Mikä yhdistää kaveripiirisi onnellisia avioiittoja?
Itsellä takana ero, tosi raastava. Olen selvästi haksahtanut väärään mieheen, nyt ja ennenkin. Onko jollakin viisastenkiveä siitä, mikä yhdistää kestäviä, onnellisia avioliittoja? Mitään ajatusta?
Kommentit (249)
Enhän minä voi tietää, onko kenenkään avioliitto oikeasti onnellinen. Harvoin kai niitä ongelmia halutaan näyttää päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisimpään ovat olleet kaveripiiristä yhdessä ne, jotka alkoivat seurustelemaan nuorina. Mun kokemuksen mukaan huonoiten kestävät nämä varttuneemmalla iällä syntyneet suhteet.
Kunpa seksuaalisia kokemuksia ei niin paljon arvostettaisi. Suurempi arvo on ensirakkaudella, joka on kuitenkin usein se suurin ja syvin. Se kun kestää, on maailman onnellisin. Jos se hajoaa, ei koskaan enää ole yhtä rakastunut kenenkään muun kanssa.
Höpö höpö. Mun toinen rakkaus on kalkin puolin ylivoimainen ensirakkauteeni nähden, isolta osin seksuaalisen yhteensopivuuden vuoksi, mutta myös siksi, että molemmat on aikuistunut ja kasvanut toksisista malleistaan pois. En anna ensirakkaudelleni kovinkaan paljon arvoa, onnelliselle rakkaudelle annan.
Monen ensi"rakkaus" on itse asiassa limerenssiä eikä avoin tasavertainen suhde, ja siihen takertumalla sitten vältellään oikean maailman haavaisissa parisuhteissa luovimista.
Käy välillä vieraissase on kuin meisselin sepällä käyttäisi.
Juuri näin, ei ne kovin onnellisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ole. Kaikki riitelee.
Eihän riitely sitä tarkoita, ettei avioliitto olisi onnellinen.
Joskus harvoin ei, usein tarkoittaa.
Olin ennen ikävällä tavalla riitaisessa liitossa, ja kyllä se ajan kanssa teki onnettomaksi. Olen herkkä ja kaipaan sopua, pystyn kyllä vaalimaan tulta ja kipinää muutenkin kuin riidoilla.
Nyt on samantyyppinen puoliso, ja riitoja on vähän. En usko, että voi olla kovin onnellista suhdetta myöskään täysin ilman konflikteja (koska onnellisessa suhteessa ollaan rehellisiä) mutta on kuitenkin todella monta tapaa niitä purkaa, ja se rakentava riitely ei kyllä turhaan saa niin paljon mainintoja parisuhdevinkeissä. -eri
Huumorintajuisimmilla ihmisillä tuntuu olevan onnellisimmat liitot. Siis niillä, jotka osaavat vilpittömästi nauraa itselleenkin (en tarkoita huumorintajuisella sitä luokan pelleä, joka hakee huomiota vitseillään).
Olen huomannut että terve järkiset normaalit mies ja nainen ovat onnellisia avioliitossaan.
Mulla oli huono suhde, jossa oli myös väkivaltaa. Kun ero tuli. Mies oli etsinyt jo uuden suhteen aikana, niin uusi nainen hehkutti facessa miten kauniita sanoja tämä uusi mies hänelle kertoi ja kukkapuska tietenkin kuvassa.
Sellaisia ne naisten hakkaajat ovat.