Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Toi kapula kyllä jakaa kansaa. Itse en koskaan käytä sitä. Jotenkin säälittää kun kassaa opetetaan tekemään hommansa jotenkin koneellisesti, kapulaan saakka, kapulaan saakka, kapulaan saakka, koko hiton päivä. Sensijaan et hän kyllä näkee et noi, tuosta alkaa tuon ostokset ja puhumallahan se selkeentyy. Eikä mitään kapulaan saakka, kapulaan saakka automaatiota!
Ei kaikki myyjät erota tuotteita vaikka on kapula välissä ja sekoilevat siinä mikä on kenenkin ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Takana tulevat asiakkaat jotka siirtelevät edellä olevan ostoksia tiiviimmin jotta hihnalle tulee tilaa. Se hihna tyhjenee kyllä ihan riittävän nopeasti kun kassa käsittelee ne ensimmäiset ostokset. Jos joku uuno koskee minun ostoksiini, jotenkin hassusti aina käy niin että minulla siinä maksamisessa kestää kauan, ja maksamisen jälkeen otankin vielä jonkun lottokupongin 😇
Seuraavalla kerralla voit nätisti ja tiukasti sanoa: älä koske mun ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ärsyttää aivan helvetisti.
Mua ei, laitan sen sitten vaan itse. Joskus käy niin, etten itsekään huomaa sitä laittaa ja vähän nolottaa, kun se takana tulija sen sitten laittaa itse, mutta ei minua kyllä mitenkään ärsytä, vaikka se edessä oleva ei sitä laita valmiiiksi minulle. Minulle ei jotenkin ole tullut mieleenkään, että tuokin asia voisi ärsyttää :D
Minuakaan ei ärsytä, jos yletön kapulaan. Mutta jos se kapula on kaukana siellä edellisen asiakkaan edessä eikä mun lyhyt käteni yletä vaikka kuinka kurkottaisin niin kyllähän sitä toivoo, että edellinen asiakas olisi fiksu. Mutta jos se ei ole, niin se ei ole, eikä se ole mun syyni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.
Ei takana oleva voi tietää mihin edessä olevan ostokset loppuvat
Se, että ostoskori tai kärry on tyhjä ja ihminen suuntaa katseensa kohti kassaa heräteostoshyllyn sijaan on ihan hyvä merkki. Miten vaikea tällaista tilannetta voi olla lukea?
No toki toki se on perässätulijsn vastuulla tietää, milloin edelläolojan ostokset ovat kaikki hihnalla. Ostoksiaan tekevältä itseltään niin vaikean asian tietäminen olisi jo liikaa vaadittu.
"Vastaväittäjälle suosivan kuntoilua, kun yhden kapulan nostaminen on niin kovan vastuksen takana"
Niinpä niin. Voimat meni siihen, kun nosteli omat tavarat hihnalle, niin vieläkö sitä pitäisi itse jaksaa nostaa se kapulakin siihen perään!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.
On joskus käynyt niinkin, että minulla on vielä ostoksia korissa/kärryssä, kun takana tuleva jo tunkee sitä kapulaa hihnan päähän.
Muuten ei tuo kapulahomma ärsytä mutta tämä pistää tosissaan ärsyttää kun sitten joudut lapomaan niitä tuotteita päällekäin tai tiivistämään kun jossain helvetin Tetriksessä konsanaan.
Vo
Voisi vaikka pidätellä toisella kädellä kapulan siirtymistä eteenpäin ja siirrellä sen takia omia tavaroitaan hihnalle vain yhdellä kädellä ja pyydellä siinä kovasn ääneen anteeksi, kun tää on yhdellä kädellä näin hidasta kun toi nostelukäsi on just se joka halvaantui toissa vuonna, mutta onneksi sentään toipui niin, ettei se sentään ihan pelkkä koriste enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen siitä, kun edellä oleva lopettaa ostosten laittamisen hihnalle.
Mutta omista ostoksistaanhan kukaan ei voi tietää, joten ei se kapulan laittaminen hihnalle voi mitenkään kuulua sille, jonka ostokset ovat viimeisenä laitettu hihnalle
Vierailija kirjoitti:
pitkät kassajonot ja joku alkaa siinä ostamaan veikkauskuponkeja
Tai edessä olevalla mummolla on HEVI-osastolta joka ainoa kasvis ja hedelmä YKSITTÄIN ja tietenkin omissa pussukoissa.
