Rovaniemen turismissa on itsekehitetty ongelma
Luulevat että koko Rovaniemi on yhtä lomakylää ja paikalliset tonttuja, joiden ainoa tehtävä on auttaa ja palvella turistia.
Kommentit (108)
Tavikset ei ole mukana varmaan turistijutuissa. Suomi ja yrittäjät mainostavat, etsivät bisnestä? Ja somekuvat.
Varmaan rasittavaa, mutta nauratti tuo kun lapset kysyvät, että tuliko turistit. :D
Itse hankkisin kunnon vartijakoiria pitämään pihani siistinä roskista.
Kyllä ihmetyttää turistien käytös. Kaupungilla kävellään keskellä tietä ja ylitetään tie mistä sattuu huvittamaan, vaikka täällä on jalkakäytävät, suojatiet ja liikennevalot.
En minä käyttäydy koskaan noin ulkomailla ollessani.
Rovaniemeläinen
Paikallisia on helppo ymmärtää. Jos vuokramökistä loppuu polttopuut niin turistit hakevat surutta naapurin varastosta, jolla ei siis ole mitään tekemistä kyseisen vuokramökin kanssa.
Kummallista kun kuvittelevat, että Lappi on joku ihmemaa missä kaikki on yhteistä omaisuutta.
Nämä turistit eivät kielloista tai kylteistä välitä. Ei tulisi mieleenkään lomamatkoillani mennä kielloista huolimatta toisten pihoille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmetyttää turistien käytös. Kaupungilla kävellään keskellä tietä ja ylitetään tie mistä sattuu huvittamaan, vaikka täällä on jalkakäytävät, suojatiet ja liikennevalot.
Rovaniemeläinen
Eli ei se "maassa maan tavalla" sit toimi sunkaan tapauksessa.
Meillä on jokaisenoikeus, sitä mainostetaan valtavasti ulkomailla. Että joka paikkaan saa mennä eikä mikään ole maalla kiellettyä. Ja kaikki on maksutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemeläinen
Eli ei se "maassa maan tavalla" sit toimi sunkaan tapauksessa.
Niin mitä? Huonosti olisi käynyt, jos keskellä tietä olisin kävellyt matkoillani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jokaisenoikeus, sitä mainostetaan valtavasti ulkomailla. Että joka paikkaan saa mennä eikä mikään ole maalla kiellettyä. Ja kaikki on maksutonta.
Joo ja käsijarruna kätevä r - kortti jolla voi hiljentää kaiken kritiikin.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemeläinen
Porissa kaikki toimii näin. Alkakaa mainostaa , että Joullupukki asuu Porissa niin kaikki on tyytyväisiä.
Kolme tiibetin mastiffia irralleen pihalle, niin ongelma ratkaistu.
Itse perustaisin romaniemelle striptease paikan "Lapland Home of Lapdance"
Kyllä ongelmana on ne tyhmät turistit. Eivät kaikki heistä onneksi noin käyttäydy.
Brittituristit tuhosi Kanariansaaret ja tekee nyt samaa Lapille. Jotenkin nää oikeasti uskoo, että heille pitää olla ystävällisiä ja että kaikki paikalliset on heitä varten. Ei näille auta kuin ryhtyä puhumaan saksaa ja uhata poliisilla.
Lähi-idässä opin, että ihan ensimmäinen asia mikä omalle tontille rakennetaan on kunnon muuri. Ennen kuin siellä on yhtään mitään muuta. Suosittelen samaa rovaniemeläisille.
Noinhan se on kaikissa maailman turistikohteissa. Ensin halutaan turismista elinkeino ja sitten kun turistit tulevat niin sitten valitetaan kun turisteja on joka paikassa.
Nämähän menevät vuodesta toiseen myös Jatkänkynttilän sillan alapuolella olevan sulan viereen tallustelemaan varoituskylteistä ja aidoista huolimatta. Siihen kun tippuu, niin virta on sellainen, että ensi kesänä löytyy kilometrien päästä, jos löytyy.
Suomalaiset antavat koko ajan muunmaalaisille signaalia, että me kyllä palvellaan ja alistutaan. Näkyy niin monessa asiassa: esim. kaivoslaissa ja englannin kielen lisääntyvässä käytössä. Ei mitään kansallisylpeyttä eikä selkärankaa.