Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäreilua, että ne jotka ovat tehneet lapsia eli tulevaisuuden veronmaksajia

Vierailija
01.01.2025 |

Ovat taloudellisesti usein kaikkein kurjimmassa tilanteessa eivätkä tule itse saamaan kuin pienen eläkkeen kun ei ole varaa kerryttää mitään ylimääräistä. Ja raatavat työn ja lasten puristuksessa vuosikymmeniä.  Sitten ne jotka eivät ole tehneet lapsia, sijoittavat ties mihin bitcoineihin ja osakkeisiin ja elävät vapaaherroina viisikymppisenä.

Voisiko lapsiperheitä jotenkin tukea? Oma valinta joo mutta kyllähän sitä valintaa voisi vähän helpottaakin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheitä tuetaan jo nyt valtavasti. 

Ilmainen koulutus miten pitkälle vain. Tuki opiskeluun ja asumiseen valtiolta. 

Ilmainen terveydenhoito lapsille. 

Vähätuloisille Ilmainen päiväkoti ja muille hyvin halpaa 

Vierailija
22/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi mutta nyt ei kannata tehdä lapsia, jos haluaa vanhuuteensa jotain turvaa.

Taitaa mennä taas siihen, että tarvitaan lapsia vanhuudenturvaksi. Vähintään pitämään huolta, että vanhempi saa hoitoa. 

Luulen, että menee siihen, että lapset hoitaa jälleen vanhuksensa. 

Tämä voi kyllä pitää paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tervemenoa jenkkilään ihmettelemään niitä lapsiperheiden todellisia kuluja:

-Raskausajan seuranta ja normaali synnytys kevyesti 40.000 dollaria kalliin sairaskuluvakuutuksen jälkeen.

-Lapsen terveydenhoito, hammashoito, hammasraudat ja muut maksetaan itse siltä psin kun vakuutus ei kata.

-Päivähoito maksaa noin 1500 dollaria/kk per napero.

-Jokaiselle lapselle säästettävä satojen tuhansien yliopistokoulutusta varten.

-Kaikki lapsen tavarat, vaatteet, harrastukset ja sapuskat omasta pussista.

Vierailija
24/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole mitään tanan taloudellisen imperatiivin "tulevaisuuden veronmaksajia", vaan eläviä ihmisiä. 

Vierailija
25/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap kannattanut miettiä kahdesti ennen kuin lisäännyt?

Tyhmät lisääntyy, älykkäät vaurastuvat ja nauttivat elämästään - elämä on loppujen lopuksi lyhyt eikä siinä ole aikaa lapsiin tai perheisiin.

Mitään helpotuksia ei tarvitse tehdä, se johtaa enemmistön maastamuuttoon kun eivät hyväksy tuommoista käytöstä.

Vierailija
26/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi mutta nyt ei kannata tehdä lapsia, jos haluaa vanhuuteensa jotain turvaa.

Taitaa mennä taas siihen, että tarvitaan lapsia vanhuudenturvaksi. Vähintään pitämään huolta, että vanhempi saa hoitoa. 

Luulen, että menee siihen, että lapset hoitaa jälleen vanhuksensa. 

Sekä minulla, että puolisollani on iäkkäitä vanhempia. Puolisoni elossa oleva vanhempi ei pärjää enää mitenkään ilman apua ja minunkin parempikuntoiset vanhempani tarvitsevat apua erilaisten asioiden kanssa useamman kerran kuussa. Aika kurjaa olisi olla vanhana ilman lapsia, jotka voivat auttaa kun omat voimat tai kyvyt ei riitä.

Vierailija
27/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on liikaa ihmisiä ja se on yksi syy miksi meillä ei ole tulevaisuutta, ainakaan kovin hyvää. Sen takia lapsettomuuden valitsevia pitää tukea ja lasten tekemisestä joutua maksamaan itse. On täysin ok tehdä lapsia, mutta siitä ei pääse mihinkään että se on itsekästä ja oma valinta, johon ei pidä odottaa muiden osallistuvan. 

Minusta näin pienelle kansalle on kyllä tilaa maapallolla. Kun vaan ihmiset tajuaisivat, että meistä ei pidä huolta kukaan muu kuin me itse ja se tarkottaa, että meitä pitäisi syntyä jatkossakin. 

Niin, sinusta tietenkin juuri sinulle ja sinun jälkeläisillesi on tilaa. Jonkun muun pitää olla se, joka ei lisäänny. Mutta ei se mene näin. Maapallon kantokyky ei muutu siitä kuuluvatko maapallolla olevat ihmiset isoihin vai pieniin kansoihin. Ilmasto ei tiedä oletko suomalainen vai joku muu. Sillä ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on merkitystä, että ihmisiä täytyy olla vähemmmän jos täällä halutaan selvitä.

