Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoitko Ylen lyhytelokuvan sisarusväkivallasta?

Vierailija
02.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20131324

Mielipiteitä? Kokemuksia? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valitettavasti kokemuksia ilmiöstä. 

Vierailija
2/13 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika samanlainen lapsuus, tosin minä en itse ryhtynyt väkivaltaiseksi. Kammoan kaikkea väkivaltaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikö se isoveli pikkusiskon naapuriin raiskattavaksi? 😖

Vierailija
4/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mä sen tulkitsin. Kamala tyyppi. Mistä tulee tollanen viha sisarusta kohtaan?

Vierailija
5/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä sen tulkitsin. Kamala tyyppi. Mistä tulee tollanen viha sisarusta kohtaan?

Jatkan: musta se hampaiden kurkkuun lyöminenkin oli jotain niin julmaa, miten joku pystyy?

Vierailija
6/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuorisara kertoo, että kun veli löi siskoaan, aikuiset eivät osanneet tai pystyneet puuttumaan tilanteeseen. Hänet jätettiin yksin."

Jumalauta miten paskoja vanhempia sitä onkaan

Vierailija
7/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusväkivalta johtuu huonoista vanhemmista. Ilmiö ei ole lapsen syy joka on väkivaltainen. Huonot vanhemmat suosivat toista, sorsivat toista. Syyttävät toista, toinen taas ei tee mitään väärin. Tuollainen johtaa sisarusväkivaltaan niin henkiseen kuin fyysiseen. Se ei ole lapsen vika, vaan huonojen aikuisten jotka ruokkivat tätä ilmiötä. 

Vierailija
8/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: musta se hampaiden kurkkuun lyöminenkin oli jotain niin julmaa, miten joku pystyy?

Temperamentti ja täysin vässykät vanhemmat. Todennäköisesti jommassa kummassa tai molemmassa vanhemmassa myös huomattavasti juurisyytä väkivaltaisen sisaruksen käytökseen. 

Vierailija
9/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä tytöstäkin tuli tosi väkivaltainen. Sehän oli hakannut ja potkinut toisen tytön melkein henkihieveriin eikä lopettanut ennen kuin muut saivat hänet irti. Eniten jäin ihmettelemään millaiset vanhemmat. Hakattiin poikaa ja tuli väkivaltaiseksi, hakkasi siskoaan, joka tuli väkivaltaiseksi. Karmee lyhäri oli. Ja se veli niissä videoissa, siis oliko ihan päässyt opiskelemaan elokuvan tekemistä? Ja itsemurhaan päätyi. Tuli paha olo siitä filkasta.

Vierailija
10/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarusväkivalta johtuu huonoista vanhemmista. Ilmiö ei ole lapsen syy joka on väkivaltainen. Huonot vanhemmat suosivat toista, sorsivat toista. Syyttävät toista, toinen taas ei tee mitään väärin. Tuollainen johtaa sisarusväkivaltaan niin henkiseen kuin fyysiseen. Se ei ole lapsen vika, vaan huonojen aikuisten jotka ruokkivat tätä ilmiötä. 

No on kyllä paljon muitakin syitä (vanhemmissa) kuin se että toista suositaan ja toista syrjitään. Molemmat lapset saattavat kärsiä esim. vanhempien mt-ongelmista, mutta vain toisella tunteet purkautuvat väkivaltana kun taas toisella kääntyy enemmän sisäänpäin.

Vierailija
11/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on paljon yleisempää kuin luullaan. Perhe on edelleen tabu suomessa, lasten välisestä väkivallasta ei saa puhua. Toivottavasti tässäkin suhteessa nyky-vanhemmat opettavat lapsiaan. Hakattu ja kiusattu saa elinikäisiä henkisiä traumoja.

Vierailija
12/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se väkivalta alkoi meillä kun minä olin vauva. Isompana minä olin lukkojen takana omassa huoneessa ja veli murtautui sinne hakkaamaan. En todellakaan tiedä mitä minä tein väärin. Ja jos jotain suosittiin niin tätä veljeä, esikoista, joka sai aina kaiken. Itse yritn olla mahdollisimman huomaamaton ja mahdollisimman vähän kotona. 

Vierailija
13/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei siellä laitoksessa reagoitu asiaan vaan uhri leimattiin hulluksi. Onhan tosta jäänyt jotain merkintöjä varmasti, jos hampaatkin on pitänyt korjata. Vai valehteliko vanhemmat että kyse oli onnettomuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi