Ketuttaa lääkkeiden omavastuu 70 euroa.
Lääkkeiden omavastuu on nyt vuoden alussa 70 e (ennen 50 e).
Eläkkeeni on pienin mahdollinen, koska sairastuin nuorena.
Harmittaa, että en saanut ostettua kallista lääkettä tämän vuoden puolella enää kelakorvaavuuden rajoissa. Silmätippa glaukoomaan maksaa lähes 80 e normaalihinnalla, joten kovasti saa pulittaa tiskillä rahaa. Olisi muitakin menoja.
Sitten joku vielä kehtasi sanoa: Eihän se mitään haittaa. Sulla tulee se katto täyteen nopeammin. No ei hitto tule täyteen ollenkaan, kun kolmen kuukauden välein haen tuon silmälääkkeen ja särkylääkkeet ja verenpainelääkkeet lisäksi. Ne on onneksi suht halpoja.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa halvalta.
Asun maassa, jossa vaihtoeihtoina on maksaa itse aivan julmetusti terveydenhoidosta tai ostaa kallis vakuutus. 70€ tuotteesta, joka auttaa ja kestää kuukausia on halpa.
Kuulostaa kalliilta. Asun maassa, jossa lääke- ja hoitokulujen YHTEINEN maksukatto on noin 300 euroa vuodessa.
Ei tullut mieleenkään tää juttu. Olin laskenut kaikki tammikuun menot ja tulot, jopa lekurikäynnin hinnan. Rahat riittivät laskelmien mukaan kaikkeen. Hitot, menin apteekkiin hakemaan uudet lääkkeet ja sinnehän menikin sitten ruokarahani. Kyllä v**utti. Toimeentulotukee en saa, kun oon eläkkeellä.
Haistahan sinä se pitkä huilus! Nämä lääkekorvaukset ovat jokaista reseptilääkettä ostavaa koskevia. Ja tk:n maksusysteemit samoin, sairaalan maksusysteemit. SINÄ ÄLYTÖN YHTÄ JA SAMAA ITSENSÄ OMAKUSTANTEISESTI ELÄTTÄMISESTÄ JA KAIKISTA KULUISTA ITSE TÄYDEN HINNAN MAKSAMISESTA LÄNKYTTÄVÄ, NÄMÄ EDUT KOSKEVAT MYÖS SINUA!
SAIRASTUMISELLE EI KUKAAN MITÄÄN VOI!