Vierailija
28/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos kaikki tekisivät lapsia, niin sitten olisi taas varaa maksaa tukia ja eläkkeitä.

Eikä olisi koska kansalaiset äänestävät demareita, vasemmistoa, vihreitä, kokoomusta, rkp yms. puolueita jotka antaisivat nekin rahat EU:lle, ulkomaille ja ulkomaalaisille. Idea siitä että rahat pidettäisiin Suomessa olisi rasismia, äärioikeistoa, muiden maiden ihmisten syrjintää mitä suomalaiset eivät koskaan tule äänestämään valta asemiin. Enemmistö nykyajan suomalaisista ovat jo geeneistä asti alistuvaista kansaa jotka äänestävät itselleen ongelmallisia tavoitteita, että muillakin kuin suomalaisilla olisi kiva elämä. Tämä näkyy hyvin jo useimmista vaalituloksista 17 vuoden ajalta.

Vierailija
29/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkaan lapsistasi tuskin tulee yhtään mitään, ap - ei ainakaan tuottavia veronmaksajia, sillä sen verran tyhmältä vaikutat.

Vierailija
30/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää, että nostat itsesi jalustalle siksi että olet tehnyt lapsia. Se ei laita sinua millään tavalla muiden yläpuolelle. Yhteiskunnan hyväksi voi toimia hyvin monella muullakin tavalla. Nyt jo työntekijät maksaa ihan älyttömiä veroja. 

Silläkin on väliä miten ne lapset kasvattaa. Jotkut ihmiset on ihan hirviöitä, jonkun lapsia nekin on. 

Ei ollut tarkoitus nostaa itseäni jalustalle, mutta on vaan pistänyt miettimään miten ympärillä lapsettomat jää varhaiseläkkeille eläkerahastoineen, ja itse ei varmaan pääse koskaan, kun kaikki rahat on menneet lasten elättämiseen. Mutta mitäs läksin, niin. Ja lapset ovat toki arvokkainta mitä minulla on, joten en sitä valita missään tapauksessa.

100% oma valintasi, totta. Turha rutista.

Vierailija
31/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös yksinasuvien tilannetta pitäisi parantaa. Kustantavat kaiken yksin ja veroja joutuvat maksamaan, mutta oikein mitään eivät saa. 

Ja ei, En ole itse yksinasuva

Pitääkö sitten asua yksin? Aika luksusta. Mitä heidän pitäisi saada? Ja jos kokevat yksinasumisen jotenkin epäreiluksi, niin asianhan voi muuttaa. 

Vierailija
32/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kasvatti äitini kanssa kolme lasta aikuiseksi, myös eron jälkeen. Eläkettä isä saa nettona n.2100€. Reilun 20 vuoden työ sellutehtaalla ja paljon ylitöitä nostin eläkettä ihan kiitettävästi. Teki töitä heti kansakoulusta päästyään, mutta eläkettä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana.

Vierailija
33/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi sellainen laskelma, että suomesta poistettaisiin kaikki ne, jotka ovat tulleet tukien perässä hyvinvointivaltion elätiksi.

Sitten laskettaisiin oma väestö joka kunnassa, jonka jälkeen esimerkiksi isot turhaan ylläpidetyt rakennukset purettaisiin tai kunnostettaisiin uuteen tehokkaaseen käyttötarkoitukseen.

Laskettaisi tarkasti mitä palveluita me suomalaiset oikeasti tarvitsemme, kuinka paljon ja missä. Ei siis mitään oletusta, että kaikki tungettaisiin pk-seudulle, vaan jokainen saisi asua missä haluaa.

Kevennettäisiin päällekkäistä byrokratiaa, olisi perheille omalääkärit jne.

Nyt vaikuttaa että työvoima käy hukkakäynnillä jossain, kun toisaalla on tarvetta. Kuitenkin koko ajan siihen oikeaaan hyvinvointiin panostetaan aina vaan vähemmän- ihmiset tungetaan puoliväkisin kaupunkeihin asumaan koska palvelut vähenee muualla, samaan aikaan valitetaan työvoimapulaa ja asuntopulaa.

Väitän, että moni ongelma olisi ratkaistavissa ihan vaan järkevillä valinnoilla ja säilyttämällä ne palvelut siellä missä sitä alunperinkin on ollut.

Miten olisi ihan vaan inhimilliset päätökset? Mitä jos lopetetaan se bkt tuijottaminen hyvinvoinnin mittarina ja kysytään ihmisiltä miten he oikeasti voivat?

Vierailija
34/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta (olen nainen), mutta ei se ole vaikuttanut mitenkään eläkkeeseni, kun en ole jäänyt vuosikausiksi kotiin. Lapset eivät ole myöskään estäneet minua sijoittamasta.

Vierailija
35/35 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsiperheitä tuetaan aika monellakin tavalla, me muut joudumme maksamaan kulunne aika hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan