Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te nastakenkien käyttäjät käytte kaupassa? Eikö ole liukasta nastakengillä käydä sisätiloissa?

Vierailija
01.01.2025 |

.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastakengillä on niin huono kävellä että en menisi kauppaan missään tapauksessa nastakengillä. Viime vuonna ostin itseklle ja kerran olen käytttänyt, irralliset nastapidikkeet on kengissä paremmat.

Pakko käyttää nastoja kun kaikki kävelytiet ovat jäässä.

Vierailija
142/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ainakin kaupoissa on kulutusta kestävät lattiat eikä mitkääm puulattiat. Ei ole mitään ongelmaa kulkea nastoilla sisällä. Ongelma on vain nastavihaajan päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betonilattiat kyllä kestävät nastoja mutta ikäviä tapaukset joissa esim. kahvilan tai museon puulattiat on pilattu nastoilla. Järjen käyttö on sallittu.

Vierailija
144/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen sileä kivinen alusta on pahin. Muuten menettelee. 

Vierailija
145/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on helpompaa tilata ostokset kotiin kelissä kuin kelissä mutta etenkin talvella.

Vierailija
146/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on liukkailla keleillä laukussa mukana lenkkarit jotka vaihdan jalkaan kaupan tuulikaapissa.

Meidän lähikaupan tuulikaapissa ei mahdu. Toisella puolella on pakettiautomaatti ja toisella pullonpalautuspiste.

Vierailija
147/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on jotain putiikkeja joissa oikea puulattia, sellaisiin en menisi. Mutta markettiin kivilattialle jos on pakko käydä niin joo. Onhan niillä vähän hankala kävellä sisällä, mutta joskus ulkona kuitenkin ihan pakolliset. Eli aika hankala homma, lähtiessä täytyy punnita mihin menee ja mitkä kengät.

Vierailija
148/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa kaupassa on penkit aulassa ja jos ei ole niin pyydätte kauppiaalta.

Täällä päin penkit kerää kaiken maailman kerjääjiä ja kaupustelijoita. Penkkejä ei ole eikä tule.

Monesta paikasta penkit katosivat korona- vuosina, eikä niitä ole tullut takaisin. 

Vierailija
149/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kaupassa kulkea nastakengillä? Itse en edes harkitsisi sellaista.

Kauppojen lattiat ovat aika paljon kovempaa ainetta kuin kotiparketti. Kyllä ne nastakengät kestää. 

No ei kyllä kestä! Olin pienessä yrityksessä töissä ja keskiäkäinen rouvashenkilö nakkeli niskojaan ja sanoi että hän ei välitä. Käveli sitten oikein uhallaan ympäri kauppaa laminaattilattialla. Reikiä täynnä.

Vierailija
150/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin ainakin kaupoissa on kulutusta kestävät lattiat eikä mitkääm puulattiat. Ei ole mitään ongelmaa kulkea nastoilla sisällä. Ongelma on vain nastavihaajan päässä.

Meillä päin kauppoja on muitakin kuin kivipihtaiben ruokakauppa 

Vierailija
151/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin tyhmä, että menee nastakengillä kauppaan. Jollei omista käännettävillä nastoilla olevia kenkiä niin sitten on syytä hankkia ne irralliset nastapohjalliset.

En ala yhdellä jalalla seisoen, toppavaatteissa taiteilla irrotettavia liukuesteitä pois ja päälle. Ei ole kaupan edustalla penkkiä. Enkä myöskään laittaisi ulkona käytettyjä liukuesteitä laukkuuni saati ostoskoriin ostosten teon ajaksi.

Nastakengät on nimenomaan kauppamatkoille. Irrotettavat, järeät liukuesteet ulkoiluun. Ne pitää niin paljon paremmin kuin nastakengät.

En tee

en ala

ei käy

ei ole

minä minä minä 

en en en 

Vierailija
152/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen lattiat ovat aika paljon kovempaa ainetta kuin kotiparketti. Kyllä ne nastakengät kestää. 

No ei kyllä kestä! Olin pienessä yrityksessä töissä ja keskiäkäinen rouvashenkilö nakkeli niskojaan ja sanoi että hän ei välitä. Käveli sitten oikein uhallaan ympäri kauppaa laminaattilattialla. Reikiä täynnä.

No olipa huonosti pinnoitettu lattia.. ethän nyt vähän narraa? 🤭

Vierailija
153/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin tyhmä, että menee nastakengillä kauppaan. Jollei omista käännettävillä nastoilla olevia kenkiä niin sitten on syytä hankkia ne irralliset nastapohjalliset.

En ala yhdellä jalalla seisoen, toppavaatteissa taiteilla irrotettavia liukuesteitä pois ja päälle. Ei ole kaupan edustalla penkkiä. Enkä myöskään laittaisi ulkona käytettyjä liukuesteitä laukkuuni saati ostoskoriin ostosten teon ajaksi.

Nastakengät on nimenomaan kauppamatkoille. Irrotettavat, järeät liukuesteet ulkoiluun. Ne pitää niin paljon paremmin kuin nastakengät.

En tee

en ala

ei käy

ei ole

minä minä minä 

en en en 

Miksi pitäisikään, kun ei ole kauppiaille itselleen ongelma? 

Vierailija
154/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissulla käytän kitkapohjakenkiä, nastakengillä käyn vain lenkillä.

Vierailija
155/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pitääkö olla toiset kengät sen takia? Mä liikun töihin julkisilla. Kävelytiet ja asemalaiturit ovat jässä laidasta laitaan.

Kyllä, voit tosiaan vaikka ottaa toiset kengät sen takia. 

Vierailija
156/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Ja kun ostaa ne älynastakengät niin ei tarvitse miettiä. Niissä nastat toimii pinnan mukaan

Irrallisia kengän päälle liitettäviä en enää mistään hinnasta ottaisi

Vierailija
157/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruveta jotain nastakenkien suojia laittamaan likaisiin kenkiin kaupassa. Kaikki maasta löytyvät epäpuhtaudet, koirankakat, kuravedet jne siirtyvät käsiin ja sitä myötä kauppojen tavaroihin. Hyi yäk. Taatusti ette myöskään niitä suojianne putsaa käyttökertojen välillä kuitenkaan.

Esimerkiksi pullonpalautuspisteillä on lähes aina käsienpesupaikka. Ei ole sen vaikeampaa.

Vierailija
158/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruveta jotain nastakenkien suojia laittamaan likaisiin kenkiin kaupassa. Kaikki maasta löytyvät epäpuhtaudet, koirankakat, kuravedet jne siirtyvät käsiin ja sitä myötä kauppojen tavaroihin. Hyi yäk. Taatusti ette myöskään niitä suojianne putsaa käyttökertojen välillä kuitenkaan.

Esimerkiksi pullonpalautuspisteillä on lähes aina käsienpesupaikka. Ei ole sen vaikeampaa.

Miksi nähdä vaivaa?

Vierailija
159/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan se on jos jäisellä kelillä joutuu kävelemään kauppaan. Kaikilla ei ole autoa. 

Vierailija
160/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan se on jos jäisellä kelillä joutuu kävelemään kauppaan. Kaikilla ei ole autoa. 

Ja vaikka olisi auto, niin sieltä parkkipaikalta pitäisi kauppaan päästä. Ainakin täällä Tampereella muutaman ison kauppakeskuksen pihat on hiekoittamatta, joten pelkästään sinne kauppaan pääsy on yhtä liukastelua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi