Pitkäaikais työttömyys vie mielenterveyden.
Kommentit (60)
Jaa sinnekö se meni...
10 vuotta työttömänä.
Ei vie. Ilmeisesti sinulta se on vienyt kirjoitustaidon. Sitä voisit opiskella omin päin netissäkin, kun aikaa näyttää olevan.
Sama täällä. En tiedä kumpi on pahempaa, se että rahat eivät yksinkertaisesti riitä ihmisarvoiseen elämään vai se häpeäntunne siitä, että ei pysty edes omaa elämistään kustantamaan, vaan pitää luottaa yhteiskunnan apuun. En pääse kaupan kassalle, en siivoajaksi, enkä varsinkaan hoitajaksi ilman koulutusta.
Lähihoitajan koulutus oli aikoinaan yhteishaussa ykkösvaihtoehtoni, mutta se tyssäsi jo valintakokeeseen, sillä en osannut tehdä niitä matematiikan tehtäviä mitä vaadittiin. Meille ei sellaista matematiikkaa edes opetettu peruskoulussa.
Minulla kävi toisinpäin, mielenterveys vei pitkäaikaistyöttömyyteen.
En ihmettele, käy se kenen tahansa tervejärkisen mielen päälle sillä ihminen on luotu tekemään asioita eikä rahakaan ole tässä yhteiskunnassa pahitteeksi saada korvaukseksi työstä. Toivottavasti löytyy töitä kaikille halukkaille pian!
Se jos oikeasti haluaa töhin ja ei pääse,,siis oikeisiin töihin ei näihin tukitöihin 9€ päivä niin voihan se käydä psyykkeen päälle,mutta lusmuihin jotka ei edes halua töihin niin tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Se jos oikeasti haluaa töhin ja ei pääse,,siis oikeisiin töihin ei näihin tukitöihin 9€ päivä niin voihan se käydä psyykkeen päälle,mutta lusmuihin jotka ei edes halua töihin niin tuskin.
Mites se paljasjalkainen stadilainen?
Elämästä tulee pelkkää selvitymistä oikea elämä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Moni mielisairas pysyy työpaikoilla ja itseasiassa on monen työttömyyden syy, kuten narsismipsykopaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mielisairas pysyy työpaikoilla ja itseasiassa on monen työttömyyden syy, kuten narsismipsykopaatit.
Tämähän alkaa jo koulussa. Kiusaajat pysyvät koulussa, ja kiusattu joutuu vaihtamaan koulua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vie. Ilmeisesti sinulta se on vienyt kirjoitustaidon. Sitä voisit opiskella omin päin netissäkin, kun aikaa näyttää olevan.
Kyllä vie,ja sinä voisit tappaa itsesi.
Ohoh, ottipa koville. Ota yhteys psykopuolen päivystykseen, olet akuutin hoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas työnteko alkoi väsyttämään joten olen nyt levännyt neljä kuukautta kotona odotellen alkaiisin jossain vaiheessa piristyä. Ei masenna mutta en oikein saa mitään aikaan vaikka olisi paljon asioita hoidettavana kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En tiedä kumpi on pahempaa, se että rahat eivät yksinkertaisesti riitä ihmisarvoiseen elämään vai se häpeäntunne siitä, että ei pysty edes omaa elämistään kustantamaan, vaan pitää luottaa yhteiskunnan apuun. En pääse kaupan kassalle, en siivoajaksi, enkä varsinkaan hoitajaksi ilman koulutusta.
Lähihoitajan koulutus oli aikoinaan yhteishaussa ykkösvaihtoehtoni, mutta se tyssäsi jo valintakokeeseen, sillä en osannut tehdä niitä matematiikan tehtäviä mitä vaadittiin. Meille ei sellaista matematiikkaa edes opetettu peruskoulussa.
Onhan sitä syytäkin hävetä, olet malliesimerkki sellaisesta ihmisestä, ketä yhteiskunnan ei pidäkään auttaa. On ihan jokaisen velvollisuus kouluttautua sen verran, että realistiset työmahdollisuudet aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, käy se kenen tahansa tervejärkisen mielen päälle sillä ihminen on luotu tekemään asioita eikä rahakaan ole tässä yhteiskunnassa pahitteeksi saada korvaukseksi työstä. Toivottavasti löytyy töitä kaikille halukkaille pian!
Ei se riitä että haluaa töitä, pitää myös hankkia ihan itse ihan omalla vaivalla ja työnteolla sellainen osaaminen, josta joku on valmis maksamaan. Nää elätit vaan vinkuu kun kaikki pitäis antaa heille tarjottimella ilman, että he itse tekevät minkään eteen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä syytäkin hävetä, olet malliesimerkki sellaisesta ihmisestä, ketä yhteiskunnan ei pidäkään auttaa. On ihan jokaisen velvollisuus kouluttautua sen verran, että realistiset työmahdollisuudet aukeaa.
Ei koulutus enää takaa mitään. Jatkossa tekoäly vie useimpien työt.
Vierailija kirjoitti:
Itse hain 3 kertaa haluamaani koulutukseensa ja opiskelin jatkuvasti, että menestys olisi seuraavalla kerralla parempi. Tein mainosten jakoa ja rapousiivousta nuo vuodet elääkseni.
Tätä taustaa vasten yllä oleva viesti on aika hämmentävä. Paljonko on tähän mennessä kertynyt itseopiskelua ja yrityskertoja pääsykokeisiin?
Ei vie. Rahattomuus ja ihmisten tekemä kiusaaminen voi. On aina tekemistä.