Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
pitkät kassajonot ja joku alkaa siinä ostamaan veikkauskuponkeja
Kauppa MYY niitä.
Joku jää kassan kanssa selittämään niitä näitä
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä
myyjä
Tätä harrastaa eniten ne henkilökuntaan kuuluvat, jotka keräävät nettitilattuja kotiinkuljetettavia tuotteita. Heitä matkin.
Vanhojen ihmisten seisoskelu ja kärryt keskellä käytävää. Sietämätöntä. Menee hermo joka kauppareissulla ja vanhenen strssistä niin etta olen kohta vanha ihminen seisomassa ymmällään keskellä ruokakaupan käytävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoin tänään kaupassa erästä vanhusta kun hän ei saanut limsaa otettua ylä hyllystä.Tuli hyvä mieli.t.Lähihoitaja
Minulta kerran pyysi rullatuolipotikas, josko ojentaisim hänelle pakastimen ylähyllyllä jäätelön. Sanoin että pakkaan ensin tän .un oman jäätelöpaketin tänne muiden pakasteitteni väliin ja annan sitten. Ja puolen minuutin kuluttua hänkin sai oman jäätelönsä. Luultavasti tilanne ei loukannut eikä ärsyttänyt kumpaakaan. Itselleni jäi kiva mieli siitä että tosiaankin, asumme maassa, jossa vielä nykyäänkin apua voi pyytäessään saada. Minäkin voinen silloin, jos joskus joudun pyörätuoliin tai sattuu muuta vastaavaa.
Minä kysyn välittömästi tommoisessa tilanteessa, että voinko auttaa
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen ihmisten seisoskelu ja kärryt keskellä käytävää. Sietämätöntä. Menee hermo joka kauppareissulla ja vanhenen strssistä niin etta olen kohta vanha ihminen seisomassa ymmällään keskellä ruokakaupan käytävää.
Onneksi näin nimettömänä voin myöntää, että olen jokaisesta kirjaimesta samaa mieltä! Nähdään sitten siellä seisoksimassa - aivan pian!
Kaikista ärsyttävimpiä asiakkaita ovat he, jotka eivät osaa odottaa rauhassa edellisen asiakkaan asiointia varsinkaan kassalla. Jos joku yrittää väkisin "työntyä päälle", ainakin itse ostan vielä muutaman eri veikkaus- ja tupakkatuotteen sekä lasken kolikot tasan loppusummaan yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takana tulevat asiakkaat jotka siirtelevät edellä olevan ostoksia tiiviimmin jotta hihnalle tulee tilaa. Se hihna tyhjenee kyllä ihan riittävän nopeasti kun kassa käsittelee ne ensimmäiset ostokset. Jos joku uuno koskee minun ostoksiini, jotenkin hassusti aina käy niin että minulla siinä maksamisessa kestää kauan, ja maksamisen jälkeen otankin vielä jonkun lottokupongin 😇
Seuraavalla kerralla voit nätisti ja tiukasti sanoa: älä koske mun ostoksiin.
Ei minua kiinnosta puhua näille hösääville uunoille, tuskin he ymmärtävät miksi en halua heidän klähmivän ostoksiani.
Vierailija kirjoitti:
Mun lähi Prismassa on uusi myyjä tai en oo ainakaan ennen nähnyt. Ja se on alkanut pitää ihan omanlaista kassaa. Semmosta kiireetöntä. JA sehän on hieno idea paitsi että sitä ei lue missään. Asiakkaan olis hyvä tietää että sen rouvan kassa on kiireetön niin ei menisi siihen jos pitää bussiin ehtiä. Tää rouva nimittäin on ottanut kapulat pois käytöstä kokonaan. Ne on siellä hänen kassapöydällään jemmassa. Toisekseen hän ei ala vetää tuotteita jos pakkauspäässä joku vielä pakkaa. Itsellä oli pikkuostokset jotka olisin voinut siitä sitä mukaa pakata kun olisi antanut siihen maksupäätteen viereen ne. Mutta ei! Koska siellä joku pappa pakkasi vielä jogurttejaan päädyssä niin rouva ei aloittanut tavaroiden luentaa.
No miksi et mennyt itsepalvelukassalle?
Kärryjen päällä röhnöttävät ihmiset.
Mennään portista sisään ja lyödään jarrut päälle."Herrajestas, olemme kaupassa ja täällä on paljon tavaraa".
Juoruillaan käytävillä, kärrit poikittain ja tukitaan tie.
Jos ihminen ei tiedä kauppaan mennessä mitä pitäisi ostaa tai menee sinne aikansa kuluksi norkoilemaan.
Veikkauksen ja pelien myynti pienissä kaupoissa joissa kassoja on vähän jumittaa monasti kunnolla. Ensin tarkistetaan parikymmentä peliä ja sitten uusitaan niitä mitä erikoisemmilla yhdistelmillä. Viisikin minuuttia veikkauspelejä tekee mukavan jonon ruuhka-aikaan.
Jotkut pakkaavat todella hitaasti. Usein käy niin että olen pakannut noipeammin kuin kaksi edellistä, jotka vielä pakkaavat kun jo kävelen pois.
Taustamuzakki. Nykyään mainokset tulee päälle ja biisi feidautuu hetkeksi ja jatkuu vielä.
Tässä ketjussa on aika monta kertaa mainittu taustamusiikki. Mitä jos antaisitte palautetta siitä suoraan kaupalle? Olen pommittanut osuuskauppaa palautteilla, että sitä naisten mylvimistä ja mainoksia ei kenenkään pitäisi joutua kuuntelemaan. Tulee vaan pakohuone siitä kaupasta. K kauppiaat kuuntelevat aidosti asiakkaita ja joskus käynkin kallissa supermarketissa vain siksi, että saan lepuuttaa korviani.
Ja ei sanaakaan mistään melukuulokkeista, prkl ne radiot joutaa olemaan kiinni.
Sellainen urbaani legenda on olemassa, että asiakas pyysi ravintolassa musiikkia joko hiljaisemmalle tai pois. Tarjoilija oli vastannut, mutta kun meidän asiakkaat tykkää siitä. Asiakas oli noussut ylös ja kovalla äänellä pyytänyt kaikkia niitä, jotka haluaisivat radion kiinni nostamaan kätensä. Melkein kaikki olivat nostaneet.
Uusi nuori kassa ei sitten huomannut alennuskoodimerkintää tuotteessa, muisti kyllä toivotella hyvää päivänjatkoa.
Asiakkaalle on oikea hinnanluku tärkeämpi kuin tuo konemainen toivottelu, se voisi tulla vaikka nauhalta.
Näin siis on tapahtunut jo muutaman, joten ärsytti, kun asiaan piti palata. Elikkäs varminta on kassalla erikseen mainita, että aletuote.
Taustamusiikki. On kamalaa. Kamalinta Tokmannissa, sieltä tulee kiire ulos, kun meinaa tulla hulluksi.
Lähikaupassani soitettiin lyhytjaksoisesti vissiin JärviSuomi kanavaa, ja tuli vaihtelevaa musiikkia, vanhoja ja hyviä kappaleita. Viihdyin hyllyjen välissä hyvin, ja tuli osteltua enemmän kuin olisi ollut tarpeen :). Mutta sitten kauppa palasi johonkin mankumusiikkiin..
Vierailija kirjoitti:
2. Kaksi perhekuntaa kärreineen kohtaa ruokakaupan kapealla, mutta vilkkaalla jäytävällä, ja tukkii sen jutelleessaan. Miksi ei edes yritetä siirtyä sivummalle?
Noin 99% suomalaisista ei tunnu enää huomioivan ympäröivää elämää enää ollenkaan. Ei ns. tule edes mieleen, eli ihan tahatonta tyhmyyttä se on. Ja se sama on kaupassa, lenkkipolulla (kolmet vierekkäin, koira hutalehtaa tien laidalta toiselle), festarijonossa, missä vain.
Olen ajatellut, että tämä on juuri oikeudenmukaisin tapa jonottaa, jos on kaksi kassaa ja niiden välissä tilaa. Edellyttää tietysti, että kukin siirtyy siitä jonosta hyvissä toiselle kassalle niin, että tavaroiden nostelu hihnalle käy molemmilla kassoilla sujuvasti katkoksitta. Näin ainakin, jos siinä takana on vain muutamia ihmisiä, en missään jouluruuhkassa tekisi näin.