Menee ihan hel-tisti aikaa joko a) punnita ne siinä kassalla [sellaisiakin marketteja on joissa punnitaan kassalla] tai että kassahenkilö vetä viivakoodit lukijan edestä.
Been there done that..
Tosin edessä olevalla mummilla ei ollut kuin 24 pussukkaa
Piti keskittyä siihen mikä ruokakaupassa ärsyttää. Mutta kun mulle tuli vain mieleen mikä erityisesti ilahduttaa: ostosten omaskannaus! Ihanaa kun viivakoodit voi skannata sitä mukaa kun kerää ostoksensa. Ja ne voi pakata samantien suoran ostoskasseihin kaikessa rauhassa juuri siihen järjestykseen kuin haluaakin, eli suuret,kovat ja kulmikkaat pohjalle ja hankalan muotoiset ja varsinkin painon alla lyttääntyvät jättää päälle. Ja kylmät voi pakata omaan laukkuunsa purettavaksi kotona ensimmäisenä jääkaappiin / pakastimeen. Hikoilu kassoilla on taakse jäänyttä elämää. Mä niin tykkään tästä omaskannaus- ja itsepalvelukassa-järjestelmästä. Kaupassa käyminen on niin paljon helpompaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Mustanaamaiset kioskinpitäjät. Kahmivat sisäänvetotarjoukset asiakkaiden nenän edestä jopa useampaan kärryynsä ja tukkivat kassan.
Kaupat voi tietysti aina asettaa jonkin rajoituksen, kuinka monta tarjoustuotetta saa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkikset kaupan ovien edessä. Ja osa polttaa röyhöttää just siinä. Tai saapuu kaupan pihan poikki käryävän käärön kanssa.
Ei ne yksinkertaisesti voi polttaa velka-autossa tai vieressä.
Niitä marttyyreja on nähty, että yskitään muka tupakan savun takia jo toisessa päässä parkkipaikkaa ja kukaan ei ole polttanut viimeisen vartin aikana.
Siis sellaista tekoyskimistä ja haetaan sääliä.
Ja en siis polta tai käytä tupakkatuotteita. Luusereitten hommia sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaskelillä kaupassa käyminen. Sisään tultuasi hikoilet ulkovaatteissasi kuin pistetty joulukinkun raaka-aine. Kaupoissa pitäisi olla narikkamahdollisuus sitä haluaville, mutta arvaan, että sitä ei edes harkita.
Yhdessä kaupassa oli kovilla pakkasilla kuuma kuin pätkissä. Varmaan jotain +27C. Ulkona saman verran pakkasta, eli asiakkailla oli oltava vaatetta päällä, ettei kauppareissulla palellu kuin torakat. Sanoin myyjälle, että aika lämmin teillä on, eikö lämpötilaa voi teillä ollenkaan säätää? No hän totesi lyhythihainen t-paita päällään, että kyllä sitä voi mutta sit heille myyjille tulee kylmä. No minä siinä ehdottamaan, että jos heittäisi jonkun vilkatakin niskaan? Johon myyjä ettei se oikein käy, kun hän ei tykkää pitää takkia sisällä. No mikäpäs siinä, mä voin kyllä käydä pakkasilla jossain missä pystyn asioimaan ulkovaatteet päällä kun narikkaakasn asiakkaille ei missään ole. Näin myyjärassukan ei tarvitse ainakasn työpaikallaan paleltua. Eri juttu sitten, miten käy jos muutkin asiakkaat siirtyvät jonnekin pois siitä saunasta. Tuleeko vilu tai nälkä, jos palkka lakkaakin juoksemasta kaupan konkurssin jälkeen?
Ai nii itse siis olen tehnyt kolo työurani työssä, jossa oli pakko potäö vaatteiden päällä takkia kesät talvet ja myös silloin, kun helteillä sisällä lämpötila oli +30C. Eikä kukaan kysynyt onko takin pito sisällä kivaa vai ei.
Kuka sillä rytäkässä miettii, mikä on järjestys. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Pääasia että jaksaa käydä kaupassa omin jaloin ja on rahaa ostaa mitä haluaa.
