Miten usein käyt elokuvissa?
Ihmetellään miksi elokuvissakäynti on vähentynyt. Eikö se ole ihan selvää: hinnat yli kipurajan.
Kävimme perheen kanssa leffassa, poikkeuksellisesti sain teinitkin lauantai-iltana mukaan. Kassalla pyörrytti: pelkät liput yli 70 euroa neljältä. 

Kommentit (52)
Voin mennä kun saan 5 penkkiriviä itselleni yhden lipun hinnallla esim. 5e elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia kertoja vuodessa, yleensä yksin kun haluan olla rauhassa.
Saako elokuvateatterissa olla rauhassa? Eikö siellä yleensä ole äänekkäitä mässyttäjiä ja ääneen puhujia?
En ole käynyt aikoihin. Nykyajan elokuvat eivät vain sytytä. Viimeisin oli revenant ja se olikin ison kankaan leffa, luonnonmaisemissa kuvattu ja siltä näytti.
en koskaan. Liian korkeat hinnat siihen nähden mitä muu elämä Suomessa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Leffakävijät, sanokaa 5 hyvää elokuvaa viime vuodelta? Taitaa olla aika hiljaista?
Substract, Longlegs, Dream Scenario, Blink Twice, The Zone of Interest.
Kyllä todellakin käyn! Intialainen elokuva Kalki oli loistava, Deadpool&Volverine jäi mieleen hyvänä leffana :D Rakkautta ja Anarkiaa -festareilla tuli käytyä ja erikseen kävin kattomassa the Substancen kun oli festareilla loppuunmyyty. On aikomus tänäkin vuonna käyda useasti leffassa. Suosittelen!
Joskus 80 luvulla kävin katsomassa jonkun Uuno Turhapuron.
Jos lastenleffoja ei lasketa niin joskus vuosituhannen alussa viimeksi. Ei kiinnosta, mukavampi katella kotona. Ehkä jos teatteri olis naapurissa, ettei menis aikaa kulkemisiin.
Myrskyluodon Maija
Niko ja myrskyporojen arvoitus
Bad boys: ride or die
Dyyni osa 2
Gladiator 2
Civil War
Nuo tuli katsottua. Epassi.
Kulttuuriedulla kävin kaksi kertaa viime vuonna. Vaikea saada kaveriksi ketään joka maksaa omalla rahalla.
Kolme minua kiinnostavaa elokuvaa meni sivu suun, koska olen vuorotöissä, ja minua kiinnostavia näytetään niin vähän aikaa. Kaikkea p-kaa kyllä näytetään viikkotolkulla.
Aion silti ostaa kulttuuriedulla sarjalipun arkinäytöksiin. Menen vaikka yksin. Eli 2025 tulen katsomaan 4 elokuvaa elokuvateatterissa.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuriedulla kävin kaksi kertaa viime vuonna. Vaikea saada kaveriksi ketään joka maksaa omalla rahalla.
Kolme minua kiinnostavaa elokuvaa meni sivu suun, koska olen vuorotöissä, ja minua kiinnostavia näytetään niin vähän aikaa. Kaikkea p-kaa kyllä näytetään viikkotolkulla.
Aion silti ostaa kulttuuriedulla sarjalipun arkinäytöksiin. Menen vaikka yksin. Eli 2025 tulen katsomaan 4 elokuvaa elokuvateatterissa.
Korjaan 5.
En jaksa nykyisin katsoa elokuvia lainkaan. En kotona, enkä teatterissa. Ensimmäisen varttitunnin jälkeen alkaa nukuttaa, oli elokuva mikä tahansa. 80-luvulla videovillityksen aikaan katsoin kolmekin elokuvaa peräkkäin.
Olen käynyt leffateattereissa viimeksi vuonna 2005.
Olen käynyt katsomassa nämä elokuvat:
Crossroads 2002 / Britney Spears
Matti (elokuva) 2006 / Jasper Pääkkönen
The X Files: I Want to Believe 2008 / David Duchovny, Gillian Anderson
Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja 2018 / Heikki Kinnunen <- ilmainen elokuvalippu
N 10 kertaa viime vuonna puolison kanssa, teinit käy useammin. Meillä elokuvateatteri naapurissa ja tykätään hyvin monenlaisista leffoista.
En käy leffoissa, koska samat leffat näkee myös kotona suoratoistopalveluista. Nytkin on muutama uusi leffa kovalevyllä odottamassa katsomista ja nämä leffat ei vielä elokuvateatterin ohjelmistossa edes ole. Kotona saan syödä tai juoda leffan kanssa ihan mitä vain ja ei tarvitse kurotella kenenkään olan yli, että näkee leffaa. Finnkinon penkit on myös minusta jotenkin tosi huonoja ja en saa mukavaa asentoa. Leffassa käyminen kerran pari vuodessa on sinänsä ihan mukava kokemus, mutta ei huvita maksaa ylimääräistä siitä lystistä, että kaikki on kuitenkin vähän pielessä. Harmitti, että nyt tuli firman virikerahassa 2v voimassaolo täyteen ja huomasin tämän niin myöhään, että en keksinyt muuta käyttökohdetta jäljelle jääneelle parille kympille kuin finnkinon leffaliput. Noh, pitää odotella että siellä olisi joku hyvä leffa mitä en ole jo nähnyt.
0-3 kertaa vuodessa. Saan ePassilla lippuja joten ei käytännössä maksa mitään mutta ei siellä tule yleensä mitään jonka takia lähtisin istumaan kun tylsistyn kuitenkin.
Lapsena kävin. Nykyään en enää. Ei ole tullut sellaisia elokuvia, jotka haluaisin nähdä ja huonojen katsomisesta on turha maksaa mitään.
Arkipäivän sarjalipulla hinnaksi jää 9 euroa. Joten edullista on edelleen.