Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomadot, imetys ja vauva 4kk

27.02.2007 |

Hei,

täällä hermostuneena mietin mitä tehdä...

Lapsemme leikki koko viikonlopun (mökkeilimme yhdessä)naapurin pojan kanssa ja eilen ilmoittivat löytäneensä kihomatoja pojalta. No, todennäköisesti siis munat ovat tarttuneet meidän lapseemme, koska käsistä pitelivät toisiaan ja samoilla leluilla leikkivät.

No, tiedän että asia on hoidettavissa lääkkeillä, jos tartunta tullut, mutta se mikä huolettaa on meidän 4kk ikäinen vauva. Lapset kun lääppivät koko ajan vauvaa ja hänen käsiään ja nyrkit menee vauvalla koko ajan suuhun.

Vauvalle ei kai lääkerkuuria voi antaa. Enkä itsekään voi kai sitä ottaa, koska imetän ja lääkkeessä luki ettei käy imettäville...

Rauhoitelkaa siis minua... mitä teen, syödäänkö kaikki kuuri varmuuden vuoksi vai odotellaanko ensin omia matoja...

kiitokset jos jaksatte vastata. Saan ehkä vähän hermoilleni rauhaa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa kysyä lääkäristä miten tuo kuurin kanssa teette kun vauvakin on ja itse imetät. nyt ainakin vaihdat kaikki petivaatteet ja isommat lapset nyt kielto vauvan lähelle tai ettei saa koskea siis vauvan käsiin, selittää tilanteen niin et ymmärtävät ettei pöpöt tartu jne. kynnet lyhyex kaikilta ettei munia jää kynsien alle ja sieltä taas suuhun. ei kannata alkaa odottelee matoja, ne aika ikäviä ja häiritsee teijän kaikkien yö unet vielä jonain yönä,kauhea kutina ja raapiminen. lapsille kantsii laittaa koko yökkärit etteivät unissaan raavi pyllyään...

Vierailija
2/3 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus nuita matoja, myös 2kk:n ikäisellä vauvalla ja soitin silloin lääkäriin ja sain ohjeen, että VOI antaa pyrviniä myös vauvalle. Liotin sen tabletin maidon joukkoon ja annoin lusikalla vähän kerrassan vauvalle. Madot hävisivät ja vauva voi edelleen hyvin. Täyttää tänävuonna 8 vuotta :D

Imetyksen aikana voit itse ottaa, sillä Pyrvin EI imeydy elimistöön vaan kulkeutuu ruoansulatuskanavan läpi. Värjää ulosteen punaiseksi, joten siitä ei kannata huolestua. Tämänkin ohjeen sain lääkäriltä.

Googlettamalla löytyy paljon aiheesta, ovat valitettavasti hyvin yleisiä päiväkodeissa ja kerhoissa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä ei kannata ottaa ennenkuin olet madot havainnut.JA tod.näk.et tartuntaa ole saanut jos lapset ei petivaatteissa leikkinyt.Kihomadot tartuu madon munista ja munat on peräaukon luona aamulla/yöllä jollion raapimalla ne tarttuu sormiin josta leviää.Ja sormista suuhun...Rauhaa nyt ei ne madot niin kamalia ole ja kun olet ne havainnut niin sitten vasta siivoat ja vaihdat petivaatteet ja vauvalle voi lääkettä antaa ja itse voit ottaa vaikka imetät!

Meillä kunoli matoja huomasin ne lisääntyneestä kakkaamisesta ja sit kurkkasin takapuolen suulle ja levitin vähän n. 10 s niin eiköhän sieltä pilkahtanut.aika äklö oli. mutta siinä kaikki.Ja siis ihan päivällä havaitsin en yöllä taskulapun kanssa sohinut niin kun olen kuullut kehotettavan.