Atarax 25 mg unettomuuteen, annos?
Aikuiselle tyttärelleni määrättiin Atarax unettomuuteen joka jatkunut jo vuoden. Ohjeessa lukee 1-2 tablettia iltaisin. Teillä jotka olette käyttäneet sitä, paljonko otatte kerralla? Pienintä tehoavaa määrää suositellaan.
Kommentit (11)
Toimii vain jos tarvitsee väsymystä. Nukahtamiseen ei riitä.
Otin lääkärin ohjeen mukaan.
Ensin ottaa sen yhden ja katsoo riittääkö. Tarvittaessa sitten toinen, mutta älä lisää annosta yli määrätyn.
Ataraxia vuoden jatkuneeseen unettomuuteen, voi apua. No, tsemppiä yritykseen, ei se ainakaan melatoniinia huonompi vaihtoehto ole. Kannattaa aloittaa yhdellä tabletilla, jos niin kerran on ohjeitettu.
Suurimmalle osalle aivan turha lääke uniongelmiin, joku yrttiteeplasebo ajaa saman asian.
Mua ei väsyttänyt edes maksimiannostuksella, tuli vaan vähän epätodellinen ja hidas olo.
Lääkärin ohjeen mukaan. Olen käyttänyt Ataraxia allergiaan, mutta jos univaikeus on kesken unien/ liian aikaisin herääminen, Ata ei auta siihen. Nukahdan 1 tabletilla heti kun laitan silmät kiinni. Olen välillä kärsinyt unettomuudesta, mutta silloin herään keskellä yötä.
Atarax on paljon tehokkaampi kuin melatoniini.
Luoja mitä pelleilyä tää Suomen terveydenhuolto
Väsyttää samalla tavalla kuin allergialääkkeet, mutta ei nukuta.
Yksi tabletti ei edes väsyttänyt, kahdella tuli kunnollinen väsymys mutta en nukahtanut, vaan olin jonkinlaisessa horroksessa. Keho nukkui mutta mieli oli hereillä, aivan helvetin pelottava olotila.
Se on plaseboa joten melko sama millä annostuksella sitä ottaa.
Itsellä on tilanteesta riippuen riittänyt 1/4 tabl-2 tabl. Yleensä otan puolikkaan ja odotan tunnin että riittääkö - jos ei, otan toisen puolikkaan. Ajan kanssa oppii arvioimaan että minkä suuruinen annos sopii itselle.