Olen lähes 50-vuotias ja haluan vaihtaa alaa.
Onko mitään järkeä ja mitä voisin opiskella suht nopeasti ja palkka ok?
Olen sosiaalinen ja sopeudun nopeasti uuteen.
Kommentit (6)
Jollekin sellaiselle alalle, jossa voit hyödyntää aiempaa koulutusta ja kokemusta, ja mikä tärkeintä: jolla on työtä tarjolla kaiken ikäisille.
Sulla on hyvä aika opiskella ja hyvää aikaa tehdä työtä alalla, joka kiinnostaa nyt. Huonompi tilanne, jos nyt käytät aikasi empimiseen luullen, että sulla on ikää liikaa. Kymmenen vuoden kuluttua pohdit, että olisi pitänyt uskaltaa, mutta silloin se alkaa tosiaan olla myöhäistä. Toimi siis nyt.
Heh, melkein kuin "työkkärintäti" kyselisi:
Milta alalta olet, haluatko siitä kokonaan pois, muulle alalle? Entäs jatlkokoulutus, omalle alallesi?
Itse mietin näitä: lvi-ala, tarjoiljan ammatti, lähäri, hammasteknikko (kestääkö sekin koulutus vielä 4-5 vuotta? = liian pitkä ).
....
Vartijan jobia tarjosivat; sanoin, et tällä kropallako? (kun olen 170cm). Autoa, no moottorivehkeitä ajanut viimeksi vuonna -96, juu ei Saab vaan Ford 5000 :))) (ja senkin ajoin seinään, täysin selvä ....:))
Mutta, tuo vartijan homma: tarvitaan niitäkin, jotka valvoo toisten puolesta - varsinkin nyt, kun nuo kyber/hyber-operaatiot näyttää olevan. Ei niitä "kauppakeskusvartseja" kaikki ole. Ok, hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän realismia nyt. Kukaan ei palkkaa yli 50-vuotiasta, jolla ei ole edes oman alan työkokemusta. Unelmoida voit, mutta pidä nykyinen työpaikkasi jos sellainen on.
Alapeukuttajilta on realiteetit hukassa.
Riippuu siitä miltä alalta haluat pois, ja mille alalle suunnata. Jos aloista löytyy jotain yhteistä, se varmasti helpottaa. Mutta opiskeluahan se varmasti vaatii jos kokonaan alaa vaihtaa - ellei sitten uusi ala löydy jonkun harrastuksen tms. pohjalta.
Vähän realismia nyt. Kukaan ei palkkaa yli 50-vuotiasta, jolla ei ole edes oman alan työkokemusta. Unelmoida voit, mutta pidä nykyinen työpaikkasi jos sellainen on.