Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Kassajonossa selkääntuppautujat,eivät tajua mulkoilusta edes että menisivät taaemmaksi. Korona ajassa kaipaan tuota turvaväliä en sitä korona hysteriaa vaan tuota ettei kukaan tullut jonossa ihan liki ja kiinni, se oli parasta aikaa.
Jep. Tosin itselleni pahimmat lähentelijät osuivat juuri korona-aikaan ja pian sen jälkeen. Kassajonossa joku 6-kymppinen maskinsa takaa mulkoileva ukko (minulla kun ei ollut maskia) tuli taakseni niin lähelle, että kantamansa mansikkalaatikko osui päähäni ja ikään kuin mielenosoituksellisesti köhi siellä. Niinku mitä helvettiä? Hysterisoit sen maskisi kanssa ja sitten lähentelet jonossa.
Toinen oli v. -23 joku 60v. kärttyakka, joka hakkasi jonossa kärryillä persuuksille useamman kerran. En sanonut mitään, kun luulin vahingoksi. Mutta sitten kun omat kärryni eivät ostoksia pakatessa mahtuneet oikein mihinkään ja sattuivat olemaan tämän rouvan tiellä, niin se alkoi natkuttaa minulle niistä paheksuvasti sen sijaan, että olisi vain siirtänyt niitä tai pyytänyt minua siirtämään. Ihmiset tulivat ihan sekopäisiksi koronan aikaan.
Korona-aikana myös otti hermoon ne kuulutukset minuutin välein turvaväleistä yms. Citymarket oli tässä pahin. Ja kun kaikki muut kaupat oli jo lopettaneet nuo kuulutukset ja ihmisetkin lopettaneet hysterisoinnin ja suurin osa maskien käytön, niin edelleen paikallinen Citymarket jatkoi dystooppisia kuulutuksiaan ainakin puoli vuotta tai vuoden. Niiden kuulutusten takia (sekä riistohintojen) lopetin siellä käymisenkin pitkäksi aikaa.
Samaan aikaan sama kauppa aloitti oudon käytännön, että kassoja oli aina auki vain kaksi ja ne olivat aina ne vierekkäiset siten, että jokainen kaupassakävijä joutui ahtautumaan siihen samaan aukkoon. Niin että oliko ne turvavälit nyt niin tärkeät, että niistä piti kuuluttaa minuutin välein, kun kauppa itse teki niiden noudattamisen mahdottomaksi? Edelleen sama käytäntö kassojen suhteen ja se on todella ärsyttävää ihan normaalistikin, kun siinä on todella ahdasta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka työntävät kärryt hyllyn eteen ja varaavat kärryineen n2metrin pätkän hyllystä. Kaksi tällaista samaan aikaan esim juustohyllylle niin kaikki muut saavat odottaa kun heillä on koko hylly hallussa.
Mutta jos ei laita kärryjä siihen, niin sitten ne on keskellä käytävää tukkimassa kaikkien kulkutien. Oman logiikkani mukaan kulkutie on tärkeämpi kuin hyllyn edus. Kun kaikki siitä kulkevat eivät tarvi mitään juuri siltä hyllyltä. Jos joku tarvii, niin hän joko odottaa vuoroaan tai siirtää sen verran niitä kärryjä. Jos tukitaan kulkutie, niin sitten ihan jokainen jumittaa siinä käytävällä ja törmäilee niihin kulkutiellä oleviin kärryihin.
Kassalla ärsyttää ne kaiken maailman tarjousvänkääjät. Jos kaupassa on infopiste, niin sinne valittamaan siitä mahdollisesti lyömättä jäänestä tarjouskahvista, ei kassalle, jolla on muitakin asiakkaita jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Toi kapula kyllä jakaa kansaa. Itse en koskaan käytä sitä. Jotenkin säälittää kun kassaa opetetaan tekemään hommansa jotenkin koneellisesti, kapulaan saakka, kapulaan saakka, kapulaan saakka, koko hiton päivä. Sensijaan et hän kyllä näkee et noi, tuosta alkaa tuon ostokset ja puhumallahan se selkeentyy. Eikä mitään kapulaan saakka, kapulaan saakka automaatiota!
Eli kassan pitää siinä samalla kiireessä tuotteita piipatessaan lisäksi kytätä että laittoiko tuo täti nyt tuon kaurahiutalepaketin viimeisenä ja hänen jälkeen tuleva sitten nuo maitopurkit?
Jos edelläni maksava asiakas ei laita kapulaa edellisen asiakkaan väliin, eikä jälkeensä, en minäkään laita kun ostosteni taakse. Hauskaa katsella kun laiskuri, pakatessaan tavaroitaan, huomaa siellä olevan muutakin kuin ostamaansa tavaraa;) Toki kaikesta on kuitenkin maksanut... Siinä sitten selvittelee, mitä tulikaan ostettua.
Minulla ei koskaan ole niin kiire, ettei pieni jäynähetki piristäisi:)
Joo, ja pitäisi olla myös jonotusnumerot tällaisten varalta. Eihän se ole oikein, että kukaan etuilee !!!! Kerran, jokin aika sitten, joku ilmeisesti humalassa oleva tai vastaava, änkes eteen. Ku kerran kaveri o edes.......ja se kans, et ängetään jonoon ja siihen näkee sen seuraks joku muu henkilö ! Vaik kuuluisi samaan syssyyn, niin jonon perälle !!!!! Ja tää, eteen änkeäminen jokin aika sitten, se ei ollu lähimaillakaan, kun olin menos jonoon, olin muutaman metrin päässä. Kyllä v*****i ja paljon !!!! Eikös kassojen henkilökunta tai muu henkilökunta ole ohjeistettu tällaisten välttämiseksi ? Siks käytän mieluummin itsepalvelukassoja, niissä ei yleensä ole jonoja. On se nyt tyhmää jonottaa, kun sen voi tehdä ITSEKIN !
Vierailija kirjoitti:
Kärryjen päällä röhnöttävät ihmiset.
Mitä ihmettä se sinulle kuuluu? Itse otan korkeat kärryt juuri sen takia ettei tarvitse pienellä rollaattorilla yrittää käydä kaupassa. Mulla on jaloissa pahat nivelrikot, joten ihan varmasti nojailen kärryihin - miksi se sinua häiritsee?
Minua ärsyttää se, että koronan aikana poistettiin monia penkkejä, joissa sai huilata isoissa kaupoissa, eivätkä ne ole tulleet takaisin.
Ihmiset jotka törmäilee, ihmiset joilla on huonot refleksit/ei huomioi muita, ihmiset jotka Työntää kärryillä mun takapuolta jonossa (mitä ihmettä), myös jos edellä oleva ei laita kapulaa(en laita sitä hänen puolesta koskaan), minä ensin ihmiset, raivoavat keski-ikäiset miehet,
Onpa joskus käynyt jopa niin, että itseäki 40cm pidempi mies heittää takaa pääni yli karkkipussin ja yrittää etuilla. Kun sanoin asiasta, leikki mykkä-kuuroa.(ei päässyt eteen).
Se, kun yritän olla protektionisti ja suosia kotimaista, ja huomaan miten suomalaisetkin brändit ovat alkaneet valmistaa tuotteita Ruotsissa, Saksassa yms. Yhdestä kaupasta ei löytynyt yksiäkään Suomessa valmistettuja muroja. Ruotsissa työntekijöillä on paremmat oikeudet ja silti valmistus siellä vaikuttaa olevan halvempaa, tai sitten suomipomot vain uskovat Ruotsin mainoksiin.
Ulkomaalaiset ihmiset, jotka puhuvat suurella äänellä kaupassa koko ajan, tosin ovat jo tottuneet siihen ajanoloon, ettei kaupassa puhella suomessa tarpeetonta ja suurella äänellä, ovat sen itsekin jo vähitellen huomanneet.
Ensin ladataan kassahihna täyteen tuotteita. Sitten jäädän odottelemaan kassan työskentelyä ja kun kassa ilmoittaa hinnan niin vasta siinä vaiheessa alataan kaivelemaan sitä maksuvälinettä sieltä kassin umenista, Miksei niitä kortteja ym voi kaivaa valmiksi esille.
Tylyt epäystävälliset kassat ,jotka perii tupla hinnan...ostan yhden ,maksan kaksi tyyliin!
S-kauppojen pikakassojen äänettömyys! Jos ne äänet laittaakin päälle, ne tulee aivain liian hiljaisella. Pikakassoilla ei ole ihmistä, on kiva että edes joku sanoo kiitos, vaikka se koneen nauhoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kapula kyllä jakaa kansaa. Itse en koskaan käytä sitä. Jotenkin säälittää kun kassaa opetetaan tekemään hommansa jotenkin koneellisesti, kapulaan saakka, kapulaan saakka, kapulaan saakka, koko hiton päivä. Sensijaan et hän kyllä näkee et noi, tuosta alkaa tuon ostokset ja puhumallahan se selkeentyy. Eikä mitään kapulaan saakka, kapulaan saakka automaatiota!
Eli kassan pitää siinä samalla kiireessä tuotteita piipatessaan lisäksi kytätä että laittoiko tuo täti nyt tuon kaurahiutalepaketin viimeisenä ja hänen jälkeen tuleva sitten nuo maitopurkit?
Jos edelläni maksava asiakas ei laita kapulaa edellisen asiakkaan väliin, eikä jälkeensä, en minäkään laita kun ostos
Minä ainakin pidän tarkkaan huolen, että perässä tulevan hätähousun ostoksia ei joudu omien ostosteni joukkoon. Mitään kapulapeliä ei tarvitse pelata. Ladon ostokset hihnalle, kassa käsittelee ne, seuraan tapahtumaa ja saatan jopa vaihtaa sanan tai pari kassahenkilön kanssa. Kun ostokseni on käsitelty, suoritan maksun ja siirryn pakkaamaan.
Muu ei nyt niin ärsytä, kuin ne, jotka jäävät ostamaan jotain ässäarpoja tai kyselemään onko veikkauksesta tullut vaikka 3 eoroa.
JUkolauta, eikö näille arpojille voisi olla oma erikoiskassansa?
Vierailija kirjoitti:
Ovista ulos tullessa sisään työntyy vastaan porukkaa tyhjien kärryjen kanssa jolloin syntyy suma. Ensin päästetään kärryjen kanssa ulos tulevat ja sisään mennään vasta
sitten.
Meillä kaupoissa on kärryt sisällä
Vierailija kirjoitti:
Aika kädetön sinunkin pitää olla, jos se on ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edelläni maksava asiakas ei laita kapulaa edellisen asiakkaan väliin, eikä jälkeensä, en minäkään laita kun ostos
Tämä. Niin totta. Itsekkään en koskaan laita kapulaa. Kummasti sitä on satoja vuosia pärjätty ilman jotain ihme kapulaa. Eihän kassan tyttö mikään robo ole et kapulaan asti, kapulaan asti. Ihan hullu ajatuskin.
Olisi hyvässä tarjouksessa joku tuote, mutta kun sitä menee hakemaan, niin tuote onkin jo loppu ja näkyy pelkkää tyhjää hyllyä, niinkuin entisessä Neuvostoliitossa oltaisi, perkele vie. Sitten ne vastaavat tuotteet, mitä on, niin ne on sitten paljon kalliimpia kuin mikä olisi tarjoushinta ollut, että miksikö niitä sitten niin hyvin jäljellä onkin. Kyä kannatti tän takia lähteä hakemaan.
Porsche-kaupassa ärsyttää tosi paljon, kun ei ole varaa ostaa Porschea.
Olen eri. Omalla kohdallani tuo johtaa siihen, että niitä tarvitsemiani asioita etsiessä nousee kuppa otsaan ja menee hermot. Listalla olisi vielä asioita, mutta kiintiöni on jo täynnä ja loput jää ostamatta, varsinkin jos en tiedä missä päin kauppaa se on tai jos menin jo ohi siitä paikasta.
Teen ostoslistani kaupan järjestyksen mukaan, mutta en suostu poukkoilemaan edestakaisin. Heräteostoksia teen vain harvoin, joko silloin kun joudun odottelemaan miestä tai silloin jos olen liikkeellä rennolla shoppailufiiliksellä. Mutta se fiilis menee kyllä välittömästi, kun huomaan että kauppa on taas myllätty ja stressi- ja v-käyrä kohoaa tappiin.
Menee ihan hitosti aikaakin, kun mitään ei löydä. Sitten kun viivyt kaupassa "liian kauan", saat sen vartijankin vielä perääsi kyyläämään ja mulkoilemaan. Koittakaa kaupat saakeli päättää, haluatteko että ihmiset käy siellä nopeasti vai pyörii tuntitolkulla ympäriinsä. Kaupassa käynti on muutenkin stressaavaa ja väsyttävää, kun on ihmisiä, melua, kirkkaat valot, kesällä kylmä ja talvella kuuma, hinnat joka kerta nousseet tai ovat kassalla väärin, päiväykset joutuu syynäämään itse, laatu laskee kuin lehmän häntä tai mieluiset tuotteet poistuu valikoimasta tai on lopussa jne. jne. Sitten tuo hemmetin jatkuva mylläys, niin meinaa saada hermoromahduksen.