Heh, toinen juttu mikä on ilahduttanut kaupassa oli se kerta, kun jouduin menemään myyräkuumeessa ostoksille. Siitä kumma tauti että kuumetta alentavalla lääkkeellä vointi oli hetken aikaa kohtuullinen, mutta kun lääkkeen vaikutus loppui, niin yhtäkkiä olit niin väsynyt, että voisit pyörtyä siihen paikkaan. Jaksoin kävellä kaupan läpi ja kerätä ostokseni, tosin sillä käynnillä elämäni ensimmäisen kerran huomasin, ettei kaupassa ole yhtään penkkiä missä esim vanhat ihmiset voisivat levätä jaksaakseen kävellä kaupan läpi. Kassajonossa kuumetta alentavan lääkkeet vaikutus sitten äkkiä loppui ja heikotti valtavasti. Edellä oleva mies sattui sillon vilkaisemaan nopeasti taakseen, sitten hön hötkähti ja katsoi uudelleen ja alkoi hätääntyneellä äänellä toidyekemasn, että mene sinä edeltä, mene sinä hyvä ihminen edeltä. Olin kai sitten kalman kalpea vai mikä lie, että se olotila näkyi päällekin päin. En muista kuinka selvisin kotiin, mutta en kyllä tarvinnut muiden apua. Taisin päästä kassan jälkeen penkille lepäämään ja keräämään voimia niin että kotimatka onnistui.
Kiitos tälle miehelle, jos hän sattuu tunnistamaan itsensä. Asia on pitkästä muistissa ja yritän laittaa hyvän kiertämään kun jotain kohdalle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Tietty naistyyppi, joka tutkii ja kääntelee jokaisen leipä- ja pullapussin moneen kertaan. Kaikkeen pitää koskea ja viettää aikaa hyllyllä. Miesten en ole nähnyt tätä tekevän.
Minä koitan tiirailla niistä ruisleipäpusseista, onko leipään lisätty sokeria. Se kun maistuu ruisleivässä minusta niin pahalta, että sellainen leipä jää syömättä, joten turha sitä sitten on ostaakaan.
Mutta se ärsyttää, että tuoteselosteet ovat yleensä niin pienellä, ettei niistä ota selvää Erkkikään, vaikka paketin päällä olisi tilaa vaikka kuinka. Monesti srki riittäisi, jos paketin takapuoli olisi kokonasn pyhitetty tuoteselosteelle, mutta kun ei ole vasn jostain pienimmästä mahdollisesta päädystä sille suoraan lähinnä postimerkin puolikkaan verran tilaa ja printin koko on sitten sen mukaista. Joskus olenkin selvittänyt tuoteselosteen kuvaamalla sen kännykällä ja zoomailemalla sitten sitä kuvaa, mutta onhan se hidasta.
Joskus kun .inulla on erityisen isot ostokset ja kassoilla on pitkät jonot, heittelen ostokset heti kassalta saatuani takaisin kärryyn ja maksamisen jälkeen siirryn sivummalle pakkaulemasn kaikessa rauhassa. Ainakin Prismoissa siellä kassojen jälkeen onkin paljon paremmin tilaa pakata niillä paketointipöydillä. Joskus pakkaan kärryistä kasseihin vasta auton peräkontilla. Tämä on kätevintä ainakin kylmänä vuodenaikana silloin kun kaupassa tahtoo jo muutenkin tulla ulkovaatteissa hiki eikä ulkonakaan sada.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku varaa kahta kassajonoa. Seisoo siinä niiden välissä tarkkaillen, että kumpaan olisi pääsemässä nopeammin.
Tämä on TODELLA raivostuttavaa ja tapahtuu vain Suomessa. Se kerää turhaan järjettömän pitkää jonoa, kun muuten jonossa olijat voisivat jakautua.
Mielestäni ihmisillä on täusi oikeus toteuttaa arjessaan itselleen sopivassa aikataulua miettimättä sitä, mahdatko sinä joutua jonottamaan heidän takanaan kassajonossa, kun sun piti vain piipahtaa pikaisesti hakemassa päivän 60%-aletuotteet. Itse kävin kaupassa yleensä mieluummin töistä päästyä, niin sain vietyä ne sitten samantien kotiin jääkaappiin. Toinen vaihtoehto olisi ollut käydä kaupassa aamulla töihin mennessä ja seisottaa maidot ja kalat päivän yli helteisen parkkipaikan paahteessa. Toivottavasti ymmärrät miksi