyörittää Suomen suurinta K-Citymarketia Turussa.

Onnea Turku!

Entä sitten? Minä tienaan alle tonnin kuussa omavalintaisella osa-aikaisella työllä ja valtaosa tuloista tulee sijoituksista. Se on kato valinta mihin aikansa käyttää. 

Vierailija
33/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Extra- pikakaurahiutaleita, maksoivat ennen 49 snt  ja nyt 45 snt / 500g   onhan tuossa  8% halpuutus.  

Olen lisännyt paljon kasvisproteiineja ruokavaliooni, kroppa ja kukkaro kiittää ;)  Alla kokkailujani

Vierailija
34/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että kaikissa muissa merkeissä hinnat pompsahtivat kattoon. 

Vierailija
36/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkituotteet päätyvät päiväysvanhoina ruokajakeluun kun ihmisillä ei olevaraa ostaa niitä enää. 

Näin ainakin täällä.

Kaveri ajaa lihaa kauppoihin, osaan ei enään viedä tiettyjä sisäfileitä,koska eivät mene kaupaksi. Eräs päijät-hämeen kuljetusyritys. 

-Kylmis

Vierailija
37/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se suuri kysyntä nosta hintoja? Eli jos halpistuotteet tulevat suosituiksi hinnan vuoksi, kysynnän ja tarjonnanlain mukaan hinta kipuaa ylös koska kaikki haluavat mutta kaikille ei riitä, joten

Vierailija
38/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se suuri kysyntä nosta hintoja? Eli jos halpistuotteet tulevat suosituiksi hinnan vuoksi, kysynnän ja tarjonnanlain mukaan hinta kipuaa ylös koska kaikki haluavat mutta kaikille ei riitä, joten

No näinhän sen pitäisi vapaassa markkinataloudessa toimia. Mutta emme ole sellaisessa.

Vierailija
39/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X-tra tuotteet on lähes poikkeuksetta kammottavaa paskaa, todellinen köyhien vaihtoehto

Miksi kuvittelet että halvalla pitäisi saada hyvää?

Vierailija
40/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketju ja Kesko kusettavat asiakkaita. Asiakkaat juoksevat sokeasti vain bonusten ja plussiensa perässä. Suomeen pitäisi saada Lidlin lisäksi Cattefour, Tesco, Aldi ja muutama muu suuri kilpailija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi