Miksi asumistukea maksetaan?
Eikö ihmisten pitäisi asua kukkaronsa mukaisesti? Miksi ylipäätään maksetaan muille kuin lapsiperheille?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä ei pääsääntöisesti tarvitse asumistukea, mutta meillä ei ole erillisiä varattomien 300 euron vuokrakämppiä, vaan kaikille yksi ja sama markkina. On toki hieman erikoista, että julkisilla varoja siirretään tukea saavan vuokralaisen kautta yksityisen vuokranantajan taskuun.
Miksi esität väitteitä, jotka eivät pidä paikkansa? Kyllä niitä 300 euron vuokrakämppiä on ihan pilvin pimein. Ne eivät vain sijaitse siinä sinun nykyisellä asuinalueellasi.
Itse olen asunut juuri sellaisessa nuorempana. Toki siitä on aikaa 20 v, joten vuokra oli silloin 220 €/kk. Mutta kyllä se oli silloinkin alle puolet siitä mitä olisin kaupungin vuokrakämpästä saanut pulittaa.
Edes meidän pienellä paikkakunnalla (lähin kaupunki 60 km) ei ole 300e kämppiä, halvimmat n.450e
Olet vain huono etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi opiskelu olisi kyllä käytännössä mahdotonta jos ei saisi mitään tukia. Ellei vanhemmat sitten maksa kaikkea.
Ei ole mahdotonta, jos käy töissä. Kuten lähes kaikki asikuisopiskelijat
Ja millä saat sellaisen työpaikan, josta saa riittävän elannon JA mahdollisuuden opiskella täysipainoisesti ilman, että sinulla vielä on mitään ammatillista pätevyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes maksetaan lapsiperheille? Eikö ihmisten pitäisi vähän miettiä ennen kuin hankkivat lapsia?
Kuulehan muruseni, moni lapsia hankkinut on ollut sillä hetkellä vakitöissä ja saanut potkut esim. konkurssin takia. Tuliko tuo pieneen mieleesikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi opiskelu olisi kyllä käytännössä mahdotonta jos ei saisi mitään tukia. Ellei vanhemmat sitten maksa kaikkea.
Ei ole mahdotonta, jos käy töissä. Kuten lähes kaikki asikuisopiskelijat
Mites perheellinen, työtön aikuisopiskelija?
Työtön aikuisopiskelijahan saa työmarkkinatukea. Se on paljon enemmän kuin opintotuki! En nyt tiedä, mitä tuo perhe tähän kuuluu. Ilmeisesti ei ole oikein laskenut, onko varaa perheeseen, ennen sen perustamista.
Ilmeisesti on ollut silloin töissä, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja samaten vaikka työkyvyttömyyseläkeläisen asuminen ilman eläkkeensaajan asumistukea, jos ei ole varallisuutta ja varaa omistusasuntoon. No ehkä jos eläke olisi itsessään 2000 e, niin en asumistukea tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin halpoja asuntoja ole enää, että pienillä tuloilla pystyisi maksamaan kaikkea.
Itse olen asunut vuokrayksiössä jo lähes 10 vuotta ja liki 500 e on vuokra. Juuri sain uuden asumistukipäätöksen.
Mistä saa alle 500€ yksiön vuokralle?
Jostain Utsjoelta varmaan?
Ei tuohon hintaan sivistyksen parista saa mitään.
Miksi yksiö? Eivät halvimmat ole yksiöitä.
Ja miksi pitäisi olla sivistyksen parista? Et voi saada kaikkea. Jos tarvitset halpaa, niin luovut sivistysvaatimuksestasi.
Jos kranttuilet, niin sitten maksat, etkä kitise tukien pienuudesta.
Palkka 1500€/kk. Vuokra 890€/kk. Kaksi lasta ja laskuja ihan normaalista elämisestä. Jos en saisi asumistukea edes 169€ (minkä saan), niin se olisi ruuasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Tukiruikuttajat ovat sivistymättömiä. Unohtavat tyystin, paljonko hallitus syytää maan ulkopuolelle avustuksia.
Ei ne syytäisi jos vassarit ei olisi joka välissä huutamassa ja heittämässä kapuloita rattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä ei pääsääntöisesti tarvitse asumistukea, mutta meillä ei ole erillisiä varattomien 300 euron vuokrakämppiä, vaan kaikille yksi ja sama markkina. On toki hieman erikoista, että julkisilla varoja siirretään tukea saavan vuokralaisen kautta yksityisen vuokranantajan taskuun.
Miksi esität väitteitä, jotka eivät pidä paikkansa? Kyllä niitä 300 euron vuokrakämppiä on ihan pilvin pimein. Ne eivät vain sijaitse siinä sinun nykyisellä asuinalueellasi.
Itse olen asunut juuri sellaisessa nuorempana. Toki siitä on aikaa 20 v, joten vuokra oli silloin 220 €/kk. Mutta kyllä se oli silloinkin alle puolet siitä mitä olisin kaupungin vuokrakämpästä saanut pulittaa.
Edes meidän pienellä paikkakunnalla (lähin kaupun
En minä ole kämppää vaille, asun mieheni kanssa omakotitalossa, kommentoin vain tuohon vuokrien tasoon.
Ja kyllä minä paremmin tiedän meidän 3000 asukkaan kunnan vuokratarjonnan kuin sinä joten pidä mölyt mahassasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi edes lapsiperheille? Onhan se älytöntä, että joku työtön asustelee asumistuen turvin ökyalueella vaikka Krunikassa, kuten Hesarissa joskus uutisoitiin. Suu säkkiä myöten.
Sinäkö luulet, ettei krunukassa asuva voi jäädä työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes meidän pienellä paikkakunnalla (lähin kaupun
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisille myönnetään asuntolainoja. Eikö ihmisten pitäisi hankkia asunto vasta kun itsellä on kaikki ostoon tarvittavat eurot hankittuna!
Miksi sinut on tähän maailmaan tehty! Kulutat vain muiden tarvitsemaa happea ja tuotat paskaa..
Asuntolainan ottaja maksaa ITSE lainansa,asumistuen maksaa MUUT veronmaksajat,huomaatko eron,onhan se kiva leikkiä H Moilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että Asuntosijoittajat saisivat mahdollisimman paljon vuokratuloja tililleen.
Asumistukihan menee suoraan Asuntosijoittajan tilille jolla hän maksaa sen pois.
Omistusasujiltahan asumistuki poistettiin.
Kokoomus/Persupolitiikkaa.
Asuntosijoittaminen on mahdollista aivan kaikille, ei sitä keneltäkään ole kielletty.
Niin,kateelliset huutavat kun eivät itse pysty hommaamaan.
Osa perusturvaa. Laskennallinen summa joka katsotaan riittäväksi elämiseen tässä maassa. Voidaan myös poistaa mutta ei muuta laskennallista perusturvan määrää eli maksetaan joka tapauksessa jollain nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 1500€/kk. Vuokra 890€/kk. Kaksi lasta ja laskuja ihan normaalista elämisestä. Jos en saisi asumistukea edes 169€ (minkä saan), niin se olisi ruuasta pois.
Minä vuokraan 100 m omakotitaloa hintaan 700 €/kk. Miksi asut kalliimmin kuin sinulla on varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin halpoja asuntoja ole enää, että pienillä tuloilla pystyisi maksamaan kaikkea.
Itse olen asunut vuokrayksiössä jo lähes 10 vuotta ja liki 500 e on vuokra. Juuri sain uuden asumistukipäätöksen.
Mistä saa alle 500€ yksiön vuokralle?
Jostain Utsjoelta varmaan?
Ei tuohon hintaan sivistyksen parista saa mitään.
Miksi yksiö? Eivät halvimmat ole yksiöitä.
Ja miksi pitäisi olla sivistyksen parista? Et voi saada kaikkea. Jos tarvitset halpaa, niin luovut sivistysvaatimuksestasi.
Jos kranttuilet, niin sitten maksat, etkä kitise tukien pienuudesta.
Tietysti yksiö, ainahan täällä vingutaan että muuta pienempään, perheellisetkin haluttaisiin yksiöihin.
Asumistuki vääristää asuntomarkkinat ja on suora tulonsiirto yksityisten asuntosijoittajien ja kansainvälisten pääomasijoittajien taskuihin. Koko järjestelmä on täysin aikansa elänyt. Ainoastaan opiskelijoiden asumistuki soluasumiseen on perusteltua.
Työtön aikuisopiskelijahan saa työmarkkinatukea. Se on paljon enemmän kuin opintotuki! En nyt tiedä, mitä tuo perhe tähän kuuluu. Ilmeisesti ei ole oikein laskenut, onko varaa perheeseen, ennen sen perustamista.