Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa mitään iloa ruoanlaitosta tai leipomisesta

Vierailija
01.01.2025 |

Enkä varsinkaan jälkien tiskaamisesta ja siivoamisesta. 3 tuntia äherrät jotain, joka on 5 minuutissa syöty.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ruokaa on laittaa tai kuolee nälkään.

Jos olet rikas, syö ravintoloissa tai palkkaa oma kokki.

Vierailija
2/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee niin monimutkaisia ruokia jos niihin menee 3 tuntia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siitä mitään iloa saa. Pelkkää pakollista muonittamista. Silti olen perheelle tehnyt ruoat jo yli 30 vuotta. Elämässä vaan joutuu tekemään paljonkin asioita, jotka eivät erityisesti kiinnosta.

Vierailija
4/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen tehnyt ja teen elämäntyöni kotona, perheen parissa ja kotoa käsin. Ruokaa olen laittanut joka päivä miinus lomareissut tai ravintolakäynnit. Paljon olen kokannut joka tapauksessa. Vähän päälle parikymppisestä tähän hetkeen eli 47 v. asti. Kyllä se jo tuntuu ja välillä on aikamoista suorittamista. Vaan mitäs muutakaan teet, ilman ruokaa ei voi elää. Kiitollinen pitää olla että on mistä laittaa, toki! Ehkei näitä kannata miettiä niin kovin paljon. Pysyy paremmin kasassa ja hyvillä mielin.

Vierailija
5/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kun ymmärtäisivät, että elämässä joutuu tosiaan tekemään myös ei-kiinnostavia asioita. Eikä aina kaikkeen tarvitse terapiaa.

Vierailija
6/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään siitä mitään iloa saa. Pelkkää pakollista muonittamista. Silti olen perheelle tehnyt ruoat jo yli 30 vuotta. Elämässä vaan joutuu tekemään paljonkin asioita, jotka eivät erityisesti kiinnosta.

Voihan sen valita tekeekö vain itselleen pakollisen, vai itkee ja tekee koko perheelle. Ilman perhettä on vähemmän tekemistä.

Vierailija
7/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kun ymmärtäisivät, että elämässä joutuu tosiaan tekemään myös ei-kiinnostavia asioita. Eikä aina kaikkeen tarvitse terapiaa.

Ap ei tosiaankaan ole nuori.

Vierailija
8/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Wolt on keksitty.

Vierailija
9/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos joutuisit tiskaamaan muiden sotkut koko ajan, etkä saisi edes syödä niitä laittamiasi ruokia. 

Vierailija
10/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta vittuakaan mikään kotimaa tai sen neidot

Vierailija
11/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemällä voi vaikuttaa paremmin ruoan laatuun. 

Ravintolaruoilla tuppaa paino nousemaan, niissä on yleensä paljon rasvaa ja hiilihydraatit useimmiten höttöä, valkoista vehnää. Annoskootkin on usein isoja, ja hinta kova, jos jättää puolet syömättä, niin tuntuu että puolet rahasta menee hukkaan. 

Itse kokkaamisesta tekee mielekästä se, että voi vaikuttaa siihen, mitä syö. 

Vierailija
12/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Se on nopeasti syöty tai parissa päivässä. Ellei joku tee pakkaseen tai enemmän. Ruoista lähtee myös melkoinen katku.

Vierailija
13/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap perheessä ainoa joka laittaa ruokaa ja leipoo? Eikö kukaan muu osallistu muuten kuin syömällä? Tulevatko kaikki muut valmiiseen pöytään ja häipyvät siitä heti kun ovat syöneet ilman että edes nostaisivat edes omat astiansa tiskikoneeseen? Saako ap siivota yksin koko keittiön?

Tällaisessa taloudessa ruoka maistuu pahalta, koska se on täynnä stressihormoneja.

Joko delegoit ruoanlaiton muille tai ainakin kevennät taakkaasi. Tai sitten alat tarjota valmista ruokaa. Kukaan ei jaksa tuollaista marttyyria ja uhriutujaa. Kaltaisiasi emäntiä on Suomi täynnä.

Vierailija
14/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en laita ruokaa, vaan ostan kaupasta valmisruokaa. En todella ala miksikään kodin hengettäreksi ja kokiksi.

Vierailija
15/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ruoanlaittoa. Yksineläjänä jaoin ruokaa joulun alla kaikille .....

Vierailija
16/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten laita. Minäkin syön pääasiassa raakaruokaa ja kaurapuuronkin keitän vain laittamalla kuumaa vettä vedenkeittimestä puurohiutaleiden päälle

Leivonnaisista pidän, mutta en minä niitäkään jaksa itse vääntää

Vierailija
17/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tosiaankaan ole nuori.

Kyllä minä sen tajusin. Sinä et tainnut huomata, että kirjoitin viestissäni yleisesti tämän päivän nuorisosta, en ap:stä. Hyvänen aika.

Vierailija
18/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ruokaa on laittaa tai kuolee nälkään.

Jos olet rikas, syö ravintoloissa tai palkkaa oma kokki.

Voi tehdä yksinkertaisia ruokia. Vaikka kanafileet uuniin tai paistaa jauhelihaa ja tekee lämpimät voileivät. Tai kylmät jos ei halua lämmittää leipiä.

Vierailija
19/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasit sitten minua :)

Mutta totta: jouduin syöttämään & juottamaan lampaat ja lehmän. Ei se paljon silloin huvittanut, paitsi että se alfa-pässi oli puskemasa koko ajan. Muita lampaita ei kiinnostanut meikäläinen pätkääkään, söivät vaan sitä apetta minkä vein. Mutta se alfa-pässi, laumanvartija - sillä oli niin "kiire" vahtia minua, et työnsi turpansa sähköpaimeneen :)

Nauroin, et sie nyt uso, miten siule käy, kun alat miun kaa koittaa! :))))

Vierailija
20/30 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap perheessä ainoa joka laittaa ruokaa ja leipoo? Eikö kukaan muu osallistu muuten kuin syömällä? Tulevatko kaikki muut valmiiseen pöytään ja häipyvät siitä heti kun ovat syöneet ilman että edes nostaisivat edes omat astiansa tiskikoneeseen? Saako ap siivota yksin koko keittiön?

Tällaisessa taloudessa ruoka maistuu pahalta, koska se on täynnä stressihormoneja.

Joko delegoit ruoanlaiton muille tai ainakin kevennät taakkaasi. Tai sitten alat tarjota valmista ruokaa. Kukaan ei jaksa tuollaista marttyyria ja uhriutujaa. Kaltaisiasi emäntiä on Suomi täynnä.

Taisit nyt hiukan liioitella. Eihän ap ihan tällaista kuvaa eteemme maalannut sentään. Saa kai sitä joskus väsyä ruoanlaittoon ihan muuten vain.