Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Hitaat ihmiset, jotka kävelevät keskellä kulkutietä ja pysähtelevät haaveilemaan. Selkäreppu ja iso maha kruunaavat tukkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en tiedä vaivaako muita ne pakastekaapit, joiden edessä on se allas. Sieltä ylimmältä hyllyltä ei 166senttinen mummo kyllä saa poimittua mitään.
Olisi hyvä, jos saisi jonkin kepin sinne asiakkaille, että voisivat jotenkin alakautta tökkiä sitä seitipakettia reunusta lähemmäs.
Onhan siellä varmaan jossain niitä pieniä jakkaroita, muttei uskalla niille kiipeillä, kun ei oikein ole tuo tasapaino enää luotettavalla tasolla.
Pariin otteeseen olen joltakulta mieheltä pyytänyt apua ja heille se on helppoa. Pitäisi varmaan kasvaa pituutta tai jotain.
Noh köpöttelen toiseen kauppaan aina kalapäivinä.
Olen monta kertaa auttanut ylähyllyostoksissa lyhyitä ihmisiä, jopa kerran pientä vanhaa ukkia. Aina saa pyytää apua.
N 175cm
Itse pyrin huomioimaan avuntarvitsijan, kaikki ei uskalla pyytää apua, sitä voi tarjotakkin.
En jaksa selata kaikkea,joten saattaa olla jo täällä, mutta:
käteisellä maksettaessa vaihtoraha annetaan usein ensiksi setelit ja kuitti käteen ja siihen päälle kolikot. Monesti kolikot putoilee pitkin lattioita. Ammattitaitoiset myyjät joko jättää vaihtorahan virolaisittain siihen pikkutasolle tai antavat ensiksi kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmiehet työvaatteissa kaupassa, asbestit tai mikä lie pölyt lentää hyllyille. Myös roskakuski työvaatteissa kaupassa, ei enää hygieeninen vaate ja hanskat.
Ai nyt duunarit ei saa näkyä arvon kaupassakaan.
No ei kauppaan mene kirurgitkaan verisissä leikkaussalivaatteissaan tai lähihoitajat oksennusta tai ulostetta työtakissaan.
Johan on äärettömän ontuva esimerkki
Musiikki, erityisesti ruokakaupoissa se ärsyttää, koska ruokakaupassa on pakko käydä (juu, en tilaa netistä). Luokatonta ulinaa nykyään ja aivan liian kovalla. Erityisesti Citymarketit ovat "kunnostautuneet" tässä. Nykyään kannan aina mukanani korvatulppia. Usein jätän osan ostoksista tekemättä, kun pitää vaan päästä nopeasti pois siitä melusaasteesta. Ja sittareita välttelen, vaikka mieluiten niissä asioisin paremman valikoiman takia. Hermot menee.
Vierailija kirjoitti:
Hitaat ihmiset, jotka kävelevät keskellä kulkutietä ja pysähtelevät haaveilemaan. Selkäreppu ja iso maha kruunaavat tukkeen.
Sulla taitaa olla sama varustus, koska et pääse ohi....
Minusta on mukava käydä Alepassa, mikään ei ärsytä. Ehkä joskus säälittää työntekijöiden turvattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yleisiä tapoja noudattaen laitat kapulan seuraavaa varten, niin että kahden kapulan välissä on tyhjä tila ostaessasi jotain minkä saa vain kassalta, ja kassahenkilö sinun vuorollasi alkaa lappaamaan seuraavan ostoksia, jolloin joudut siitä joka kerta huomauttamaan hämmentyneelle kassalle.
Siis mitä oikein selität? Kahden kapulan välissä tyhjä tila?
Asiakas ilmeisesti tulee kassalle tyhjin käsin ja haluaa ostaa jotain, mitä saa vain kassahenkilöltä?
Minä joskus ostan vain tupakkaa ja sitä saa vain kassan yläpuolella olevasta hyllystä. Mitään kapulaa en silloin käsittele. Oletan itse olevani se " kapula" muiden asiakkaiden välissä.
Se, että jotkut raahaavat tölkkikaupalla MAITOA kaupasta! Siis kuka tarvitsee maitoa kymmeniä purkkeja kun hanasta tulee maailman parasta vettä!
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selata kaikkea,joten saattaa olla jo täällä, mutta:
käteisellä maksettaessa vaihtoraha annetaan usein ensiksi setelit ja kuitti käteen ja siihen päälle kolikot. Monesti kolikot putoilee pitkin lattioita. Ammattitaitoiset myyjät joko jättää vaihtorahan virolaisittain siihen pikkutasolle tai antavat ensiksi kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitti.
Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Tämä ärsyttää aivan helvetisti.
Uskokaa jo, en laita. Laitan kapulan ostosteni edelle merkiksi kassanhoitajalle, että edellisen asiakkaan ostokset päättyvät siihen ja minun ostokseni alkavat.
Eli jotkut ei laita kapulaa ollenkaan. Kun jotkut laittaa eteen tai taakse. Kaikkien pitää laittaa oman ostoksen lopuksi se!
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi ärsyttää? Hetkinen, kun mietin.
Ainakin ärsyttää; saastaiset vessat ja yleinen likaisuus, omituiset kapulasäännöt, kassajonossa iholle tunkeminen.
Missä säännöt on?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tutut jotka tulee vastaan etkä tiedä moikatako, jäädäkö juttelemaan vai mitä. Jos moikkaat ja toinen ei moikkaa takaisin tulee ikävä olo. Jos hymyilet tutulle ja hän vain mulkaisee tulee tympeä olo. Parempi kun ei tule tuttuja ollenkaan vastaan kaupassa.
Kerran eräs tuttu huusi , minut nähdessään, monen metrin päästä: mitä kuuluu, minä sanoin että kaikki mitä lujaa puhutaan. Ei ole enää tervehtinytkään sen jälkeen kun on vastaan tullut. Ihmisen nähnyt 4 vuotta sitten, en kaupassa ryhdy elämäntarinaani kertomaan. Minulle riittää kun tervehdin. Ihminen vielä sellainen että helpommalla pääsen kun asiani paikallislehteen ilmoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen eteisauloissa penkeillä notkuu usein kummaa porukkaa joka kyylää ostoksilla kävijöitä.
Silmät kiinnikö pitää olla?
Ei kauppa ole yleinen olohuone minne mennään istuksimaan ja tarkkailemaan muita vailla aikomustakaan tehdä ostoksia.
Tarkkailemaan muita? 😄
Missä kielletään sillä penkillä istuminen?
Vierailija kirjoitti:
Rops rops rops..
Nastakengät kaupassa
Ai, pitääkö ottaa kengät pois sun takia?
Joskus trollaan kaupassa laittamalla tavarat yksitellen peräkkäin jonoon täysin viivasuoraan ja symmetrisesti. Kapuloitakin laitan joskus kolme peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen eteisauloissa penkeillä notkuu usein kummaa porukkaa joka kyylää ostoksilla kävijöitä.
Silmät kiinnikö pitää olla?
No ei tarvi olla silmät kiinni, mutta ei tarvi kyylätä ihmisiä kuin mikäkin stalkkeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mädäntyneet hedelmät ja vihannekset, joista valuu homelientä muihin hedelmiin
Kieltämättä kauppareissu saa ikävän käänteen kun tartut huolimattomuuttasi mandariiniin joka onkin toiselta puolelta mätä. Puristat sormesi homehtuneen hedelmän ympärille ja tunnet miten niiden välistä alkaa tirsuta pahanhajuinen visva. Missään ei ole paperia joten tartut mahdollisimman coolisti ostoskärryjen kahvaan.
Seuraava asiakas saa käyttöönsä aisastaan tahmaiset ja homeelle haisevat kärryt.
Siis eihän niitä hedelmiä tarvitse puristella. Otat vain nätisti kiinni ja katsot onko hyvä. Se edellinenkin on voinut puristella ,ja sitä edellinen ja mätä hedelmä on sitten sinun kädessäsi. Ketjureaktio. Jne.
Uskokaa jo, en laita. Laitan kapulan ostosteni edelle merkiksi kassanhoitajalle, että edellisen asiakkaan ostokset päättyvät siihen ja minun ostokseni alkavat.