Yläkerran italialainen nainen taas huutaa ukolleen että palkeet raikaa
Joka viikko ainakin paristi tämä italialainen nainen huutaa ja riehuu yläkerrassa. Mies on hiljaa. Komea nainen on, aina korkkareissa viimeisen päälle laitettuna, mutta kova on kurmuuttamaan ukkoaan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisesta ei koskaan käytetä ilmaisua komea.
Eihän se nyt sun määrättävissä oleva asia ole. Pohjanmaalla ainakin käytetään.
Mä en itse ymmärrä sanaa komea. Oli mies tai nainen, niin jos on kaunis niin sanon kauniiksi.
Eikös siellä teillä Pohojanmaalla ole kaikki komiaa? Niin kaks'vooninkiset kun helapäätkin?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kauniita ja miehet komeita.
Naisista ei ikinä sanota "komea".
Säännöstä on aina poikkeus! Pohjanmaalla emäntä voi hyvinkin olla komia!
Vierailija kirjoitti:
Vattene via! Vattene! = häivy! lähde menemään!
Vaffanculo!
Vierailija kirjoitti:
Silenzio putana!! -huuto voisi auttaa.
Samanlaisia rääkyjiä ovat kotimaassaankin, jestas että on kovaääninen kansa.
On muuten totta. Turistikohteissa pari kertaa huomannut, että italialaisporukat huutavat ihan hirveän kovaa koko ajan, vaikka opaskin puhuisi, niin päälle vaan huudetaan non-stop. Eikä se heitä häiritse yhtään, hyväntuulista ja iloista väkeä. Ehkä tuulettavat sitten kotonaankin tunteita avoimesti.
Onko se sellanen ransu kun on komea?
Vain kreikkalaiset ovat vieläkin äänekkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat sillä tavalla tulisieluja siellä etelässä.
Joka maassa on samoja tyyppejä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tu hai un cazzo troppo piccolo.
...ja suomalainen turistimummolauma kierteli Sikstiiniläiskappelia matkaoppaansa johdattamana, osoitteli sormillaan katon freskoja ja huuteli toisilleen kaiun toistaessa: "Katso! Katso!"
Mulla on italialainen anoppi ja sillä on vaan kova puheääni. Suomalaisesta se kuulostaa huutamiselta, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä ei tajua, että spaghetin pitää olla al dente, eikä ananas kuulu pizzaan.
Vähemmästäkin sitä hermostuu.
Mulla oli aikoinaan samassa talossa italialainen tyttönen kielikurssilla. Vanha herttainen ukkeli teki meille safkat, kun kehuin hänen kokkaamisiaan, hän kertoi olleensa laivakokki.
No, tämä italialainen neito ei suostunut syömään siellä lainkaan, kun ekalla aterialla oli hänen mielikseen spagettia tomaattikastikkeessa, nam. Ja mitä neito hävyttömästi teki, heitti seinään koko annoksen ja huusi tälle miehelle, että spagetin kuuluu valua seinää pitkin eikä jäädä siihen kiinni. Miehellä tuli tippa linssiin kertoessaan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä ei tajua, että spaghetin pitää olla al dente, eikä ananas kuulu pizzaan.
Vähemmästäkin sitä hermostuu.Mulla oli aikoinaan samassa talossa italialainen tyttönen kielikurssilla. Vanha herttainen ukkeli teki meille safkat, kun kehuin hänen kokkaamisiaan, hän kertoi olleensa laivakokki.
No, tämä italialainen neito ei suostunut syömään siellä lainkaan, kun ekalla aterialla oli hänen mielikseen spagettia tomaattikastikkeessa, nam. Ja mitä neito hävyttömästi teki, heitti seinään koko annoksen ja huusi tälle miehelle, että spagetin kuuluu valua seinää pitkin eikä jäädä siihen kiinni. Miehellä tuli tippa linssiin kertoessaan tämän.
Aika törkeää. Mutta totta on, että italialaisille ruoka ja sen oikea valmistustapa on huipputärkeää. Eivät ikinä söisi jotakin makaronilaatikkoa ketsupilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse ymmärrä sanaa komea. Oli mies tai nainen, niin jos on kaunis niin sanon kauniiksi.
Eikös siellä teillä Pohojanmaalla ole kaikki komiaa? Niin kaks'vooninkiset kun helapäätkin?
Juuri näin.
Mikä ihmeen kaksvooninkiset? Se on kaks neuvoonen. Pienemmällä ratkotaan pienet erimielisyydet ja isommalla siitten suuremmat. Jos nyt edes ymmärsin tuon vooninkisen oikein.
Terkut Etelä-Pohojanmaalta
nauti kerrostalo luukku elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Mikä ihmeen kaksvooninkiset? Se on kaks neuvoonen. Pienemmällä ratkotaan pienet erimielisyydet ja isommalla siitten suuremmat. Jos nyt edes ymmärsin tuon vooninkisen oikein.
Kaksvooninkinen tarkoittaa kaksikerroksista rakennusta tietyillä paikkakunnilla.
Kaksineuvoinen voit olla itse!i
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kauniita ja miehet komeita.
Naisista ei ikinä sanota "komea".
Säännöstä on aina poikkeus! Pohjanmaalla emäntä voi hyvinkin olla komia!
"Tapa sinä Kauhavan ruma vallesmanni, niin minä nain sen komian lesken!"
Oiva suunnitelma häjyillä - mutta eiväthän ne muuten olisi häjyjä olleetkaan!
Vierailija kirjoitti:
Voiko italian kieltä ylipäätään puhua normaalilla äänenvoimakkuudella? Minä luulin että huutaminen kuuluu asiaan. Eli siis on osa kieltä ja kulttuuria...
Eri kulttuurit ja eri tavat. Jos menet yksiin suomalaisen jurottajan kanssa niin se ei puhu eikä pukahda vaikka olisi syytä keskusteluun.
Ei voi, tavallinen puhekin on kovaa. Ei se nainen välttämättä ole edes vihainen siellä, kunhan kertoo vähän vilkkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Et ymmärtänyt.
Vaan ei meillä Hämeessä kukaan kehtaisi kanniskella sellaista kiiltelevää kahden puukon viritystä! Sellaisen kantajaahan luultaisiin turistiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja suomalainen turistimummolauma kierteli Sikstiiniläiskappelia matkaoppaansa johdattamana, osoitteli sormillaan katon freskoja ja huuteli toisilleen kaiun toistaessa: "Katso! Katso!"
No voi että hirveetä. Kyllähän suomalaisten mummojen tietysti pitäisi tajuta että suomenkieliset sanat voi tarkoittaa jotain muuta jollain muulla maailman kielellä ja olla varmuuden vuoksi ihan hiljaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vain kreikkalaiset ovat vieläkin äänekkäämpiä.
Kreikkalainenkaan ei pärjää turkkilaiselle!
Matkakertomuksessaan mestari Vahtera muisteli vierailuaan jossakin satamassa, jossa oli paljon lokkeja ja kirjoitti metelin tuovan mieleen turkkilaisen ala-asteen välitunnin!