Tuttava onn jostain syystä onnistunut säästämään osa-aikatöissä ollessa 7000e
Ja nyt on työttömänä ja Kelan tuet rullaa! Onko oikein? Saa siis työmarkkinatukea ja asumistukea... Itselläni aina rahat vähissä..... :S
Kommentit (32)
Ymmärrätkö yhteyden verojen ja tukien välillä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö yhteyden verojen ja tukien välillä?
Tämä kysymys siis sille, joka kannatti pimeitä töitä ja tukien nostoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on malliesimerkki siitä, että kaikkea ei kannata kertoa muille
Ystävä sai vakuutuksesta lähes 40 000e, kun hänen miehensä kuoli. Kovasti painotti, ettei kerro suvulleen tästä.
Miten kävi. Nyt matkustelevat äitinsä ja veljensä kanssa, ja nämä eivät maksa velkojaan reissuista. Kohta on kaikki käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa hänelle että on onnistunut töissä ollessaan budjetoimaan niin että jää säästöjä. Mikä ongelmasi on ap?
Kysehän oli siitä, että elää nyt veronmaksajien kustannuksella.
Työmarkkinatukea saavat kaikki työttömät mahdollisen ansiosidonnaisen jälkeen. Asumistukea saa vuokralla pienituloiset, jonkalainen tämä tuttavasi on. Hän ei tee mitään väärää. Innostu sinäkin säästämään! Ajattele vaikka niin, että jos tuo pystyy säästämään niin kyllä minäkin :)
On oikein, hän on selvästi älykkäämpi ja järkevämpi kuin sinä.
Itse asiassa sain 17 000€ säästöön mutta tiesin tämän ap tutun luonteen niin jätin 1:n pois säästösumman alusta.
T: Ap:n tuttava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa hänelle että on onnistunut töissä ollessaan budjetoimaan niin että jää säästöjä. Mikä ongelmasi on ap?
Kysehän oli siitä, että elää nyt veronmaksajien kustannuksella.
Mun puolesta tossa tilanteessa saakin elellä. Arvostettavaa, että on saanut säästöjä kasaan, eikä kaikki mene mikä tuleekin
Kun on tottunut tulemaan vähällä rahalla toimeen, niin edes vähäisetkin palkkatulot on helppo laittaa säästöön. Ei niitä varmaankaan edes raaski käyttää.
Tietysti on oikein. On myös oikein säästää toimeentulotuesta käteisenä. Kaikki mikä edistää yksilön pärjäämistä ja elämänhallintaa on hyväksi yhteiskunnalle. Toimeentulotuessakin saisi olla bonus, jos on rahaa tilillä kun kuu vaihtuu.
Säästöistä ja perinnöistä ei kannata kenellekään kertoa määrää, paljoko sai. Minä perin sisarukseni kanssa vanhempani enkä ole edes luottoystävälleni kertonut kuin jotain epämääräistä saadusta rahasta.
Silti hän vielä kuudenkin vuoden jälkeen jaksaa hämmästellä, miksi en tuhlaa kaikkea kerralla. Kysyessäni miksi ihmeessä en saa säästää niitä, hän hyvin tomerasti toteaa, että tuleehan joka kuukausi eläkkeen verran lisää. Oh dear!
Kummasti raha polttelee toisilla ja on pakko käyttää heti ja toiset taas käyttävät harkiten.
Olen säästänyt työttömänä 4500 euroa ja pikku pimeillä töillä 2500 euroa viime vuonna. Työttömänä minulle jää säästöön 100-150 euroa kuukaudessa.
Mun puolesta tossa tilanteessa saakin elellä. Arvostettavaa, että on saanut säästöjä kasaan, eikä kaikki mene mikä tuleekin